• Ναυτιλία

    Πασχάλης Διαμαντίδης: Χτίζει στόλο στην αγορά ξηρού φορτίου

    Πασχάλης Διαμαντίδης, εφοπλιστής

    Πασχάλης Διαμαντίδης, εφοπλιστής


    Περίπου ένα χρόνο πριν, ο εφοπλιστής Πασχάλης Διαμαντίδης έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά ξηρού φορτίου εξαγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο bulker. Στο τέλος του 2023, διαθέτει πλέον τρία φορτηγά πλοία.

    Η επέκταση του στο dry bulk, που αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την ανάπτυξη της εταιρείας του Velos Shipping, με στόλο με εννέα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, πραγματοποιείται με μεθοδικές κινήσεις.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ναυτιλιακή απέκτησε πρόσφατα το post panamax Double Miralce, χωρητικότητας 95,444 dwt που κατασκευάστηκε το 2014 και ανήκε στην ιαπωνική Nissen Kaiun.

    Το οικολογικού τύπου πλοίο που είναι εξοπλισμένο με scrubber πουλήθηκε, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων.

    Λίγο νωρίτερα, ο Πασχάλης Διαμαντίδης είχε εντάξει στον στόλο του το χωρητικότητας 81,800 dwt kamsarmax Geneva Star, κατασκευής 2015. Το αγόρασε έναντι 27 εκατ. δολαρίων και έχει μετονομαστεί σε Velos Star.

    Τα δύο πλοία, όπως και το Velos Libra το panamax χωρητικότητας 77,134 dwt, κατασκευής 2014, που απέκτησε στο τέλος του 2022, έναντι 22 εκατ. δολαρίων, εντάσσονται στην θυγατρική του εφοπλιστή, Velos Dry.

    Η απόφαση του πλοιοκτήτη να στραφεί τώρα στην αγορά ξηρού φορτίου έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε bulkers, στοιχηματίζοντας στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου τα επόμενα χρόνια.

    Ωστόσο, η συντηρητική πολιτική που ακολουθεί δείχνει ότι ακολουθεί το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης με αυτό που εφάρμοσε στην πρώτη του εταιρεία, την Velos Tankers που ίδρυσε προ τετραετίας.

    Όχι βιαστικές, μεγάλης κλίμακας επεκτατικές κινήσεις αλλά βήματα χαμηλού ρίσκου.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο εφοπλιστής αποφεύγει τον δανεισμό, πολιτική που ακολουθεί και ο πατέρας του, ο ισχυρός εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης, στις εταιρείες του οποίου θήτευσε πριν χαράξει την δική του πορεία.

    Άλλωστε και ο στόλος των τάνκερ που διαθέτει “χτίστηκε” με μελετημένες κινήσεις.

    Η εκκίνηση

    Ήταν το 2019 όταν ο Πασχάλης Διαμαντίδης αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στον κλάδο της ναυτιλίας, ευελπιστώντας να έχει τον πατέρα του αρωγό στις πρώτες του κινήσεις.

    Είχε αποκτήσει εμπειρία από την ενασχόληση του με τις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, Delta Tankers και Marmaras Navigation. Οι οποίες διαθέτουν μεγάλο στόλο 58 πλοίων -29 δεξαμενόπλοια και 29 bulkers- συνολικής αξίας 2,1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

    Ωστόσο, ο ίδιος επέλεξε να “ποντάρει” τότε, στις ευκαιρίες που εντόπισε στον κλάδο των LR και MR τάνκερ.

    Παρά το γεγονός ότι ο Διαμαντής Διαμαντίδης είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες που διαθέτει τεράστια ρευστότητα, η οποία του επιτρέπει να ελίσσεται και να εκμεταλλεύεται τις αγοραστικές ευκαιρίες, δεν έδειξε, κατά τις πληροφορίες, να ενστερνίζεται τις απόψεις και τις φιλοδοξίες του γιου του και αρνήθηκε να τον χρηματοδοτήσει.

    Αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στα σχέδια του Πασχάλη Διαμαντίδη. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι βρήκε σύμμαχο και οικονομικό αρωγό τον Απόστολο Βακάκη, ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo. Με του οποίου την κόρη είναι παντρεμένος.

    Η Velos Tankers που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2019, με έδρα στα νησιά Μάρσαλ, εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους λειτουργίας της είχε αποκτήσει τα πέντε πρώτα second hand πλοία της, επενδύοντας συνολικά 74,6 εκατ. δολάρια.

    Παρά το δυναμικό ξεκίνημα, κατά το 2020, η ναυτιλιακή τήρησε στάση αναμονής εν μέσω πανδημίας, εξετάζοντας τα νέα δεδομένα στον κλάδο της ναυτιλίας.

    Επέστρεψε την επόμενη χρονιά στη second hand αγορά αναζητώντας ευκαιρίες αγορών και αναπτύσσοντας τον στόλο της με σταθερούς ρυθμούς.

    Σήμερα διαθέτει εννέα τάνκερ και τρία bulker και ετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα, με τον Διαμαντή Διαμαντίδη να αποδεικνύει ότι διαθέτει τα εφόδια και το ένστικτο να συνεχίσει την μέχρι τώρα επιτυχημένη πορεία του στον ναυτιλιακό κλάδο.

    Διαβάστε ακόμη:

    Θανάσης Μαρτίνος: Η EastMed επιστρέφει στα ναυπηγεία για νέα bulkers

    Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping): Ναυπηγούμε τρία πλοία αξίας 191 εκατ. δολαρίων

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου): Παραγγελία για ένα kamsarmax – Συνολικά ναυπηγεί 8 πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