ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι ΗΠΑ απέρριψαν την Τρίτη την πρόταση του ΙΜΟ για το «Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών» (Net-Zero Framework), το οποίο αποσκοπεί στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την παγκόσμια ναυτιλία, και απείλησαν με μέτρα κατά των χωρών που την υποστηρίζουν.
Η ανακοίνωση, που έγινε σε κοινή δήλωση από τον Υπουργό Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, τον Υπουργό Εμπορίου Χάουαρντ Λάτνικ, τον Υπουργό Ενέργειας Κρις Ράιτ και τον Υπουργό Μεταφορών Σον Ντάφι, έρχεται πριν από την ψηφοφορία στον Οργανισμό Ναυτιλίας των Ηνωμένων Εθνών για την υιοθέτηση της πρότασης για μηδενικές εκπομπές τον Οκτώβριο.
Αυτό συμβαίνει επίσης καθώς η κυβέρνηση Τραμπ χρησιμοποιεί τους δασμούς ως εργαλείο για να επηρεάσει τη συμπεριφορά ηγετών άλλων εθνών, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Ινδίας και της Βραζιλίας, και καθώς οι ΗΠΑ αποσύρουν την υποστήριξή τους σε κανονισμούς που αποσκοπούν στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
«Η κυβέρνηση Τραμπ απορρίπτει κατηγορηματικά αυτήν την πρόταση ενώπιον του ΙΜΟ και δεν θα ανεχθεί καμία ενέργεια που αυξάνει το κόστος για τους πολίτες μας, τους παρόχους ενέργειας, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους πελάτες τους ή τους τουρίστες», αναφέρει η δήλωση.
«Οι συνάδελφοί μας μέλη του ΙΜΟ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα αναζητήσουμε την υποστήριξή τους ενάντια σε αυτή την ενέργεια και δεν θα διστάσουμε να αντιδράσουμε ή να διερευνήσουμε διορθωτικά μέτρα για τους πολίτες μας σε περίπτωση που αυτή η προσπάθεια αποτύχει», συνεχίζει.
Οι ΗΠΑ, ένα από τα 176 κράτη μέλη του ΙΜΟ, αποχώρησαν από τις συνομιλίες του ΙΜΟ για το πλαίσιο μηδενικών εκπομπών τον Απρίλιο και προέτρεψαν τα άλλα μέλη του ΙΜΟ να επανεξετάσουν την υποστήριξή τους σε αυτό.
Τα κράτη μέλη του ΔΝΟ συμφώνησαν στο πλαίσιο μηδενικών εκπομπών τον Απρίλιο, μετά από ψηφοφορία που απαιτούσε απλή πλειοψηφία.
Συνολικά 63 κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Βραζιλίας και χωρών της ΕΕ, ψήφισαν υπέρ, ενώ μόνο 16 κράτη ψήφισαν κατά.
Τον Οκτώβριο, η ψηφοφορία θα απαιτούσε πλειοψηφία δύο τρίτων των 108 κρατών μελών που έχουν επικυρώσει τη βασική νομοθεσία που αποσκοπεί στη μείωση της ρύπανσης από τη ναυτιλία.
Ο ΙΜΟ καταφεύγει στην ψηφοφορία μόνο εάν δεν υπάρχει συμφωνία επί ενός κανονισμού μεταξύ των κρατών μελών.
Τα ωκεάνια σκάφη μεταφέρουν περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η βιομηχανία δέχεται πιέσεις από περιβαλλοντολόγους και επενδυτές να αναλάβει πιο συγκεκριμένη δράση για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης μιας εισφοράς άνθρακα.
Πολλές εταιρείες ωκεάνιας ναυτιλίας έχουν ήδη δεσμευτεί για μηδενικές καθαρές εκπομπές ρύπων έως το 2050.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας, το οποίο εκπροσωπεί μεγάλες εταιρείες όπως η εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk και η εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων Wallenius Wilhelmsen, αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Διαβάστε επίσης:
Νέο προεδρείο της Ναυτιλιακής Ένωσης Άνδρου
Αποφεύγει τη Μάγχη ο σκιώδης στόλος – Ποια διαδρομή ακολουθούν
CMA CGM: Αγόρασε δύο πλοία και ναύλωσε πλοία του Βαγγέλη Μαρινάκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κεφαλογιάννης κατά Πελετίδη για φωτιές στην Πάτρα: Εγκληματικές και επικίνδυνες οι δηλώσεις για το 112 όταν έχουμε ζήσει το Μάτι
- Χριστοδουλίδης: Δηλώνει προσηλωμένος σε λύση με αφορμή τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα 2»
- Αύξηση 6,5% των επιβατών στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης ΥΠΑ για το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025
- Δήμητρα Κούστα-Σοφία Καρβέλα-Άννα Βίσση: Το αδημοσίευτο βίντεο από το Κάπρι
