• Ναυτιλία

    Κατάρρευση νέων παραγγελιών πλοίων λόγω και κορονοϊού

    • Του Λάμπρου Καραγεώργου
    ναυτιλία dry bulk στόλος


    Μείωση κατά 64% στις νέες παραγγελίες νεότευκτων κατέγραψε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson Research Services για το πρώτο δίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

    Η επέλαση της επιδημία του κορονοϊού επηρέασε και σε αυτό τον τομέα τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις πρώτες δέκα εβδομάδες του 2020 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις 65 πλοία. Η εικόνα αυτή φαίνεται να είναι «συνεπής» όμως  με την αντίστοιχη του 2019 όταν οι νέες παραγγελίες ήταν περίπου 30% λιγότερες  σε σύγκριση με το 2018.

    H πτώση των νέων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων δεν είναι νέο φαινόμενο καθώς σύμφωνα με τους Clarkson Research Services το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι 30% χαμηλότερο από τα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

    Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου σημειώνουν ότι την τελευταία δεκαετία από το Μάρτιο του 2010 μέχρι και φέτος η αξία των συνολικών παραγγελιών ε΄χει μειωθεί στα 226 δις. δολ από περίπου 500 δις. δολ τον Μάρτιο του 2010.

    Επίσης η πτώση του orderbook σε αριθμό πλοίων είναι 70% και σε dwt φτάνει το 67%.

    Παράλληλα με την πτώση παρατηρείται και μία «εσωτερική» διαφοροποίηση του «χαρτοφυλακίου» των υπό παραγγελία πλοίων, με όρους αξίας των επενδύσεων. Ειδικότερα καταγράφεται άνοδο των επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και κρουαζιερόπλοια, σταθερότητα στα containerships και μείωση στα bulker και δεξαμενόπλοια. Σαν αποτέλεσμα των εναλλαγών αυτών το μερίδιο  των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου του και δεξαμενόπλοιων στο παγκόσμιο orderbook έχει μειωθεί από το 55% στο 22% και αντιθέτως το μερίδιο των LNG Carriers, κρουαζιερόπλοιων και contaninershisp αυξήθηκε στο 46% από 13% πριν δέκα χρόνια.

     



    ΣΧΟΛΙΑ