Ο ναπολιτάνικος όμιλος Grimaldi γνωστοποίησε την παράδοση του Grande Shanghai, του πρώτου από τα δέκα πλοία PCTC (Pure Car & Truck Carrier) τελευταίας γενιάς που παραγγέλθηκαν από το ναυπηγείο China Merchants Heavy Industries Jiangsu.

Η παραλαβή του νέου πλοίου αποτελεί ένα βήμα υλοποίησης της στρατηγικής βιωσιμότητας του ομίλου, λόγω της ικανότητάς του να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 50% σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα μεταφοράς αυτοκινήτων.

1

Το Grande Shanghai είναι το δεύτερο πλοίο του στόλου που είναι «έτοιμο για λειτουργήσει με αμμωνία», μετά το Grande Tianjin. Ο Νηογνώμονας RINA, πιστοποίησε την ικανότητά του πλοίου να χρησιμοποιεί εναλλακτικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Η εταιρεία Grimaldi τονίζει σε ανακοίνωση της ότι «το πλοίο είναι ένα πραγματικό τεχνολογικό «εργαστήριο», με μια σειρά λύσεων που έχουν σχεδιαστεί για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως: ένα σύστημα μπαταρίας λιθίου 5 MWh και σύνδεση με την ακτή για παροχή ενέργειας, που εξαλείφει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια των λιμενικών προσεγγίσεων, 2.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών, βαφές κύτους σιλικόνης που μειώνουν την τριβή και έξυπνα συστήματα ελέγχου εξαερισμού και κλιματισμού, έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κινητήρα εξοπλισμένο με συστήματα για τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του θείου (SOx), σωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (NOx), που πληρούν τα αυστηρά πρότυπα Tier III και τέλος, από την υδροδυναμική πλευρά, έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους, ένα σύστημα λίπανσης με αέρα και, για πρώτη φορά σε PCTC, ένα πηδάλιο πύλης (με δύο πτερύγια αλουμινίου εκατέρωθεν της έλικας) που βελτιώνει την απόδοση και την ευελιξία».

Με χωρητικότητα 9.000 CEU (οι πρώτες πέντε μονάδες έχουν την ίδια χωρητικότητα, ενώ οι επόμενες πέντε θα προσφέρουν χωρητικότητα 9.800 CEU), το Grande Shanghai θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι στη διαδρομή Ανατολικής Ασίας-Ανατολικής Αφρικής, μεταφέροντας 7.000 γραμμικά μέτρα οχημάτων.

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το κινεζικό λιμάνι Taicang στις αρχές Σεπτεμβρίου, με προορισμό τη Μομπάσα και το Νταρ ες Σαλάμ. Η μελλοντική του αποστολή θα είναι η βελτίωση των υπηρεσιών μεταφοράς οχημάτων της Grimaldi μεταξύ Ανατολικής Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.

Η δέσμευση του ομίλου, καταλήγει το ενημερωτικό σημείωμα, προβλέπει ότι οι 15 μονάδες PCTC «έτοιμες να λειτουργήσουν με αμμωνία» που βρίσκονται υπό κατασκευή, με προγραμματισμένες παραδόσεις μεταξύ 2025 και 2027, θα χρησιμοποιηθούν σε αποκλειστικές συνδέσεις με την ασιατική αγορά.

Διαβάστε επίσης: 

Εντείνεται η διαμάχη του ομίλου Γκριμάλντι και της DFDS της Δανίας για τη γραμμή Τεργέστη – Κωνσταντινούπολη

Ιβάν Σαββίδης: Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ – Στο επίκεντρο οι εργασίες για τον προβλήτα 6

Κικίλιας: Με το ΑΙΓΙΣ 2, το Λιμενικό αποκτά νέα σκάφη και σύγχρονο εξοπλισμό στη μάχη κατά της παράνομης μετανάστευσης