• Ναυτιλία

    Οι επόμενες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στο Ιράν, μετά τις αποφάσεις Τραμπ

    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία StealthGas

    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής


    Προβληματισμό στους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται με τα πλοία τους στην περιοχή του Ιράν προκαλεί η απόφαση του Προέδρου των ΗΠΑ για επαναφορά των κυρώσεων στη χώρα και την απόσυρση της Αμερικής από τη διεθνή συμφωνία του 2015 για τα πυρηνικά του Ιράν.

    Παρά το γεγονός ότι οι κυρώσεις αναμένεται να επανέλθουν σταδιακά, οι επιπτώσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα είναι άμεσες σε χώρες και εταιρίες που αγοράζουν και μεταφέρουν ιρανικό πετρέλαιο και οι συναλλαγές με την Τεχεράνη εκτιμάται ότι θα περιοριστούν.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν δείξει αρκετή προθυμία να εισέλθουν στην αγορά του Ιράν μετά την υπογραφή της συμφωνίας. Παρά το γεγονός ότι οι δραστηριότητες στην συγκεκριμένη περιοχή αποτελούν μικρό ποσοστό των εργασιών των περισσότερων ναυτιλιακών, η τελευταία απόφαση των ΗΠΑ σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξουν περιορισμοί και όρια για το που θα κινούνται και σε ποια λιμάνια θα φορτώνουν τα πλοία τους, επισημαίνουν αναλυτές.

    Στην ετήσια έκθεσή της, η StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, δήλωσε ότι έξι από τα πλοία της πραγματοποίησαν ελλιμενισμούς στο Ιράν πέρυσι, καθώς ήταν ναυλωμένα σε εταιρία της Μέσης Ανατολής. Οι δραστηριότητες αυτές αποτέλεσαν λιγότερο από το 3% του συνόλου των ελλιμενισμών της το 2017. Ωστόσο, στα έσοδα των 15,1 εκατ. δολ., οι ελλιμενισμοί στο Ιράν πλησίασαν το 10% των συνολικών εσόδων της χρήσης.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της StealthGas, Χάρης Βαφειάς, δήλωσε ότι το Ιράν είναι σταθερός πάροχος πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά η κίνηση του Trump θα απαιτήσει από όλους να προσαρμοστούν και να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες.

    “Πρέπει να περάσουμε από μια τυποποιημένη λίστα ελέγχου σχετικά με τα φορτία, τους παραλήπτες, τους παραγωγούς κ.λπ., για να ελέγξουμε αν περιλαμβάνονται στον κατάλογο με όσους υπόκεινται στις κυρώσεις”, ανέφερε. “Αν ναι, τότε υποθέτω ότι η συνεργασία τελειώνει. Εάν όχι, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε τις δραστηριότητες. “

    Αντίστοιχα, η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου πραγματοποίησε πέρυσι περιορισμένους ελλιμενισμούς στο Ιράν, τέσσερις σε σύνολο 712 παγκοσμίως. Όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρίας, θα χρειάζεται πλέον έγκριση από τις ΗΠΑ πριν ένα πλοίο μεταφέρει εμπόρευμα στο Ιράν, λόγω των κυρώσεων που θα επιστρέψουν. 

    Πόλυς Χατζηιωάννου
    Πόλυς Χατζηιωάννου, εφοπλιστής Safe Bulkers

    Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία υπεγράφη από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Ρωσία, την Κίνα και το Ιράν, με στόχο να αποτρέψει το Ιράν από την απόκτηση πυρηνικής βόμβας με αντάλλαγμα την άρση των κυρώσεων που είχαν γονατίσει την ιρανική οικονομία.

    tanker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: «O καλός, ο κακός και ο άσχημος»… της ναυτιλιακής αγοράς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων



    ΣΧΟΛΙΑ