• Ναυτιλία

    Κέρδη-ρεκόρ 3,1 δισ. δολαρίων είχαν δεκάξι εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες το 2022!

    (πάνω) Ν. Τσάκος, Αγγ. Φράγκου, Β. Μαρινάκης (μέση) Π. Παππάς, Α. Μιχαλόπουλος, Σ. Παληού, (κάτω) Χ. Βαφειάς, Π. Χατζηιωάννου, Αρ. Πίττας

    (πάνω) Ν. Τσάκος, Αγγ. Φράγκου, Β. Μαρινάκης (μέση) Π. Παππάς, Α. Μιχαλόπουλος, Σ. Παληού, (κάτω) Χ. Βαφειάς, Π. Χατζηιωάννου, Αρ. Πίττας


    Οι μέτοχοι των ελληνόκτητων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών έβαλαν στις τσέπες τους τεράστια χρηματικά ποσά κατά το προηγούμενο έτος 2022.

    Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία δεκάξι εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, προκύπτει ότι τα συνολικά κέρδη τους διαμορφώθηκαν στα 3.165,8 δισ. δολάρια και οι μέτοχοι τους εισέπραξαν μεγάλα μερίσματα.

    Τέσσερις εταιρείες είχαν κέρδη πάνω από 550 εκατ. δολάρια και πέντε πάνω από 100 εκατ. δολάρια.

    Στην κορυφή των κερδών βρέθηκε η Navios Partners, της Αγγελικής Φράγκου με 579,2 εκατ. δολάρια και ακολουθούν η Star Bulk του Πέτρου Παππά με 565,9 εκατ. δολάρια, η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα με 559,2 εκατ. δολάρια και η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου με 554,6 εκατ. δολάρια.

    Στην δεύτερη ομάδα με τα μεγαλύτερα κέρδη είναι η Safe Bulkers με 172,6 εκατ. δολάρια, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, η Capital PLP του Βαγγέλη Μαρινάκη, με 125,4 εκατ. δολάρια κέρδη, η εταιρεία του Πήτερ Γ. Λιβανού Gaslog με 118,9 εκατ. δολάρια, η Diana Shipping, της Σεμίραμις Παληού με 113,3 εκατ. δολάρια, η εταιρεία του Αριστείδη Πίττα, Euroseas, με κέρδη 106,2 εκατ. δολάρια,

    Η Navios Partners, της Αγγελικής Φράγκου, γνωστοποίησε συνολικά έσοδα και καθαρά έσοδα για ολόκληρο το έτος 2022 ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 579,2 εκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα. Για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, η εταιρεία ανέφερε έσοδα 370,9 εκατομμύρια δολάρια και καθαρά έσοδα 118,3 εκατομμύρια δολάρια. Αναφέρθηκαν επίσης κέρδη ανά κοινή μετοχή 18,82 δολάρια για ολόκληρο το έτος 2022.

    Η Αγγελική Φράγκου, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, είπε: «η Navios Partners είναι μια κορυφαία εισηγμένη στο χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία διαφοροποιημένη σε 15 κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων σε τρεις τομείς, με 176 πλοία με μέση ηλικία πλοίων περίπου 9,5 έτη. Εξορθολογίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας για να διατηρήσουμε έναν νεότερο, τεχνολογικά προηγμένο στόλο και παραμένουμε επικεντρωμένοι στη μείωση των επιτοκίων μεσοπρόθεσμα, κάτι που πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε στην τρέχουσα αγορά ναύλωσης».

    Ο Πέτρος Παππάς, για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του, τόνισε: «Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς των bulk carriers παραμένουν ενθαρρυντικές, δεδομένου του χαμηλού 25 ετών στο βιβλίο παραγγελιών και του θετικού αντίκτυπου της επανέναρξης της κινεζικής οικονομίας στη ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Η Star Bulk είναι καλά τοποθετημένη λόγω του διαφοροποιημένου και εξοπλισμένου με scrubbers στόλου της, προκειμένου να επωφεληθεί της ανάκαμψης των ναύλων».

