Τρεις ακόμη πωλήσεις πλοίων προσθέτει στο ενεργητικό της η ναυτιλιακή Contships του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα, συνεχίζοντας το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της που ξεκίνησε το 2024.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η εταιρεία προχωρά στην πώληση των χωρητικότητας 966 teu containerships Contship Fun (έτος ναυπήγησης 2006), Contship Sun (κατασκευής 2007) και Contship Gem (κατασκευής 2010) — όλα αδελφά πλοία, ναυπηγημένα στην Κίνα.

1

Η τιμή πώλησης δεν έχει γίνει, ωστόσο η VesselsValue εκτιμά την αξία τους λίγο πάνω από τα 30 εκατ. δολάρια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα εν ενεργεία ναυλοσύμφωνα με κολοσσούς της παγκόσμιας ναυτιλίας όπως οι CMA CGM, AP Moller Maersk και Seaboard Marine, που συνοδεύουν τα συγκεκριμένα πλοία.

Αν η συμφωνία ολοκληρωθεί, θα αυξήσει τον αριθμό των πλοίων που έχει πουλήσει η ναυτιλιακή του Νικόλα Πατέρα από τον περασμένο Οκτώβριο σε 12, αποφέροντας της έσοδα άνω των 100 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το tradewinds.

Παράλληλα, η Contships έχει επενδύσει περί τα 85 εκατ. δολάρια για την απόκτηση έξι νεότερων και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοίων, διατηρώντας σταθερό το συνολικό μέγεθος του στόλου της περίπου στα 40 feeder containerships.

Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της ως ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος ιδιοκτήτης containerships στην κατηγορία 900-1.500 teu, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως οι USC Barnkrug, Juengerhans και Kotoku Kaiun.

Οι τελευταίες αγορές πλοίων χρηματοδοτήθηκαν εν μέρει μέσω του παρθενικού ομολόγου της Contships, ύψους 100 εκατ. δολαρίων, το οποίο εκδόθηκε στη σκανδιναβική αγορά στις αρχές του έτους, προσελκύοντας το ενδιαφέρον διεθνών, θεσμικών επενδυτών, οι οποίοι και κάλυψαν άμεσα την προσφορά.

Στο μεταξύ, πληροφορίες της αγοράς, «δείχνουν» ως πιθανό αγοραστή των τριών πλοίων της Contships, την τουρκική Medkon Lines, η οποία έχει ήδη αγοράσει έξι πλοία της εταιρείας από τον Οκτώβριο.

Η Contships, που ιδρύθηκε το 2015 από τον εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα, έχει καταγράψει εντυπωσιακή πορεία, εξελισσόμενη μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία στον κορυφαίο ανεξάρτητο διαχειριστή feeder containerships παγκοσμίως. Εστιάζοντας στρατηγικά σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 900 έως 1.500 teu – ένα εξειδικευμένο αλλά κρίσιμο για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τμήμα της ναυτιλίας – η εταιρεία κατάφερε να χτίσει ισχυρή παρουσία.

Τον εμπορικό και τεχνικό έλεγχο του στόλου πραγματοποιεί η συνδεδεμένη εταιρεία Contships Management, διασφαλίζοντας την πλήρη λειτουργική αυτονομία και την άμεση ανταπόκριση στις απαιτήσεις της αγοράς. Το μοντέλο αυτό επιτρέπει τη βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου, με γνώμονα την επιχειρησιακή αποδοτικότητα και την ποιότητα υπηρεσιών προς κορυφαίους ναυλωτές όπως οι Maersk, CMA CGM και Seaboard Marine.

Διαβάστε ακόμη:

Στην Κύπρο ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα το 2026

Πειραιάς: Τι ζήτησαν οι βιομήχανοι και οι έμποροι από τον Κυρανάκη για κυκλοφοριακό σε πόλη και λιμάνι

Κυρώθηκε η συλλογική σύμβαση Εργασίας Πληρωμάτων Πορθμείων Εσωτερικού