• Ναυτιλία

    Μέχρι σήμερα 122 πλοία μετέφεραν 2,7 εκατ. τόνους σιτηρών από την Ουκρανία – Άλλα 144 κατέπλευσαν σε 3 λιμάνια της


    Από το μεσημέρι της 12ης Σεπτεμβρίου, 2,7 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι σιτηρών και άλλων τροφίμων μετακινήθηκαν από τρία λιμάνια της Ουκρανίας.

    Μέχρι στιγμής, το 53% του φορτίου ήταν καλαμπόκι, 23% σιτάρι, 12% προϊόντα ηλίανθου, 6% κριθάρι, 5% ελαιοκράμβη, 1% σπόροι σόγιας, με άλλα προϊόντα να αποτελούν το υπόλοιπο της μεταφερθείσας ποσότητας.

    Προορισμοί των μεταφερθέντων ποσοτήτων:

    – 28% σε χώρες χαμηλού και χαμηλότερου μεσαίου εισοδήματος: Αίγυπτος (10%), Ιράν και Ινδία (5%), Σουδάν και Κένυα (2%) και Τζιμπουτί, Λίβανος, Σομαλία και Υεμένη (1%).

    – 27% σε χώρες ανώτερου μεσαίου εισοδήματος: Τουρκία (19%), Κίνα (8%) και Βουλγαρία (<1%). – 44% σε χώρες υψηλού εισοδήματος: Ισπανία (13%), Ολλανδία (8%), Ιταλία (7%), Δημοκρατία της Κορέας (5%), Ρουμανία (4%), Γερμανία (2%) και Γαλλία , Ελλάδα, Ιρλανδία και Ισραήλ (1%).

    Οι προορισμοί που υποδεικνύονται βασίζονται σε πληροφορίες που λαμβάνονται από την JCC και ενδέχεται να αλλάξουν με βάση την εμπορική δραστηριότητα. Τα δημητριακά που φτάνουν σε έναν προορισμό μπορούν να περάσουν από επεξεργασία και να μεταφορτωθούν σε άλλες χώρες.

    Αναλυτικότερα, από την 1η Αυγούστου, 2,7 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι σιτηρών και άλλων τροφίμων μεταφέρθηκαν από την Ουκρανία μέσω της Πρωτοβουλίας για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα.

    Η πρωτοβουλία για τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας ξεκίνησε από τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Τουρκία, την Ουκρανία και τα Ηνωμένα Έθνη στις 22 Ιουλίου 2022 για να επιτρέψει την επανέναρξη των εξαγωγών από την Ουκρανία σιτηρών, άλλων τροφίμων και λιπασμάτων, συμπεριλαμβανομένης της αμμωνίας, μέσω ενός ασφαλούς θαλάσσιου ανθρωπιστικού διαδρόμου από τρία βασικά ουκρανικά λιμάνια, το Chornomorsk, η Odesa και το Yuzhny/Pivdennyi, στη Μαύρη Θάλασσα προς τον υπόλοιπο κόσμο.

    Η Πρωτοβουλία βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα, του 1974, όπως τροποποιήθηκε, (SOLAS) και στον Διεθνή Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code). Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού (JCC) ιδρύθηκε στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας στην Κωνσταντινούπολη και περιλαμβάνει ανώτερους εκπροσώπους από τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Τουρκία, την Ουκρανία και τα Ηνωμένα Έθνη.

    Στις 2 Σεπτεμβρίου, ο FAO ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες τιμές των τροφίμων μειώθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο μήνα. Ο δείκτης τιμών σιτηρών του FAO μειώθηκε κατά 1,4% από τον Αύγουστο, πτώση που οφείλεται στη μείωση κατά 5,1% στις διεθνείς τιμές σιταριού, αντανακλώντας τις βελτιωμένες προοπτικές παραγωγής στη Βόρεια Αμερική και τη Ρωσική Ομοσπονδία, καθώς και την επανέναρξη των εξαγωγών από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στην Ουκρανία.

    Από την 1η Αυγούστου, το JCC επέτρεψε την ασφαλή μετακίνηση 122 πλοίων από την Ουκρανία και 144 πλοίων προς την Ουκρανία. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η JCC παρακολουθεί στενά την εισερχόμενη και εξερχόμενη κίνηση πλοίων μέσω του θαλάσσιου ανθρωπιστικού διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα.

    Σε αρκετές περιπτώσεις, έχει παρατηρηθεί πλοία να παρεκκλίνουν από το διάδρομο και έχει ανταποκριθεί κατάλληλα επικοινωνώντας με τους καπετάνιους και συμβουλεύοντάς τους να ακολουθήσουν τις συντεταγμένες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η JCC έκανε επίσημη επικοινωνία γραπτώς όταν τα ίδια πλοία παρέκκλιναν πολλές φορές. Το JCC παρέχει επίσης εντολές πριν από τη διέλευση στους καπετάνιους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιθεώρησης στην Κωνσταντινούπολη.

    Η JCC συνεχίζει να αξιολογεί και να επανεξετάζει τις διαδικασίες που εφαρμόζονται για να διασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των πλοίων μέσω του θαλάσσιου ανθρωπιστικού διαδρόμου. Στις 25 Αυγούστου η ΜΣΕ αναθεώρησε τον Θαλάσσιο Ανθρωπιστικό Διάδρομο και εξέδωσε νέες διαδικασίες.

    Ένα πρώτο πλοίο ναυλωμένο από το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ, το BRAVE COMMANDER (IMO 9136931), ελλιμενίστηκε στο Τζιμπουτί στις 30 Αυγούστου για να υποστηρίξει την αντιμετώπιση της ξηρασίας στο Κέρας της Αφρικής.

    Ένα δεύτερο πλοίο ναυλωμένο από το WFP, το KARTERIA (IMO 9236092) φορτωμένο με 37.500 μετρικούς τόνους σιτάρι απέπλευσε στις 30 Αυγούστου και ελλιμενίστηκε στην Τουρκία στις 3 Σεπτεμβρίου, όπου το σιτάρι θα γίνει αλεύρι και θα αποσταλεί στην Υεμένη σε δύο διαφορετικά πλοία. Αυτό το αλεύρι θα φορτωθεί στη συνέχεια σε ένα διαφορετικό πλοίο που θα κατευθυνθεί στην Υεμένη για να υποστηρίξει την ανθρωπιστική ανταπόκριση του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος εκεί.

    Ένα τρίτο πλοίο ναυλωμένο από το WFP, το IKARIA ANGEL (IMO 9194397) είναι καθ’ οδόν προς το Chornomorsk, όπου θα φορτώσει 30.000 μετρικούς τόνους σιταριού με προορισμό το Τζιμπουτί, υποστηρίζοντας περαιτέρω τις ανθρωπιστικές προσπάθειες στο Κέρας της Αφρικής.

    Διαβάστε επίσης:

    Ταλαιπωρία για 105 επιβάτες στην Κέρκυρα από τη βλάβη του Άνω Χώρα



    ΣΧΟΛΙΑ