    Η εταιρεία του Πέτρου Παππά, Star Bulk Carriers, είχε έσοδα 1,43 δισ. δολάρια, έναντι 1,42 δισ. δολαρίων το 2021 και σημείωσε κέρδη 565,9 εκατ. δολαρίων το 2022, έναντι 680,5 εκατ. δολαρίων το 2021. Στα μεγάλα bulk carriers, τύπου capesize και newcastlemax, τα μέσα ημερήσια έσοδα φτάνουν τα 18.126 δολάρια, ενώ, στα μεσαίου μεγέθους panamaxes και kamsarmaxes τα 15.403 δολάρια και στα μικρά ultramaxes και supramaxes τα 12.337 δολάρια.

    Σχολιάζοντας ο δρ. Ιωάννης Κούστας, CEO της Danaos Corporation, τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του, είπε: «Το περασμένο έτος σηματοδότησε το peak της αγοράς και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες της αγοράς των τελευταίων δύο ετών είναι πίσω μας. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προβλέπουν τα κέρδη του 2023 σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2022, και ακόμη αναμένουμε να δούμε την πλήρη επίδραση της επικείμενης ύφεσης. Οι ναύλοι έχουν μειωθεί σημαντικά, αλλά παραμένουν υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα».

    Συνολικά το 2022 τα κέρδη της Danaos διαμορφώθηκαν σε 559,210 εκατ. δολάρια, όμως το 2021 ήταν 1 δισ. δολάρια. Τα λειτουργικά έσοδα της εισηγμένης διαμορφώθηκαν στα 993,3 εκατ. δολάρια το 2022. Να επισημανθεί ότι η ρευστότητα της εταιρείας ήταν στις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους 650,2 εκατ. δολάρια. Σε αυτό το πλαίσιο, η Danaos προχώρησε στη διανομή μερίσματος 0,75 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, το οποίο θα καταβληθεί στις 14 Μαρτίου 2023.

    Η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε έσοδα που ξεπέρασαν το 1,1 δισ. δολάρια στη διάρκεια του 2022 και κατέγραψε καθαρά κέρδη, ύψους 554,6 εκατ. δολαρίων, έναντι 435,1 εκατ. δολ. Το 2021. Ο CFO της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος, στον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων, είπε: «Το 2022 ήταν έτος ρεκόρ για την Costamare. Στο τέλος της χρονιάς, η ρευστότητα διαμορφώθηκε περίπου στα 970 εκατ. δολάρια. Με ώθηση από την αυξημένη ρευστότητα και την κάλυψη του στόλου containerships σε ναυλώσεις, επιδιώκουμε ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες που θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ενισχυμένα έσοδα σε αποδεκτά επίπεδα κινδύνου».

    Η Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη είχε συνολικά έσοδα 299,071 εκατ. δολαρίων, έναντι 184,7 εκατ. δολαρίων που είχε το 2021. Επίσης, τα κέρδη της εταιρείας το 2022 διαμορφώθηκαν στα 125,4 εκατ. δολάρια, έναντι 98,2 εκατ. δολαρίων το 2021. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα καθαρά κέρδη ανά μετοχή για το έτος 2022 να φτάσουν τα 6,19 δολάρια, έναντι 5,14 δολάρια, που ήταν το 2021.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας, ο Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO της CPLP, δήλωσε: «Παρά την σε βάθος διόρθωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τα δύο τελευταία τρίμηνα, καταφέραμε να επιτύχουμε άλλο ένα τρίμηνο σταθερών οικονομικών επιδόσεων. Η έγκαιρη απόφασή μας να αποεπενδύσουμε από έναν αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ιστορικά υψηλές τιμές και η ενίσχυση της παρουσίας μας στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς LNG, αποδεικνύουν την ελκυστικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου σε όλους τους κύκλους οικονομικής δραστηριότητας. Είναι σημαντικό ότι τον Οκτώβριο του 2022 και τον Ιανουάριο του 2023 παραλάβαμε δύο από τα τρία «πράσινα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.312 TEU με μακροπρόθεσμη ναύλωση , ενώ αναμένουμε την απόκτηση του τρίτου πλοίου 13.312 TEU τον Ιούνιο του 2023 και το LNG Carrier στα μέσα Φεβρουαρίου 2023. Με τις τελευταίες προσθήκες, η μέση ηλικία του στόλου μας ανέρχεται σε 6,5 έτη, ενώ η εναπομένουσα διάρκεια των ναυλώσεών μας είναι 7 έτη με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων ύψους περίπου 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων».

