ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ανταγωνιστική μάχη μεταξύ του ομίλου Grimaldi Euromed και της DFDS της Δανίας στις γραμμές μεταξύ Τουρκίας και Τεργέστης έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο.
Ο ιταλικός όμιλος, με μια επιθετική ανακοίνωσή του απάντησε σε κατηγορίες που του απηύθυνε ο ανταγωνιστής του.
Στην απάντησή της, η ναυτιλιακή εταιρεία της Νάπολης επισημαίνει: «Ο ανταγωνισμός είναι απαραίτητος για να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός στην αγορά και οι ευκαιρίες για εμπόριο με ευνοϊκούς όρους, καθώς και για να επιτραπεί στους τελικούς καταναλωτές να αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες με τις καλύτερες συνθήκες. Ο όμιλος πιστεύει ότι η είσοδος ενός φορέα εκμετάλλευσης του διαμετρήματός του, ο οποίος χρησιμοποιεί τα καλύτερα πλοία από άποψη τεχνολογίας και χωρητικότητας, μπορεί μόνο να ωφελήσει το λιμάνι της Τεργέστης, την Ιταλία και την Ευρώπη, δεδομένου ότι οι περισσότεροι όγκοι που φτάνουν στην Τεργέστη προορίζονται για την Κεντρική Ευρώπη».
Ο Εμανουέλ Γκριμάλντι πιστεύει ότι «πρέπει να τους χειροκροτήσουμε την εταιρεία του που έσπασε το μονοπώλιο που υπήρχε μεταξύ του λιμανιού της Τεργέστης και της εμπορικής περιοχής Κωνσταντινούπολης/Μαρμαρά. Είναι, μάλιστα, σκόπιμο να διευκρινιστεί», προσθέτει ο ναπολιτάνικος όμιλος, «ότι η Alternative Roro είχε πάψει προ πολλού να είναι ανταγωνιστής της DFDS, έχοντας εξαγοραστεί από την τελευταία.
Εν τω μεταξύ, η Ulusoy εξυπηρετεί μόνο την περιοχή του Τσεσμέ, 600 χλμ. από την Κωνσταντινούπολη, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να θεωρηθεί πραγματικός ανταγωνιστής. Στην πραγματικότητα, αυτά τα στοιχεία από μόνα τους αποδεικνύουν ότι πριν από την άφιξη του ομίλου Grimaldi, η DFDS είχε ένα πραγματικό μονοπώλιο στην Τεργέστη».
Ο όμιλος Γκριμάλντι υποστηρίζει επίσης ότι «αυτό το μονοπώλιο εδραιώθηκε όχι μόνο οριζόντια με την εξαγορά της Alternative Roro (σε τιμή πολύ υψηλότερη από την αγοραία αξία), αλλά και κάθετα, δηλαδή με την αύξηση των φραγμών εισόδου και την εξαγορά κορυφαίων τουρκικών εταιρειών logistics και μεταφορών, όπως η Ekol , σε τιμές πολύ υψηλότερες από την αγοραία αξία, εξαλείφοντας έμμεσα τη δυνατότητα αυτών των εταιρειών να πραγματοποιούν αποστολές με τον όμιλο Grimaldi. Αυτές είναι σαφώς αντιανταγωνιστικές κινήσεις».
Ο όμιλος Grimaldi τονίζει ότι, παρά την αυξημένη ανάπτυξη πλοίων στις γραμμές Ιταλίας-Τουρκίας, «η αγορά έχει αυξηθεί μόνο κατά 5%. Αυτό καταδεικνύει ότι η DFDS, παρά το γεγονός ότι διαθέτει τερματικό σταθμό στην Τεργέστη, δεν έχει αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της αφήνοντας άδειες τις μισές θέσεις αγκυροβολίας και τις αποβάθρες στον τερματικό σταθμό της, προκειμένου να μποϊκοτάρει τον Όμιλο Grimaldi. Η DFDS έχει όλο τον χώρο που χρειάζεται για να λειτουργεί στον τερματικό σταθμό Samer στην Τεργέστη, αλλά συνεχίζει να στέλνει τα πλοία της στον τερματικό σταθμό HHLA PLT για να εμποδίσει την κυκλοφορία του ομίλου Grimaldi, προκαλώντας συμφόρηση και σύγχυση με μεγάλες ουρές για φορτηγά, τις οποίες ισχυρίζεται αβάσιμα ότι χρεώνει στα πλοία της Grimaldi».
Ο όμιλος Grimaldi ισχυρίζεται ότι «κατάφερε να κατακτήσει περίπου το 45% της αγοράς Ιταλίας-Κωνσταντινούπολης/Μαρμαρά τους τελευταίους μήνες, έναν τομέα όπου η DFDS είχε μονοπώλιο. Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος της διαμάχης».
Η δήλωση του ναυτιλιακού ομίλου της Νάπολης καταλήγει: «Ο όμιλος Grimaldi όχι μόνο προσφέρει στην αγορά την ευκαιρία να λειτουργεί σε ανταγωνιστικές τιμές χάρη στα κορυφαία στην κατηγορία του πλοία που είναι εξοπλισμένα με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες, αλλά συμβάλλει επίσης στη δημιουργία αποδοτικότητας και οικονομιών κλίμακας για ολόκληρο τον τομέα και στη μείωση των εκπομπών CO2 . Επιπλέον, χάρη σε αυτή τη χωρητικότητα, θα είναι πάντα πιο αποτελεσματικός και ανταγωνιστικός όσον αφορά τους ναύλους μεταφοράς από τους ανταγωνιστές του, χάρη ακριβώς στα πλοία Eco-class, τα οποία καταναλώνουν τα μισά καύσιμα ανά μονάδα μεταφοράς».
Διαβάστε επίσης:
Bloomberg: «Μπλόκο» από ΗΑΕ σε δεξαμενόπλοιο του Προκοπίου που μεταφέρει αργό από το Σουδάν
Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων στηρίζει την πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανταγωνιστικότητας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ηλεία: Φωτιά τώρα σε δύο μέτωπα στην περιοχή Καλύβια – Επιχειρούν 3 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο
- Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο σε Αττική, Κρήτη και περιοχές της Στ. Ελλάδας και του Βορείου Αιγαίου
- Πλεύρης: Κυκλώματα διακινητών έστελναν SMS σε μετανάστες για να επιλέξουν την Ελλάδα, αντί της Ιταλίας
- Η Ασφάλεια της Θάλασσας δεν Είναι Εποχική: Γιατί οι Έλεγχοι Αφορούν Όλους μας
