• Ναυτιλία

    Κ. Κωνσταντακόπουλος: Τα ισχυρά ναύλα και τα νέα πλοία εκτόξευσαν τα κέρδη της Costamare

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος


    Η αύξηση του στόλου και η ισχυρή αγορά των containerships οδήγησαν στη θεαματική αύξηση κερδών της ναυτιλιακής Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους.

    Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, εμφάνισε καθαρά έσοδα 36 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2019, έναντι 14 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, αυξημένα κατά 157%. Το ίδιο διάστημα τα κέρδη ανά μετοχή εκτοξεύτηκαν κατά 300% στα 0,24 δολάρια έναντι 0,06 δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2018.

    Τα προσαρμοσμένα κέρδη ενισχύθηκαν κατά 215% και διαμορφώθηκαν στα 30,9 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 9,8 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

    Ο CFO της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος σχολίασε: “Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η εταιρεία κατέγραψε αξιόλογα κέρδη. Όπως συνέβη και στο προηγούμενο τρίμηνο, τα καθαρά έσοδα και τα κέρδη ανά μετοχή υπερδιπλασιάστηκαν, ενισχυμένα από την αύξηση των τιμών των ναύλων και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο. Τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνέχισαν να βελτιώνονται, ενώ υπάρχει περιορισμένη προσφορά για τα πλοία τύπου post-panamax. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ναυλώσαμε συνολικά 14 πλοία και επωφεληθήκαμε από την συνεχή αύξηση των ναύλων. Έχουμε 18 πλοία post-panamax των οποίων η ναύλωση λήγει το επόμενο έτος, γεγονός ευνοϊκό για την εταιρεία αν διατηρηθεί η δυναμική της αγοράς”.

     

    Γρηγόρης Ζήκος
    Γρηγόρης Ζήκος. CFO Costamare

    Η Costamare εκμεταλλευόμενη τη θετική πορεία των ναύλων, έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για 14 πλοία της κατά το προηγούμενο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων post-panamax, χωρητικότητας άνω των 5,500 teu.

    Μεταξύ άλλων, ναύλωσε τα χωρητικότητας 11,010 TEU containership, Cape Akritas (κατασκευής 2016) και Cape Kortia (κατασκευής 2017) στη ZIM για χρονικό διάστημα 10 έως 11,5 μήνες, με ημερήσια ναύλα 43.250 δολ.

    Επίσης, τον Οκτώβριο 2019, η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 2,023 TEU πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Sierra II, κατασκευής 1991.

    Τον Ιούλιο 2019, η ναυτιλιακή ολοκλήρωσε συμφωνία αναχρηματοδότησης με μεγάλη ευρωπαϊκή τράπεζα ύψους 94 εκατ. δολαρίων, για τα πλοία Valor και Valiant, κατασκευής 2013 και χωρητικότητας 8,827 TEU.

     



    ΣΧΟΛΙΑ