• Ναυτιλία

    Μανουέλα Τομασίνι: Να καλύψουμε το κενό γνώσης για τα εναλλακτικά καύσιμα και την πράσινη μετάβαση

    • ESG Team

    Manuela Tomassini


    «Πρόκληση Αποδεκτή: Ενεργειακή Μετάβαση – Πού στεκόμαστε;», ήταν το θέμα που συζητήθηκε στο συνέδριο της Λεμεσού, στο πλαίσιο του Maritime Cyprus, το οποίο συντονίστηκε από την Manuela Tomassini, Επικεφαλής του Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Τεχνικής Βοήθειας, EMSA, και συμμετείχε η Σεμίραμις Παληού, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Diana Shipping Inc, ο Jan. Dieleman, Πρόεδρος, Cargill Ocean Transportation/Cargill International SA, ο Sebastien Landerretche, επικεφαλής, Freight Platform, Louis Dreyfus Company και ο Roel Hoenders, Επικεφαλής Κλιματικής Δράσης και Καθαρού Αέρα, Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

    «Πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι όταν συζητάμε για την ενεργειακή μετάβαση», είπε η Manuela Tomassini, ανοίγοντας τη συζήτηση. «Η ενεργειακή απόδοση είναι προτεραιότητα, όπως και τα εναλλακτικά καύσιμα. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι να καλύψουμε το κενό γνώσης και να επικεντρωθούμε στην υποστήριξη των επενδύσεων στον κλάδο για να μας οδηγήσουμε προς τους στόχους μας για την ενεργειακή μετάβαση. Η προσαρμοστικότητα, η ευελιξία, η πλήρης εκμετάλλευση των ευκαιριών, η θετικότητα, η συνεργασία και η συνεργασία θα είναι όλα κρίσιμα για την επιτυχία».

    Τόνισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη διαθεσιμότητα και την τιμολόγηση των καυσίμων, καθώς και στο σημαντικό στοιχείο της δημιουργίας ευκαιριών ενεργειακής μετάβασης σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αναγνώρισε επίσης πώς η έννοια του καθαρού καυσίμου πρέπει να καθοριστεί περαιτέρω, και ότι αυτό θα είναι στην ατζέντα του ΙΜΟ.

    Η Σεμίραμις Παληού τόνισε τον ρόλο των ναυτικών στην ενεργειακή μετάβαση, τονίζοντας τη σημασία της αύξησης της ελκυστικότητας της βιομηχανίας για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και της ποικιλομορφίας της επόμενης γενιάς του εργατικού δυναμικού.

    Υπογράμμισε επίσης πώς πρέπει να δοθούν κίνητρα στους πλοιοκτήτες μέσω της διαδικασίας ενεργειακής μετάβασης.

    «Αναλαμβάνουμε ρίσκα για να προχωρήσουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αν και κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, η διαθέσιμη τεχνολογία δεν είναι απαραιτήτως η βέλτιστη». Σχολιάζοντας την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής, ο κ. Jan Dieleman είπε ότι τα αποτελέσματα του MEPC 80 ήταν θετικά, αλλά ότι τώρα είναι καιρός να μετατραπεί η συζήτηση σε δράση. «Ήρθε η ώρα να ανεβάσουμε τον πήχη και να απομακρυνθούμε από την εξάρτησή μας από τους πρώτους κινητήριους παράγοντες στον κλάδο. Τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού – ας το εκμεταλλευτούμε», είπε.

    Ο Sebastien Landerretche σημείωσε πώς η σχέση των πλοιοκτητών με την αλυσίδα εφοδιασμού πρέπει να μετατραπεί από συναλλακτικό χαρακτήρα σε στρατηγική. «Πρέπει να αναπτύξουμε την κατανόησή μας για την τεχνολογία και να αυξήσουμε τη συνεργασία με τους καλύτερους ιδιοκτήτες της κατηγορίας για να ενισχύσουμε την πρόοδο σε όλους τους τομείς. Το να φέρουμε ενεργειακούς παράγοντες στην αλυσίδα αξίας θα είναι επίσης κρίσιμο», κατέληξε.

    Μετά τη συζήτηση στο πάνελ, η Anne Katrine Bjerregaard, Επικεφαλής Στρατηγικής, Αειφορίας και ESG, Mærsk Mckinney Møller Center for Zero Carbon Shipping ανέβηκε στη σκηνή με μια κεντρική παρουσίαση με τίτλο: «Η ώρα για δράση είναι τώρα – μεταμορφώνοντας ριζικά μια βιομηχανία μέχρι το 2050.

    Η κ. Bjerregaard περιέγραψε την ανησυχητική εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής και πώς «ζούμε πολύ πέρα από τα εννέα πλανητικά όρια» εδώ και λίγο καιρό. «Οι αποφάσεις που ελήφθησαν στο MEPC 80 δείχνουν ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Καθώς προχωράμε μπροστά, πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να εγκαταστήσουμε τη μέγιστη ποσότητα τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο, εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους ελάχιστους κλιματικούς στόχους. Αυτό απαιτεί επίσης την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα σε τουλάχιστον το 30% του στόλου», σημείωσε.

    Απηχώντας τις σκέψεις των προηγούμενων πάνελ, η παρουσίασή της επανέλαβε τη σημασία της αύξησης της ελκυστικότητας της βιομηχανίας για τα ταλέντα μέσω ισχυρών πολιτικών ESG. «Το να κάνεις καλό κάνει καλό στην εμπορική επιτυχία και στην προσέλκυση των κατάλληλων ανθρώπων», είπε.

    Σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα, σχολίασε τη γκάμα των καυσίμων υπό ανάπτυξη, τονίζοντας ότι ήταν επιτακτική ανάγκη η ναυτιλία να δημιουργεί σημαντικό σήμα ζήτησης για καύσιμα που εξετάζονται, καθώς άλλες βιομηχανίες αρχίζουν να συναγωνίζονται για τα ίδια καύσιμα. Εξήγησε ότι οι ρυθμιστικές αρχές, οι επενδυτές και οι πελάτες είναι και θα συνεχίσουν να απαιτούν αλλαγές. «Το πεδίο της βιωσιμότητας διευρύνεται στη ναυτιλία και ο χρόνος μας εξαντλείται: απαιτείται μετασχηματιστική δράση. Θα είναι η εταιρεία σας μέρος αυτού, πώς θα συμβάλετε στην κλιμάκωση των βιώσιμων καυσίμων;».

    Διαβάστε επίσης:

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Στο 10,7% η συμμετοχή μειωμένη κατά 3 μονάδες σε σχέση με τον α’ γύρο

    Φωκίων Καραβίας (Eurobank): Να ιδιωτικοποιηθούν εντός χρονοδιαγράμματος οι τράπεζες

    Τα κλειδιά και οι παγίδες για την ανάπτυξη 3% το 2024: Επενδύσεις,τουρισμός και ενέργεια, πληθωρισμός



    ΣΧΟΛΙΑ