• Ναυτιλία

    Οι διευρευνητικές επαφές του ομίλου Τσάκου

    Παναγιώτης Τσάκος

    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group


    Σε επαφές με ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ομίλου Τσάκου, που εξετάζει το ενδεχόμενο παραγγελίας δύο δεξαμενόπλοιων τύπου aftamax. Πηγές από τη ναυπηγική βιομηχανία υποστηρίζουν ότι ο ναυτιλιακός όμιλος προσανατολίζεται στην παραγγελία πλοίων μεταφοράς αργού χωρητικότητας 114.000 dwt, με σκοπό να τα ναυλώσει στην αμερικανική Chevron. Ωστόσο, πληροφορίες σχετικά με τους όρους της ναύλωσης δεν έχουν γίνει γνωστές.

    Η γνωστή εφοπλιστική οικογένεια, με επικεφαλής τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα ναυπηγεία Daehan και Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering.

    Ωστόσο, όπως αναφέρει το tradewinds, στελέχη των δύο ναυπηγείων αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις συζητήσεις και τις συμφωνίες με τους πελάτες τους.

    Άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος ξεκίνησε τις επαφές αρχικά με το ναυπηγείο Sungdong, πέρυσι. Ωστόσο, το αβέβαιο μέλλον της επιχείρησης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, τον ώθησαν να συμπεριλάβει στις αναζητήσεις του και το ναυπηγείο Daehan, παρά το γεγονός ότι δεν έχει παραγγείλει ξανά στο παρελθόν πλοία σε αυτό.

    Σημειώνεται ότι πρόσφατα λογιστές της Samjong KPMG πραγματοποίησαν έλεγχο βιωσιμότητας στο Sungdong μετά από αίτημα της κυβέρνησης της Νοτίου Κορέας. Σύντομα οι αρμόδιοι θα ανακοινώσουν τις αποφάσεις του για την τύχη του ναυπηγείου. Αν τελικά εξασφαλίσει την έγκριση για συνέχιση των εργασιών του, τότε υπάρχει περίπτωση ο εφοπλιστής να προχωρήσει εκεί με τις νέες παραγγελίες του.

    Στην παρούσα φάση το βιβλίο παραγγελιών του Sungdong περιλαμβάνει μόνο τα πέντε aframaxes που παρήγγειλε πέρυσι η ναυτιλιακή Kyklades Maritime, συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου. Πρόκειται για πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 115.000 dwt, που είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και το Μάιο του 2019. Το κόστος τους ανέρχεται στα 40 εκατ. δολ. έκαστο.

    Αναφορικά με τις υπόλοιπες κινήσεις του ομίλου Τσάκου, υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα κυκλοφόρησαν σενάρια σύμφωνα με τα οποία ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος έχει προχωρήσει στην παραγγελία πλοίων kamsarmax στην Κίνα, πραγματοποιώντας την πρώτη του κίνηση στην αγορά νεότευκτων ξηρού φορτίου μετά από μία και πλέον δεκαετία.

    Οι ανεπιβεβαίωτες, προς το παρόν, πληροφορίες, κάνον λόγο για πλοία χωρητικότητας 82.000 dwt, που θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang, με πρότυπα tier II, και με την τιμή τους να κυμαίνεται στα 25,5 εκατ. δολ. έκαστο.

     

    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group
    Ο Παναγιώτης Τσάκος, επικεφαλής του ομίλου Tsakos Group

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αδ. Πολέμης: Η Polembros στέλνει στα διαλυτήρια το τελευταίο της VLCC

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραγγελίες για 100 τάνκερ από τους εφοπλιστές. Ποιος Έλληνας πρωταγωνιστεί στις συμφωνίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Δυναμική επιστροφή στα κέρδη για την Euroseas



    ΣΧΟΛΙΑ