• Ναυτιλία

    Ναυτιλία: Εκρηξη τιμών στα κοντέινερς: Πήραν νέα «φωτιά» οι ναύλοι λόγω Ερυθράς Θάλασσας

    • NewsRoom

    FILE PHOTO: CMA CGM Louis Bleriot and a Maersk Line container ship pass through the Suez Canal in Ismailia, Egypt July 7, 2021. Picture taken July 7, 2021. REUTERS/Amr Abdallah Dalsh


    «Εκρηξη» στις τιμές των προϊόντων που φτάνουν στις δυτικές χώρες, εξαιτίας της παράκαμψης της Ερυθράς Θάλασσας από τα κοντέινερς, φοβούνται οι αναλυτές.

    Η αύξηση του κόστους μεταφοράς με κοντέινερ έχει αυξηθεί τις τελευταίες 7 ημέρες κατά 115% σύμφωνα με τον Drewry World Container Index.

    Οι επιθέσεις των Χούτι σε πλοία συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν drones.

    Συγκεκριμένα, την Πέμπτη, οι αντάρτες Χούτι εκτόξευσαν το πρώτο τους ένοπλο θαλάσσιο drone κατά τη διάρκεια της τελευταίας επίθεσης κατά των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, λένε αμερικανικές πηγές.

    Ο μικρός θαλάσσιος μηχανισμός γεμάτος εκρηκτικά εκτοξεύτηκε το πρωί της Πέμπτης, αλλά εξερράγη σε διεθνείς ναυτιλιακές λωρίδες μερικά μίλια από οποιοδήποτε ναυτικό ή εμπορικό σκάφος, δήλωσε ο αντιναύαρχος Μπραντ Κούπερ, επικεφαλής των επιχειρήσεων του αμερικανικού ναυτικού στη Μέση Ανατολή.

    Οι Χούτι βρίσκονται πίσω από τουλάχιστον 25 επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας από την έναρξη στις 18 Νοεμβρίου.

    Με την Ερυθρά θάλασσα να είναι γεμάτη «ναρκοπέδια» για την παγκόσμια ναυτιλία, η παράκαμψη από τα πλοία είναι μονόδρομος. Μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, η Maersk ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα επεκτείνει την εκτροπή πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα για το «άμεσο μέλλον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια εν μέσω μιας σειράς επιθέσεων από μαχητές Χούτι.

    «Η κατάσταση εξελίσσεται διαρκώς και παραμένει εξαιρετικά ασταθής και όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες επιβεβαιώνουν ότι ο κίνδυνος για την ασφάλεια εξακολουθεί να βρίσκεται σε σημαντικά αυξημένο επίπεδο», ανέφερε η Maersk στην ανακοίνωσή της.

     

     

    Σχεδόν το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με Αμερικανούς αναλυτές που γενικά δεν βλέπουν την τρέχουσα διαταραχή να προκαλεί τόση αναστάτωση στις αλυσίδες εφοδιασμού όπως φάνηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, κυρίως λόγω της αύξησης της ικανότητας εφοδιασμού από το 2021 και έπειτα

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το ένα πέμπτο του στόλου της εταιρείας, 389 πλοία χωρητικότητας 5,4 εκατ. teu έχουν αποφύγει την περιοχή. Δεκάδες άλλες ναυτιλιακές εταιρείες αλλάζουν δρομολόγια με αποτέλεσμα την εκρηκτική άνοδο των ναύλων στα κοντέινερ.

    Ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολάρια για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις 3 δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας όπου είχαν καταγραφεί τεράστιες αυξήσεις.

    Συνεχείς αυξήσεις

    Η τιμή για τη μεταφορά ενός containers από τη Σανγκάη στο Ρότερνταμ σύμφωνα με τον Drewry, έχει εκτοξευθεί κατά 115% (+1.910 δολ) στα 3.577 δολ ανά feu, ενώ λίγο χαμηλότερα κατά 114% εκτινάχθηκε το κόστος μεταφοράς από τη Σανγκάη στην Γένοβα (στα 4.178 δολ ανά feu).

    Ο Drewry World Container Index, αυξήθηκε στα 2.670 δολ για κάθε container 40 ποδών (feu) και είναι μόλις τρία δολάρια χαμηλότερος από τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, ο οποίος διογκώθηκε και από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις της περιόδου της πανδημίας.

    Όπως αναφέρουν διεθνή μέσα, οι τιμές για τη διαδρομή Ασία-Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 123%, ενώ οι τιμές Ασίας-Ευρώπης ήταν 163% υψηλότερες σε σχέση με τα μέσα Δεκεμβρίου.

     

     

    Οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 70% σε 3.491 δολάρια ανά teu για μια περίοδο επτά ημερών που έληξε στις 29 Δεκεμβρίου ενώ ήταν 1.569 δολάρια ανά teu στις στις 15 Δεκεμβρίου.

    Την ίδια στιγμή αυξήθηκαν και οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία (Ρότερνταμ προς Σανγκάη) κατά 17% στα 546 δολ ανά feu. Οι τιμές από το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 2% ή 23 δολάρια σε 1.503 δολάρια

    O οίκος αναλύσεων Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά από την Ανατολή στη Δύση θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.

    Στο μεταξύ το υπουργείο Βιομηχανίας της Νότιας Κορέας ζήτησε την Πέμπτη από τις ναυτιλιακές εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαφοροποιήσουν τα δρομολόγια τους από και προς την Δύση μέσω εναλλακτικών διαδρομών λόγω των παρατεταμένων εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Διαβάστε επίσης:

    Ερυθρά Θάλασσα: Εκτόξευση 173% στο κόστος μεταφοράς κοντέινερ λόγω Χούθι
    Ερυθρά Θάλασσα: Η Ινδία παρέχει συνοδεία σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ
    Ερυθρά Θάλασσα: Αποτυχημένη απόπειρα επίθεσης των Χούθι με μη επανδρωμένο πλωτό σκάφος



    ΣΧΟΛΙΑ