    Η GasLog Partners του Πήτερ Γ. Λιβανού γνωστοποίησε έσοδα, 371 εκατ. δολαρίων το 2022, τα οποία είναι αυξημένα κατά 14% σε ετήσια βάση και τα κέρδη της ανήλθαν στα 118,9 εκατ. δολάρια. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 274,5 εκατ. δολάρια (+19%).

    Τα ενισχυμένα αποτελέσματα οφείλονται στη βελτιωμένη εικόνα τόσο στη spot, όσο και στην αγορά μακροχρόνιων ναυλώσεων για πλοία μεταφοράς LNG.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία εξασφάλισε τρεις ναυλώσεις με μακροχρόνια διάρκεια και αναλυτικότερα: Η θυγατρική της Shell άσκησε το δικαίωμα επέκτασης ναύλωσης του Methane Becki Anne, χωρητικότητας 170.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2010, για μία περίοδο πέντε ετών μέχρι το 2029. Επίσης, η θυγατρική της Cheniere Energy επέκτεινε τη ναύλωση του Methane Jane Elizabeth, χωρητικότητας 145.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2006, για ένα ακόμη έτος, ενώ το GasLog Seattle, χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2013 ναυλώθηκε για ένα χρόνο σε ελβετική ενεργειακή εταιρεία.

    Κερδοφόρες ήταν το προηγούμενο έτος 2022, οι δύο εταιρείες του Αριστείδη Πίττα, Euroseas και Eurodry. Ειδικότερα, η ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, για όλο το 2022 είχε έσοδα που διαμορφώθηκαν σε 182,7 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους ανήλθε σε 106,2 εκατομμυρίων δολάρια. Σχολιάζοντας ο Αριστείδης Πίττας, είπε:

    “Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2022, οι αγορές εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν περισσότερο από 80% από τα επίπεδα που ήταν στο τέλος Σεπτεμβρίου ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης. Στις αρχές του 2023, οι ναύλοι της αγοράς υποχώρησαν λίγο περισσότερο και φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί, προς το παρόν, σε επίπεδα ακόμα καλύτερα από τα επίπεδα που ήταν πριν από την πανδημία του COVID. Ωστόσο, με ένα βιβλίο παραγγελιών, στο 29% υφιστάμενου στόλου, αναμένουμε ότι οι αγορές θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα τα επόμενα δύο χρόνια. Ευτυχώς για την Euroseas, η πλειονότητα των σκαφών μας έχει δρομολογηθεί να παραδοθεί μέχρι το 2024”.

    Επίσης, η άλλη εταιρεία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry, είχε συνολικά καθαρά έσοδα 70,2 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους ανέρχεται σε 33,5 εκατομμύρια δολάρια.

    Η εταιρεία του Τζον Κ. Χατζηπατέρα, Dorian LPG, πριν λίγες ημέρας παρέλαβε το πλοίο HLS Citrine. Πρόκειται για ένα πλοίο VLGC, συνολικής χωρητικότητας 51.269 dwt, του οποίου το μήκος είναι 230 μέτρα. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί με σχεδιασμό να καταναλώνει και καύσιμο LPG. Η εταιρεία στο πλαίσιο της ενίσχυσης του στόλου της έχει προγραμματίσει την παραλαβή άλλων τριών πλοίων εντός της τρέχουσας χρονιάς. Σήμερα ο στόλος της Dorian LPG αποτελείται από 22 LPG carriers, από τα οποία τα 20 πλοία είναι πλοιοκτησίας της εταιρείας.

    Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της εταιρείας κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 103,3 εκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 51,3 εκατομμύρια δολάρια ή 1,27 δολάριο ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

    Η Okeanis Eco Tankers συμφερόντων των Ιωάννη και Αριστείδη Αλαφούζου είχε έσοδα στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 που ανήλθαν σε 110,2 εκατ. δολάρια έναντι 35 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η αύξηση κατά 215% αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του ισοδύναμου χρονοναύλωσης του στόλου της εταιρείας κατά 181%.

    Τα κέρδη της την ίδια περίοδο ανήλθαν στα 48,4 εκατ. δολάρια ή 1,5 δολάριο ανά μετοχή, έναντι 4,5 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ή 0,14 δολάρια ανά μετοχή.

    Η Performance Shipping Inc., του Ανδρέα Μιχαλόπουλου και της Αλίκης Παληού, γνωστοποίησε ρεκόρ καθαρών εσόδων 36,3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρή ζημία ύψους 9,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping, της γνωστοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και για ολόκληρο το έτος 2022, αλλά και για μια νέα πιστωτική διευκόλυνση με μεγάλη ευρωπαϊκή τράπεζα ύψους έως 100 εκατομμυρίων δολαρίων και αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.

    Τα καθαρά έσοδα για το έτος 2022 ανήλθαν σε 119,1 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 113,3 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 57,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε σε κοινούς μετόχους 51,6 εκατομμυρίων δολαρίων, το 2021.

    Η United Shipping, του Σταμάτη Τσαντάνη κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 37,5 εκατ. δολαρίων. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 7 πλοία με ένα LR2 δεξαμενόπλοιο, τρία Capesize, δύο Kamsarmax, και ένα Panamax), με συνολική μεταφορική ικανότητα 877.320 dwt τόνων περίπου.

    Τα έσοδα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, για την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία του Χάρη Βαφειά, StealthGas, ανήλθαν σε 152,8 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 1,7%, σε σύγκριση με έσοδα 150,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.

    Η βελτίωση των συνθηκών της αγοράς ώθησε τα έσοδα υψηλότερα παρά την μείωση του μεγέθους του στόλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η εταιρεία να έχει καθαρά κέρδη για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ύψους 34,3 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρή ζημιά 35,1 εκατομμυρίων δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.

    Η θυγατρική της StealthGas, Imperial Petreleum αύξησε τα καθαρά της έσοδα κατά περίπου 1.020%, τα τα ebitda κατά 2.125% και διαμόρφωσε κέρδη 30 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος Χάρης Βαφειάς, επισήμανε ότι η εταιρεία κατάφερε το 2022 να δημιουργήσει μια αξιοζήλευτη κεφαλαιακή διάρθρωση 257 εκατομμυρίων δολαρίων σε χρηματιστηριακές αξίες, 120 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και μόλις 70 εκατομμυρίων δολαρίων χρέους.

    Αναλυτικότερα, τα καθαρά κέρδη για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, διαμορφώθηκαν στα 29,5 εκατ. δολάρια, έναντι καθαρής ζημίας 3,6 εκατ. δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου έκλεισε το δωδεκάμηνο του 2022 με 349,7 εκατ. δολάρια συνολικά έσοδα, έναντι 329 εκατ. δολαρίων που είχε στο αντίστοιχο δωδεκάμηνο του 2021.

    Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στην ίδια περίοδο τα 172,6 εκατ. δολάρια και τα προσαρμοσμένα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 168, 5 εκατ. δολάρια, έναντι 154 εκατ δολαρίων το 2021.

    Σήμερα, η Safe Bulkers Inc. διαχειρίζεται στόλο με 44 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, που αποτελείται από 12 Panamax, 7 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 πλοία κατηγορίας Capesize με μέση ηλικία 10,3 ετών και συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατομμύρια dwt. Το 85% του στόλου έχει ναυπηγηθεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία. Η εταιρεία επίσης ναυπηγεί συνολικά οκτώ πλοία τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά στο μέλλον.

    Διαβάστε επίσης:

    Η APM Terminals Algeciras σημείωσε ρεκόρ παραγωγικότητας στην εκφόρτωση του Mayview Maersk

    Norwegian Cruise Lines: Η νέα πρόταση ονομάζεται Meet the Winemaker με κρασί και ουίσκι!



    ΣΧΟΛΙΑ