• Ναυτιλία

    Ναυπηγεία Ελευσίνας: Σήμερα το πρωί η τελική έγκριση από τη Βουλή του σχεδίου εξυγίανσης

    Δίδεται 6.150.000 ευρώ από το Εθνικής Άμυνας και παρατείνεται 6 μήνες η λειτουργία του Ναυπηγείου Ελευσίνας


    Σήμερα το πρωί στις 10 π.μ. στην Ολομέλεια της Βουλής θα συζητηθεί το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του Ναυπηγείου Ελευσίνας.

    Χθες στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου έγινε η δεύτερη ανάγνωση, όπου ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έδωσε απαντήσεις στις ερωτήσεις των βουλευτών και επανέλαβε ότι ζητά την “ευρύτερη συναίνεση από τα πολιτικά κόμματα για να έχουν και αυτά μερίδιο στην επιτυχία του εγχειρήματος”.

    Άλλωστε, είπε ότι “το σχέδιο νόμου βασίζεται στον πυρήνα του στο σχέδιο που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξυγίανση του Ναυπηγείου του Νεωρίου της Σύρου και η επιλογή του επενδυτή, του Πάνου Ξενοκώστα, είναι επιλογή της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα”.

    Τα βασικά σημεία που πρέπει να κρατήσουμε από την χθεσινή ομιλία του Άδωνι Γεωργιάδη είναι τα εξής:

    Πρώτον: Πως αποσύρει την προηγούμενη απαίτησή του για στήριξη του σχεδίου από τα κόμματα της αντιπολίτευσης προκειμένου να εκπροσωπήσει την κυβέρνηση στο Δικαστήριο όπου θα συζητηθεί το σχέδιο εξυγίανση.

    Δεύτερον: Έχει πάρει προσωρινή άδεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση -από την DIGICOΜ -για το σχέδιο εξυγίανσης και αναμένει την τελική έγκριση. Σε περίπτωση που υπάρξουν παρατηρήσεις επί του σχεδίου αυτές θα ενσωματωθούν και στο ενδεχόμενο της απόρριψης, το σχέδιο θα αποσυρθεί.

    Τρίτον: Στο Δικαστήριο θα πρέπει να προσκομιστούν οι υπογραφές των εργαζομένων στο Ναυπηγείο Ελευσίνας, αλλιώς το Δικαστήριο δεν θα εγκρίνει το σχέδιο εξυγίανσης.

    Τέταρτον: Επίσης, στο Δικαστήριο θα πρέπει να κατατεθεί στο φάκελο του σχεδίου εξυγίανσης η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τις επενδύσεις. Ήδη υπάρχουν οι δεσμεύσεις από τη DFC για χρηματοδότηση ύψους 102 εκατ. δολαρίων. Η διοίκηση της στις αρχές Οκτωβρίου θα λάβει απόφαση για την τελική έγκριση της χρηματοδότησης. Όμως, έχουμε σχετική επιστολή και διαβεβαιώσεις προς τους κυρίους Φραγκογιάννη και Παπαθανάση.

    Πέμπτον: Εξασφαλίστηκαν με νομοθετικές παρεμβάσεις οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις προκειμένου να προχωρήσει η επένδυση. Αν γίνονταν αυτό από τον επενδυτή θα χρειάζονταν περίπου επιπλέον 40 εκατ. ευρώ.

    Έκτον: Η πρόταση του Μιχάλη Σπανόπουλου είναι “πολύ ενδιαφέρουσα, πολύ καθυστερημένη και εκτός διαδικασίας”. Θύμισε δε ότι το 2017 υπήρξαν τρεις άγονες διαδικασίες και δεν προσήλθε κανένας επενδυτής, ενώ το 2018 έγινε η επιλογή του Πάνου Ξενοκώστα.

