• Ναυτιλία

    Οι παραγγελίες πλοίων διεθνώς θα χρειαστούν μία δεκαετία για να ανακάμψουν

    • Bloomberg


    Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας που να αγοράζει νέα πλοία, με τις νέες παραγγελίες να υποχωρούν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 ετών, εξέλιξη που αποδίδεται στο συνδυασμό της αβεβαιότητας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία και της έλλειψης χρηματοδότησης.

    «Ο ΙΜΟ έχει φέρει σημαντικούς, φιλόδοξους και καίριους στόχους γύρω από τις εκπομπές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, Stephen Gordon. Οι ακριβείς πολιτικές και οι κανονισμοί που θα μπορούσαν να ισχύσουν καθώς και η τεχνολογία που θα υιοθετηθεί παραμένουν ασαφείς, τόνισε. Τα πλοία είναι μακροπρόθεσμες επενδύσεις και οι αγοραστές διατρέχουν τον κίνδυνο να καταστούν παρωχημένα τα πλοία τους.

    Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας από τις μεγαλύτερες αλλαγές της μετά την έναρξη αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανόνων στις αρχές του έτους. Οι πλοιοκτήτες αναγκάζονται να πληρώνουν περισσότερα χρήματα για καθαρότερα καύσιμα, για τον εξοπλισμό των πλοίων τους με scrubbers που μειώνουν τη ρύπανση ή ακόμη και για την παραγγελία νέων πλοίων. Σε αυτό προστίθεται η αβεβαιότητα για την πανδημία, που έφερε αναστάτωση στις αλυσίδες εφοδιασμού και σταμάτησε τις εμπορικές ροές.

    «Το Covid-19 έχει γίνει το πιο άμεσο ζήτημα», είπε ο Gordon. Ενώ οι προκλήσεις λόγω των lockdown χαλαρώνουν, «η οικονομική αβεβαιότητα, η διαταραχή στο εμπόριο και η μεταβλητότητα των ναύλων» που προκαλεί ο ιός, οδηγούν σε μείωση των παραγγελιών.

    Η αύξηση της ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια αναμένεται να μειωθεί φέτος λόγω του Covid-19, σύμφωνα με την AP Moller-Maersk A / S, η οποία προβλέπει επιστροφή στους όγκους του 2019 στις αρχές του 2021. Η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο παρήγγειλε μόνο οκτώ πλοία στο δεύτερο τρίμηνο, με την αναλογία παραγγελιών σε σχέση με το στόλο της να διαμορφώνεται στο 9,4%. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσοστό είναι περίπου 8%, πράγμα που σημαίνει ότι οι παραγγελίες νέων πλοίων βρίσκονται στο χαμηλό των δύο τελευταίων δεκαετιών, σύμφωνα με τον Gordon της Clarksons.

    «Με το πλήγμα της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα και στις αλυσίδες εφοδιασμού, η παραγγελία νέων πλοίων είναι πλέον η μικρότερη προτεραιότητα για τις εταιρείες. Επικεντρώνονται μόνο στην προσπάθεια διατήρησης των περιθωρίων κέρδους”, δήλωσε ο Rahul Kapoor, επικεφαλής της ανάλυσης και έρευνας εμπορευμάτων, ναυτιλίας και εμπορίου στο IHS Markit. ” Ο ιός έφερε επίσης καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των ναυπηγικών εργασιών”, εξήγησε.

    Οικονομική κρίση

    Οι εφοπλιστές δεν έχουν επίσης τα κεφάλαια για να κάνουν αγορές, σύμφωνα με τον Ralph Leszczynski, επικεφαλής έρευνας της ναυτιλιακής εταιρείας Banchero Costa & Co.

    «Οι περισσότερες ναυτιλιακές αγορές προέρχονται από μια σχετικά φτωχή δεκαετία, 2009 έως 2019, όσον αφορά τα κέρδη, έτσι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δεν έχουν τόσα πολλά μετρητά στις τσέπες τους», τόνισε. «Η εξωτερική χρηματοδότηση είναι επίσης περιορισμένη, καθώς οι τράπεζες τώρα απομακρύνονται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία μετά από τα περιστατικά αδυναμίας αποπληρωμής δανείων που σημειώθηκαν μετά το 2008″.

    Ωστόσο, λιγότερες παραγγελίες και βραδύτερη ανάπτυξη του στόλου πιθανότατα θα δώσουν ώθηση στις τιμές των ναύλων.

    The cost of moving goods by ship from Hong Kong to Los Angeles surged

    Αυτό ήδη μεταφράζεται σε αυξανόμενο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με υπερωκεάνια, με τον δείκτη αναφοράς των ναύλων για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο Ειρηνικό, να υπερδιπλασιάζεται από τα τέλη Μαΐου φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ. Το κόστος μεταφοράς χύδην φορτίου ανέκαμψε επίσης από το χαμηλό τεσσάρων ετών. Η Maersk, η οποία σταμάτησε να χρησιμοποιεί περίπου το 20% της παραγωγικής της ικανότητας τον Απρίλιο, προτού την επαναφέρει σταδιακά τους επόμενους μήνες, είδε τα κέρδη της να ξεπερνούν τις εκτιμήσεις, εν μέρει και λόγω των βελτιωμένων ναύλων.

    Μεγάλα πλοία, μικρά πλοία

    Στον υπεράκτιο τομέα η ζήτηση για εξέδρες πετρελαίου και πλοία εφοδιασμού έχει βυθιστεί καθώς οι τιμές στον κλάδο ενέργειας παραμένουν χαμηλές και υπάρχει περιορισμένο ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις εξόρυξης, δήλωσε ο Leszczynski. Είναι ρίσκο να αγοράσετε ένα πετρελαιοφόρο εν μέσω της αβεβαιότητας που υπάρχει για τη ζήτηση, είπε. Ενώ η κατανάλωση πετρελαίου έχει αυξηθεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι προσπάθειες μετριασμού της κλιματικής αλλαγής ενισχύουν τις προσδοκίες της αγοράς ότι η ζήτηση θα μειωθεί.

    Ενώ ο κορονοϊός αυξάνει τη βραχυπρόθεσμη αβεβαιότητα, υπάρχει μια καλύτερη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη προοπτική. Το Κατάρ υπέγραψε συμφωνία τον Ιούνιο αξίας περίπου 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων με ναυπηγούς της Νότιας Κορέας για περισσότερα από 100 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ η Maersk αναμένει μια προοδευτική ανάκαμψη των όγκων και ο διαχειριστής λιμένων DP World δήλωσε ότι είναι θετικός για τα θεμελιώδη στοιχεία.

    Ο ναυπηγικός τομέας πρόκειται να παραμείνει συγκρατημένος για τα επόμενα χρόνια, με πιθανή ανάκαμψη σε οκτώ έως 10 χρόνια από τώρα, δήλωσε ο Leszczynski. Τα πλοία που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της άνθησης μεταξύ 2007 και 2010 θα χρειαστούν αντικατάσταση, καθώς τα περισσότερα έχουν διάρκεια ζωής περίπου 20 έως 25 χρόνια, είπε.



    ΣΧΟΛΙΑ