Ναυτιλία

Κ. Κωνσταντακόπουλος: Η win-win συμφωνία της Costamare με την Yang Ming

Κωστής Κωνσταντακόπουλος

Κωστής Κωνσταντακόπουλος, επικεφαλής COSTAMARE


Win-win φαίνεται πως είναι η συμφωνία της ναυτιλιακής Costamare (συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου) με την Yang Ming Marine Transport για την οποία γράφαμε στο mononews.gr στα τέλη του προηγούμενου μήνα, όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το deal.

Όπως γράφαμε στα τέλη Απριλίου, η Yang Ming αναζητούσε εταίρους για ένα project έως 14 νεότευκτων πλοίων panamax με μακροχρόνια ναύλωση. Ναυλομεσίτες ανέφεραν πως η Costamare και η ιαπωνική Shoei Kisen θα αναλάβουν από κοινού το project και θα μοιραστούν από πέντε πλοία η καθεμιά, χωρητικότητας 12.000 teu έκαστο.

Οι πληροφορίες αυτές πλέον επιβεβαιώνονται, ενώ πηγές του TradeWinds αναφέρουν πως και τα δέκα πλοία που θα ναυλώσει η Yang Ming θα απασχοληθούν για τουλάχιστον πέντε χρόνια, έναντι 30.000 δολαρίων ημερησίως το καθένα.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η Costamare κατάφερε να κλείσει το deal προσφέροντας τιμή χαμηλότερη κατά 550 δολάρια ημερησίως σε σχέση με την Ship Finance International (SFI) του John Fredriksen, που επίσης διεκδικούσε τη συμφωνία. “Η τιμή ναύλωσης της SFI ήταν ελαφρώς υψηλότερη”, ανέφερε μία πηγή με γνώση του θέματος.

Σύμφωνα με άλλες πηγές του TradeWinds, η Costamare έχει ήδη συμφωνήσει με τα ναυπηγεία Yangzijiang Shipbuilding για την κατασκευή των πέντε νεότευκτων πλοίων, με οψιόν για πέντε ακόμα, με την τιμή να ορίζεται στα 85 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο και την παράδοσή τους να ξεκινά στο δεύτερο μισό του 2020.

Το συμβόλαιο μεταξύ της Yangzijiang και της Costamare θα υπογραφεί επίσημα μόλις το διοικητικό συμβούλιο της Yang Ming εγκρίνει τη συμφωνία ναύλωσης”, ανέφερε μία πηγή, προσθέτοντας ότι η Costamare έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την κατασκευή των πλοίων ώστε να μπορούν να κινούνται και με LNG.

Σύμφωνα με ειδικό των containerships, η συμφωνία είναι επωφελής τόσο για την Yang Ming, όσο και για τις δύο ναυλώτριες εταιρείες. “Με 85 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, το κόστος χρηματοδότησης για το κάθε νεότευκτο είναι περίπου 20.000 με 21.000 δολάρια ημερησίως. Συν το κόστος λειτουργίας, βγαίνει περίπου στα 28.000 δολάρια, άρα η ιδιοκτήτρια βγάζει κέρδος”, τόνισε, ενώ για τη Yang Ming σχολίασε πως, με την τιμή ναύλωσης στα 30.000 δολάρια, μπορεί να διαχειρίζεται τα πλοία της με κόστος χαμηλότερο κατά 10.000 δολάρια ημερησίως σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος
Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, επιχειρηματίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Τσάκος: Η νέα παραγγελία και οι στόχοι του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Προκοπίου: Βουτιά στα κέρδη της Dynagas LNG Partners το α’ τρίμηνο 2018. Οι επόμενες κινήσεις της διοίκησης

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Κουρουμπλής: Κομβική η σημασία των λιμανιών στην αναβάθμιση των συνδυασμένων μεταφορών



ΣΧΟΛΙΑ