    Η επιστολή Μ. Σπανόπουλου

    Η επιστολή του Μιχάλου Σπανόπουλου που εστάλη προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αλλά και στα πολιτικά κόμμματα, είναι η ακόλουθη:
    “Λαμβάνω την τιμή να σας απευθύνω την παρούσα επιστολή σε σχέση με την συζήτηση ενώπιον του Κοινοβουλίου του σχεδίου νόμου που αφορά την εξυγίανση της εταιρείας «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνος Α.Ε.» («Ναυπηγεία Ελευσίνος»).
    Το άρθρο 1 του ως άνω σχεδίου νόμου εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Ανάπτυξης όπως συμβληθεί απευθείας, δίχως οποιαδήποτε διαγωνιστική διαδικασία ή αξιολόγηση από ανεξάρτητο εκτιμητή, με την εταιρεία «ΟΝΕΧ» προς τον σκοπό της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνος.
    Ήδη από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, πολύ πριν την κατάθεση του ως άνω σχεδίου νόμου στο Κοινοβούλιο, με επιστολή μας προς τον Αξιότιμον κ. Πρόεδρο της Κυβέρνησης και τους αρμόδιους Υπουργούς (Παράρτημα 1 της παρούσας) εκδηλώσαμε το ενδιαφέρον μας για την εξαγορά και την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνος, μέσω της νόμιμης διαδικασίας και υπό τους απολύτως εύλογους και συμφέροντες για τους πιστωτές και το δημόσιο συμφέρον όρους. Με την επιστολή μας αιτηθήκαμε, όπως μας παρασχεθούν οι απαραίτητες πληροφορίες όσον αφορά την οικονομική κατάσταση και τις υποχρεώσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνος, με σκοπό να ετοιμάσουμε και υποβάλουμε δεσμευτική προσφορά. Επιπλέον, ρητώς διευκρινίσαμε ότι η άνω σκοπούμενη προσφορά/πρότασή μας δεν θα θέτει οιονδήποτε όρο/προϋπόθεση οιασδήποτε άμεσης ή έμμεσης κρατικής χρηματοδότησής μας, ούτε ανάθεσης οιουδήποτε είδους αμυντικού προγράμματος. Η ως άνω επιστολή μας και οι προσπάθειές μας να συζητήσουμε το ενδιαφέρον μας με τους αρμόδιους Υπουργούς δεν έτυχαν ανταπόκρισης.

    Η εταιρεία CEPAL, στην οποία ομοίως απευθυνθήκαμε ως εκπρόσωπο των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα, μας σύστησε να απευθυνθούμε στην Κυβέρνηση, ως τον μεγαλύτερο πιστωτή των Ναυπηγείων Ελευσίνος, καθώς αυτή έχει επιλέξει την ΟΝΕΧ για την εξυγίανσή τους.
    Παράλληλα, με σειρά επιστολών μας είχαμε καλέσει τη Διοίκηση των Ναυπηγείων Ελευσίνος όπως συζητήσουμε αμοιβαία επωφελείς τρόπους συνεργασίας, μέσω της ενοικίασης χώρου και πιθανών εργαζομένων για την εκτέλεση έργων πελατών μας, και το ενδιαφέρον μας για την εξαγορά και εξυγίανση της εταιρείας. Αντί για απάντηση, μας κοινοποιήθηκε υβριστικού περιεχομένου εξώδικο.
    Το ενδιαφέρον μας για την εξαγορά των Ναυπηγείων Ελευσίνος παραμένει έντονο και ελπίζουμε ότι το Κοινοβούλιο και η Κυβέρνηση θα προκρίνουν την εξυγίανσή τους μέσω διαδικασιών, οι οποίες θα διασφαλίζουν τη διαφάνεια, αντικειμενικούς όρους ανταγωνισμού για όλους τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και την επιλογή της οικονομικά πλέον συμφέρουσας και άνευ όρων προσφοράς για τους πιστωτές, όπως απαιτεί η γενικά εφαρμοζόμενη νομοθεσία και οι κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ένωσης.
    Παραμένουμε στη διάθεση της Κυβέρνησης, ώστε να μας δοθεί πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία των Ναυπηγείων Ελευσίνος και να υποβάλλουμε προσφορά για την εξαγορά και εξυγίανσή τους.

    Μετά τιμής,
    Μιχάλης Σπανόπουλος»

    Διαβάστε επίσης

    Ναυπηγεία Ελευσίνας: Πέρασε από τις επιτροπές το νομοσχέδιο εξυγίανσης – Τι είπε ο Γεωργιάδης για την πρόταση Σπανόπουλου



    ΣΧΟΛΙΑ