Ναυτιλία

Safe Bulkers: Αύξηση εσόδων 37% – Κατακόρυφη άνοδος των ναύλων στα bulk carriers

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πόλυς Χατζηιωάννου

Πόλυς Χατζηιωάννου, εφοπλιστής Safe Bulkers


Με αύξηση του μέσου ημερήσιου ναύλου κατά 71% και των καθαρών εσόδων κατά 37%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2021 η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Safe Bulkers, που δραστηριοποιείται στο τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ότι η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε διαρκή ανοδική πορεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος ναύλος για τα πλοία της εταιρείας ήταν στα 15.567 δολάρια το ά τρίμηνο του έτους, ενώ το τελευταίο τρίμηνο του 2020 ήταν στα 12.319 δολάρια, και το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν μόλις στα 9.089 δολάρια την ημέρα.

Τα καθαρά έσοδά της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 62,5 εκατ. δολάρια, από 45,7 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν, ενώ τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 21,3 εκατ. δολάρια, από ζημιές 9,9 εκατ. δολαρίων το ά τρίμηνο του 2020.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας δρ. Λουκά Μπάρμπαρη: «Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήσαμε την κερδοφορία μας και ενισχύσαμε τον ισολογισμό μας. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για σταδιακή ανανέωση του στόλου μας μέσω επιλεκτικών πωλήσεων παλαιότερων πλοίων αλλά και νέων αγορών. Έχουμε επικεντρωθεί στην περιβαλλοντική μας απόδοση και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας σε αυτόν τον τομέα. Πιστεύουμε ότι οι περιβαλλοντικές μας επενδύσεις θα αποτελέσουν πλεονεκτήματα τόσο σε ότι αφορά την λειτουργία της εταιρείας όσο και σε ότι αφορά τα ι οικονομικά της αποτελέσματα».

Ναυλώσεις

Τον Δεκέμβριο του 2020, κατόπιν αιτήματος του ναυλωτή, η εταιρεία συμφώνησε για τον πρόωρο τερματισμό ενός υφιστάμενου ναύλου σε πλοίο κατηγορίας capesize , ο οποίος έληγε τον Ιανουάριο του 2024. Σε αντάλλαγμα για την πρόωρη επιστροφή του πλοίου , ο ναυλωτής πλήρωσε την εταιρεία αποζημίωση μετρητών ύψους 7,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο στη συνέχεια ναυλώθηκε ξανά για διάρκεια 12 έως 14 μηνών.

Επενδύσεις

Στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας υπάρχουν δύο πλοία ξηρού φορτίου χύδην φορτίου, σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Το ένα είναι τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt και το άλλο τύπου post-panamax, 87.000 τόνων, με προγραμματισμένες παραδόσεις εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 και του τρίτου τριμήνου του 2022, αντίστοιχα. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τις απαιτήσεις Φάσης 3 του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης, («EEDI Phase 3») που σχετίζονται με την υποχρεωτική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, όπως υιοθετήθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Επίσης στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου, η εταιρεία απέκτησε ένα panamax ναυπήγησης 2011 και πούλησε ένα αντίστοιχο ναυπήγησης 2003 ενώ συμφώνησε να πουλήσει ένα ακόμα panamax του 2004. Ως αποτέλεσμα των συμφωνημένων συναλλαγών πώλησης, το χρέος της εταιρείας μειώθηκε κατά 9,8 εκατομμύρια δολάρια και η ρευστότητά της θα αυξηθεί κατά 5,7 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Ναυτιλία και περιβάλλον: Ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο για τη ναυτιλία προτείνει ο Γιάννης Πλακιωτάκης στην Κομισιόν

€500 εκατ. και ένα παράθυρο αξίας 4,5 δισ. περιλαμβάνει το Σχέδιο Ανάκαμψης για την ελληνική ακτοπλοΐα

Καλπάζει η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου – Υπερκέρδη για τα πλοία που είναι στη spot market αυτή τη περίοδο


ΣΧΟΛΙΑ