ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Πάνος Λασκαρίδης για ακόμη μία φορά μίλησε με ειλικρίνεια και επισήμανε αλήθειες. Μιλώντας στο συνέδριο της “Ναυμπορικής” αναφέρθηκε στο τεράστιο θέμα της συρρίκνωσης του εθνικού νηολογίου και τόνισε:
“Δεν είναι οι γεωπολιτικές εντάσεις ή οι εμπορικοί πόλεμοι και η πολιτική του Τραμπ τόσο οι παράγοντες εκείνοι που απασχολούν σε καθημερινή βάση τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και διαμορφώνουν τη στρατηγική τους. Δεν ασχολείται κανείς με τον Τραμπ. Εμείς ασχολούμαστε με τα πληρώματα, με τη λειτουργία των πλοίων. Ας μιλήσουμε για όσα μας επηρεάζουν πραγματικά»,
Αναφερόμενος στα διεθνή γεγονότα είπε ότι δίνεται υπερβολική έμφαση στα γεωπολιτικά σοκ και τόνισε με έμφαση: “Disruptions υπήρχαν πάντα. Από τα πανιά στον ατμό, από τους πολέμους στις κρίσεις. Ορισμένα από αυτά που ακούσαμε είναι σημαντικά, άλλα είναι προσωρινά, και άλλα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, είναι μόνιμα και σοβαρά.
Αλλά αυτά που με απασχολούν εμένα είναι όσα επηρεάζουν την καθημερινότητα του πληρώματός μου, της εταιρείας μου, του στόλου μου”.
Για την μετάβαση στην πράσινη ναυτιλίας, υπογράμμισε: “Υπάρχει κλιματική κρίση. Πρέπει να πάμε στην αποανθρακοποίηση. Αλλά όχι έτσι. Μου θυμίζει τη γριούλα που θέλουν με το ζόρι να τη περάσουν απέναντι. Δεν υπάρχουν ακόμη logistics, δεν υπάρχουν καύσιμα, δεν ξέρουμε πού πάμε. Ναι, να γίνει. Αλλά όχι με το ζόρι” και αναρωτήθηκε στη συνέχεια: “Γιατί δεν υπάρχει ανάλογη πίεση σε άλλους κλάδους; Επειδή η ναυτιλία είναι αδύναμη πολιτικά και έχει πολλά λεφτά.
Το 2010 δεν μπήκαμε στο COP και μετά έπεσαν όλοι πάνω μας σαν τα όρνεα. Η ψηφιοποίηση και η χρήση δεδομένων είναι καθοριστικά disruption για τη ναυτιλία. Τα δεδομένα με βοηθούν να ξέρω το πλοίο μου, το πλήρωμά μου, να αποφεύγω απαιτήσεις ναυλωτών, να περνώ από το all time στο condition maintenance. Αυτά με απασχολούν, όχι οι δασμοί του Τραμπ”.
Ιδιαίτερη αναφορά διατύπωσε ο Πάνος Λασκαρίδης για τα πληρώματα: “Σε 5 χρόνια θα χρειάζονται 100.000 νέοι αξιωματικοί. Με 60.000 πλοία, 1,5 αξιωματικός ανά πλοίο θα λείπει. Και βλέπω πως σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει ελληνικό νηολόγιο.
Σήμερα υπάρχουν μόλις 450 ελληνικής σημαίας πλοία στην ποντοπόρο. Αυτό είναι disruption. Οι ξένοι έρχονται να πάρουν τα στελέχη μας, τα συστήματά μας. Μέχρι πριν 15 χρόνια νομίζαμε ότι ναυτιλία είναι μόνο οι εφοπλιστές. Όταν πήγα στις Βρυξέλλες κατάλαβα ότι είναι όλος ο περιναυτιλιακός κλάδος. Εκεί είναι η δύναμη. Εκεί είναι οι ψήφοι”.
Διαβάστε επίσης:
Με ένα ξέφρενο sea party, γεμάτο μουσική, χορό και ενέργεια ξεκίνησαν οι «Ημέρες Θάλασσας 2025»
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Δεν επιβιώνουν τα ναυπηγεία χωρίς αμυντικά συμβόλαια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
