• Ναυτιλία

    Σε ιστορικά χαμηλά μέχρι το 2024 οι παραγγελίες νέων τάνκερ

    • Newsroom
    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Μετά από ένα μεγάλο αριθμό νέων τάνκερ που αναμένονται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2021, ένα νέο report εκτιμά ότι οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων αναμένεται να υποχωρήσουν σε ιστορικά χαμηλά τα επόμενα χρόνια.

    Ειδικότερα, η ναυλομεσιτική Gibson στο εβδομαδιαίο της report αναφέρει ότι η διαθεσιμότητα των τάνκερ αναμένεται να αυξηθεί, καθώς πάνω από 300 πλοία χωρητικότητας άνω των 25.000 dwt είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν στους πλοιοκτήτες από τώρα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021. Την ίδια ώρα, η Braemar αναφέρει σε δική της ανάλυση ότι οι νέες παραγγελίες πρόκειται να περιοριστούν.

    “Εκτιμάμε ότι οι παραγγελίες για τάνκερ θα υποχωρήσουν σε ιστορικά χαμηλά κατά τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, αναμένουμε ότι λίγα πλοία θα προστεθούν στις προγραμματισμένες παραδόσεις για το 2021 και άλλα λίγα στις υφιστάμενες παραδόσεις για το 2022”, αναφέρουν οι αναλυτές της Braemar. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις οι παραδόσεις του 2022 θα είναι κατά 10% λιγότερες σε χωρητικότητα από αυτές του 2021. Επιπλέον οι παραδόσεις του 2023 δύσκολα θα φτάσουν στα επίπεδα αυτών του 2022, προβλέπει η ναυλομεσιτική, υποδηλώνοντας ότι θα υποχωρήσουν κατά 6% επιπλέον σε ετήσια βάση, πριν αρχίσουν και πάλι να αυξάνονται την επόμενη χρονιά.

    Τα ναύλα των τάνκερ το μήνα Απρίλιο διαμορφώθηκαν σε υψηλά επίπεδα αποφέροντας σημαντικά κέρδη. Για τα VLCC στις βασικές διαδρομές ανήλθαν σε 181.000 δολάρια ημερησίως, για τα suezmax σε 78.000 δολάρια και για τα aframax σε 59.000 δολάρια. Ωστόσο, προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας άρχισαν να υποχωρούν, με ορισμένους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι κατέγραψαν την κορυφαία απόδοση του συγκεκριμένου ανοδικού κύκλου.

    “Τα ναύλα των VLCC στην spot αγορά υποχώρησαν αυτή την εβδομάδα, όπως αναμένονταν, λόγω των περικοπών της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ+ και της μείωση των εξαγωγών στον Ατλαντικό. Όπως είχαμε επισημάνει και παλαιότερα, η εν πλω αποθήκευση αποτελεί πλέον τη μοναδική λύση για τους πλοιοκτήτες, και εκτιμούμε ότι και αυτή θα ξεθωριάσει τους επόμενους μήνες”, αναφέρει στο εβδομαδιαίο της report η Cleaves Securities.

    Οι αναλυτές της εταιρείας εκτιμούν ότι ποσοστό 11% του στόλου των πετρελαιοφόρων χρησιμοποιείται για εν πλω αποθήκευση στην παρούσα φάση, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 4% που ήταν στις αρχές του έτους. Η Cleaves προβλέπει ότι το ποσοστό των τάνκερ που χρησιμοποιούνται για πλωτή αποθήκευση θα σημειώσει υψηλό στο 19% που αναμένεται να διαμορφωθεί τον Ιούλιο.



    ΣΧΟΛΙΑ