H εταιρεία Naftomar Shipping and Trading της Λούλου Ζέιν και του γιου της Ταλάλ, εμφανίζεται, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ως φαβορί για την απόκτηση έξι δεξαμενόπλοιων MR2 από τον πετρελαϊκό κολοσσό BP.

Όπως είχε γράψει και στη στήλη του ο Wiseman, η Naftomar αποτελεί εδώ και καιρό έναν από τους βασικούς υποψήφιους αγοραστές των πλοίων, καθώς συνεχίζει τη στρατηγική της στροφή προς τον κλάδο των product tankers, μετά από δεκαετίες ισχυρής παρουσίας στην μεταφορά υγραερίου (LPG carriers).

1

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 46,000 dwt πλοία British Cadet, British Captain, British Chief, British Officer, British Engineer (όλα κατασκευής 2017) και το British Sailor (κατασκευής 2016), τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να πουλά η BP μετά την άσκηση δικαιώματος αγοράς τους, βάσει της λήγουσας δεκαετούς συμφωνίας χρηματοδοτικής μίσθωσης με την κινεζική ICBC Financial Leasing.

Το τίμημα για τα τάνκερ, που έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο HD Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας, εκτιμάται στα 192 εκατ. δολάρια.

Παραμένει ασαφές αν έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία, καθώς οι απόψεις στην αγορά διίστανται. Ορισμένοι ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι έχει ήδη «κλείσει», ενώ άλλοι εκτιμούν ότι μέχρι και την περασμένη εβδομάδα το θέμα παρέμενε ανοιχτό.

Επιπλέον, δεν είναι βέβαιο ότι όλα τα πλοία θα καταλήξουν στον στόλο της Naftomar, καθώς υπάρχουν πληροφορίες που υποστηρίζουν ότι τουλάχιστον ένα εξ αυτών μπορεί να αποκτηθεί από την Perosea Shipping του Κωνσταντίνου Περογιαννάκη, η οποία επίσης ενισχύει τη θέση της στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

Δεδομένου ότι οι παραδόσεις των πλοίων δεν θα γίνουν ταυτόχρονα, αναμένεται να χρειαστεί χρόνος μέχρι να ξεκαθαρίσει πλήρως η εικόνα για τους τελικούς αγοραστές.

Αν επιβεβαιωθεί τελικά η συμμετοχή της Naftomar στο deal, η εταιρεία θα ενισχύσει σημαντικά το αποτύπωμά της σε έναν κλάδο όπου μέχρι πρόσφατα είχε περιορισμένη παρουσία.

Η εταιρεία εισήλθε στα product tanker στα τέλη του 2022, αποκτώντας το πρώτο της πλοίο αυτού του τύπου ύστερα από τρεις δεκαετίες απουσίας. Έκτοτε, έχει επενδύσει περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά τεσσάρων LR1, δύο MR1 και ενός MR2 δεξαμενόπλοια.

Η Naftomar ιδρύθηκε το 1971 στη Βηρυτό από τον Λιβανέζο Ταλάλ Ζέιν και το 1991 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Βούλα. Πρόσφατα η εταιρεία πέρασε στον έλεγχο της Λούλου Ζέιν και του γιου της, Ταλάλ, οι οποίοι και απέκτησαν το ποσοστό που είχε στην εταιρεία η αδελφή της πρώτης, Ράνα Ζέιν.

Διαθέτει στόλο με 16 LPG carriers και έχει υπό κατασκευή τέσσερα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), τα οποία θα παραλάβει το 2026 και το 2027. Ενώ κατά τα τελευταία τρία χρόνια έχει ενισχύσει τον στόλο της με επτά product tanker.

Διαβάστε επίσης: 

CLIA: Η κρουαζιέρα εισφέρει στην ελληνική οικονομία με 2 δισ. ευρώ

Τσικαλάκης: Τα αιτήματα της ΠΝΟ από την διήμερη απεργία που αρχίζει αύριο στα πλοία της Αδριατικής

Η Velos Shipping του Πασχάλη Διαμαντίδη αναζητά Έλληνες ναυτικούς