• Ναυτιλία

    Πόσο θα στοιχίσει στην αγορά των τάνκερ η επιστροφή των 26 VLCCs της Cosco

    tanker VLCC


    Η επανενεργοποίηση 26 VLCCs της Cosco στα οποία μέχρι πρότινος είχαν επιβληθεί κυρώσεις πρόκειται να ρίξει τις τιμές spot στην αγορά των VLCCs κατά 10.000 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Clarksons Platou Securities.

    Όπως αναφέρει η Clarksons, η επιστροφή των πλοίων στην αγορά από τα τέλη Ιανουαρίου θα μειώσει την απασχόληση των πλοίων στον κλάδο κατά 1,7%. «Αυτό σημαίνει μία μείωση κατά 20.000 δολάρια ημερησίως όταν τα έσοδα των VLCCs ήταν στα 60.000 δολάρια ημερησίως (απασχόληση κοντά στο 90%), αλλά όχι περισσότερα από 10.000 δολάρια όταν οι τιμές ήταν στα 35.000 δολάρια τη μερα την ανακοίνωσης», σημειώνεται.

    Στα πλοία της Cosco Dalian είχαν επιβληθεί τον Σεπτέμβριο του 2019 κυρώσεις από τις ΗΠΑ, λόγω φερόμενων συναλλαγών με το Ιράν. Οι κυρώσεις ήρθησαν στις 31 Ιανουαρίου. Τα πλοία είναι συνολικής χωρητικότητας 10 εκατομμυρίων dwt.

    Οι τιμές ναύλωσης έχουν σταθεροποιηθεί στην περιοχή των 10.000 δολαρίων ημερησίως για τα συμβατικά τάνκερ και κοντά στα 40.000 δολάρια ημερησίως για τα οικολογικά πλοία που είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

    «Γενικά δε βλέπουμε πολλές πτωτικές τάσεις στο εξής. Επιπλέον, με το αυξημένο πλεόνασμα πετρελαίου έχουμε παρατηρήσει μία αύξηση στο ενδιαφέρον για μονάδες πλωτής αποθήκευσης», επισημαίνει η Fearnley Securities.

    H Clarksons Platou σημειώνει ότι ο χρόνος αναμονής και η συμφόρηση έχουν μειωθεί λόγω του ήπιου χειμώνα και των χαμηλότερων όγκων, όμως θα μπορούσε να αυξηθεί εκ νέου μετά την απόφαση της κινεζικής κυνβέρνησης να θέσει σε καραντίνα την Ουχάν.

    Κατά τον αναλυτή Frode Morkedal, ο κοροναϊός Covid-19 είναι μία δύσκολη κατάσταση, αλλά όχι μία κατάσταση που φέρνει μεγάλες ανατροπές στον τομέα. «Ο Covid-19 και η καταστροφή της ζήτησης είναι προσωρινές καταστάσεις και αναμένουμε να δούμε μία ανάκαμψη στη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2020», τόνισε.

    Σύμφωνα με την Αρχή Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ (ΕΙΑ), ήδη έχουν σημειωθεί μειώσεις παραγωγής πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η αγορά είναι αδύναμη. Η ΕΙΑ προβλέψει ισχυρή ανάκαμψη στην παραγωγή πετρελαίου στη διάρκεια του 2020, καθώς έως τον Μάιο θα έχουν σταματήσει οι περικοπές παραγωγής του ΟΠΕΚ, ενώ η Βραζιλία και οι ΗΠΑ θα αυξήσουν την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου.

    Η Clarksons Platou επισημαίνει ακόμα ότι ορισμένες εγκαταστάσεις scrubbers σε πλοία που είχαν προγραμματιστεί για το α’ τρίμηνο του 2020 έχουν αναβληθεί λόγω του προσωρινού «λουκέτου» στα κινεζικά ναυπηγεία εξαιτίας του κοροναϊού, και περίπου το 2% του στόλου ενδέχεται να παροπλιστεί προσωρινά γι’ αυτόν το λόγο κατά το β’ τρίμηνο του 2020, την ώρα δηλαδή που οι εμπορικές ροές αναμένεται να αρχίσουν να ανακάμπτουν.



    ΣΧΟΛΙΑ