• Ναυτιλία

    Ν. Τσάκος: Τι ετοιμάζει ο εφοπλιστής στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων

    Τσάκος

    Νίκος Τσάκος


    Την ισχυροποίηση της συνεργασίας του με την Hyundai Merchant Marine (HMM) δρομολογεί ο όμιλος Τσάκος, με τα σενάρια σχετικά με τις επόμενες κινήσεις του να ποικίλουν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Έλληνας εφοπλιστής εξετάζει το ενδεχόμενο να διπλασιάσει το στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτει, με μία νέα παραγγελία στο ναυπηγείο του νοτιοκορεάτικου ομίλου, που θα περιλαμβάνει έως 12 νεότευκτα boxships, χωρητικότητας 2,800-teu.

    Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Τσάκος δεν σκοπεύει να παραγγείλει άμεσα τα πλοία αλλά επεξεργάζεται πρώτα τη δυνατότητα συμφωνίας μακροπρόθεσμων συμβάσεων ναύλωσης με την HMM.

    Όπως αναφέρει το tradewinds επικαλούμενο πλοιοκτήτη που δραστηριοποιείται στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, “κυκλοφορούν στην αγορά σενάρια που αναφέρουν ότι η HMM αναζητά μία σειρά νεότευκτων χωρητικότητας 2,800-teu. Ωστόσο αποτελεί έκπληξη η συνεργασία του Τσάκου με την HMM στα συγκεκριμένα containerships, δεδομένου ότι η τελευταία μπορεί να τα ναυλώσει από ναυτιλιακές που ήδη τα διαθέτουν στο στόλο τους.”

    Υπάρχουν και οι αντίθετες απόψεις που επιμένουν ότι ο όμιλος Τσάκος και η HMM έχουν ήδη πολύπλευρη συνεργασία και πρόκειται να την επεκτείνουν στον κλάδο των boxships.

    Ένα πιθανό όχημα για τη συνεργασία αυτή θα μπορούσε να είναι η εταιρία Tsakos Hyundai Shipmanagement, μία κοινοπραξία που δημιούργησαν οι δύο εταιρίες στο τέλος του 2016.

    Σημειώνεται ότι τον κλάδο των boxship, οι δύο πλευρές έχουν ήδη συνεργαστεί, καθώς τα πέντε από τα δέκα containerships του ομίλου Τσάκος που βρίσκονται στο νερό έχουν κατασκευαστεί στο Hyundai Mipo Dockyard.

    Παράλληλα, η Equasis απαριθμεί δυο boxships του εφοπλιστή, που βρίσκονται ήδη υπό τη διαχείριση της Hyundai Ocean Service της HMM: το χωρητικότητας 6,000-teu Irenes Warwick (κατασκευής 2007) και το αδελφό πλοίο Irenes Wave (κατασκευής 2008). Και τα δύο αποτελούν μέρος της Tsakos Container Navigation, μιας σύμπραξης που δημιουργήθηκε το 2016 μεταξύ του του ομίλου Τσάκος και της Warwick Capital με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

    Πάντως, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή έχει κάθε λόγο να προχωρήσει σε παραγγελίες containerships, αναφέρουν γνώστες της αγοράς. Και αυτό γιατί στο βιβλίο των νέων παραγγελιών της δεν περιλαμβάνονται boxship, ενώ ο υφιστάμενος στόλος της έχει πλοία μεσαίας και μεγάλης ηλικίας αυτής της κατηγορίας, με το νεότερο πλοίο, Irenes Wave, να έχει κατασκευαστεί το 2008.

    tsakos
    Το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC “Ulysses” της Tsakos Energy Navigation

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον στόλο τους. Όλα τα ονόματα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Καθ’ οδόν προς το τρίτο της reverse stock split η Globus Maritime;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα ελληνικά πλοία που βγαίνουν στο σφυρί τις επόμενες εβδομάδες

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