• Ναυτιλία

    Globus Maritime: Ισχυρά αποτελέσματα στο δεύτερο τρίμηνο και αισιοδοξία για τα ναύλα

    Αθανάσιος Φειδάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Globus Maritime

    Αθανάσιος Φειδάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Globus Maritime


    Ισχυρές επιδόσεις εμφάνισε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους εταιρεία Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκηεκμεταλλευόμενη τη σημαντική αύξηση των τιμών των ναύλων στη spot αγορά.

    Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου, εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 181% στα 19,1 εκατ. δολάρια έναντι 6,8 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Παράλληλα, τα κέρδη της ανήλθαν σε 11 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 23.000 δολαρίων την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Όπως ανέφερε η διοίκηση της το TCE διαμορφώθηκε σε 22.837 δολάρια ημερησίως στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 έναντι 11,781 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

    Στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα κέρδη της ναυτιλιακής ανήλθαν στα 23,1 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 800.000 δολαρίων το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

    Τα έσοδα της εκτινάχθηκαν στα 37,6 εκατ. δολάρια από 12 εκατ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2021.

    Παρά το γεγονός ότι πρόσφατα τα ναύλα σημείωσαν πτώση, τα στελέχη της εταιρείας πιστεύουν ότι θα παραμείνουν υγιή στο άμεσο μέλλον.

    Τα εννέα πλοία της Globus Maritime, 4 kamsarmaxes, 4 supramaxes and ένα panamax, είναι ναυλωμένα στη spot αγορά.

    Συμβάσεις για τρία νέα πλοία

    Η εταιρεία θα ενισχύσει τον στόλο της με τρία νέα bulkers που παρήγγειλε την άνοιξη.

    Συγκεκριμένα, η πρώτη συμφωνία υπεγράφη με τον ναυπηγείο Nihon Shipyard της Ιαπωνίας και αfορά στη ναυπήγηση πλοίου συνολικής χωρητικότητας 64.000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το πρώτο εξάμηνο του 2024. Το συνολικό τίμημα για την κατασκευή του ανέρχεται σε 37,5 εκατομμύρια δολάρια.

    Ακολούθησε η παραγγελία δύο ακόμη πλοίων, ίδια χωρητικότητας, που θα λειτουργούν με πράσινα καύσιμα και θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Nantong Cosco KHI Ship Engineering. Το κόστος τους θα ανέλθει στα 70,3 εκατ. δολάρια και η αποπληρωμή τους θα γίνει με ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2024.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Οι spot τιμές στα ναύλα των capesize υποχωρούν κάτω από τα λειτουργικά τους έξοδα

    Αντώνης Κομνηνός: Επιχειρεί αθόρυβα με 24 πλοία στη ναυτιλία αλλά και στον πολιτισμό



    ΣΧΟΛΙΑ