• Ναυτιλία

    Γιγάντωση της Navios Maritime Partners με 188 πλοία – Ξάφνιασε και πάλι το νέο μοντέλο διαχείρισης των πλοίων της Αγγελικής Φράγκου

    Αγγελική Φράγκου

    Αγγελική Φράγκου


    Οι επιχειρηματικές επιλογές της Αγγελικής Φράγκου δεν ακολουθούν τον συρμό. Κινούνται σε διαφορετικό δρόμο από αυτόν που ακολουθούν οι άλλοι εφοπλιστές.

    Σε μια περίοδο που οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύουν εταιρείες spin off, η Καρδαμυλίτισσα καπετάνισσα γιγαντώνει την Navios Maritime Partners, η οποία θα διαχειρίζεται πλέον ένα μεικτό στόλο από 188 πλοία: 90 πλοία ξηρού φορτίου, 49 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 49 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων 22 νεότευκτων πλοίων που θα παραδοθούν μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

    Η τελευταία επιχειρηματική κίνηση της Αγγελικής Φράγκου ξάφνιασε για άλλη μία φορά. Αγόρασε από την μητρική εταιρεία  Navios Maritime Holdings συνολικά 36 πλοία έναντι 835 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η νέα αρχιτεκτονική δομή διαχείρισης του στόλου της είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2018. Τότε, σχεδίασε την εισαγωγή της πέμπτης ναυτιλιακής εταιρείας στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Ο τότε σχεδιασμός αποτελείτο από δύο επιχειρηματικές κινήσεις. Η πρώτη κίνηση είχε σχέση με την Navios Maritime Containers, η οποία διέθετε 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και εισήγαγε μετοχές της στο Nasdaq.

    Η δεύτερη επιχειρηματική κίνηση αφορούσε στη συγχώνευση των εταιρειών Navios Maritime Midstream Partners και Navios Maritime Midstream Partners L.P με στόχο την βελτίωση της κεφαλαιοποίησης και της εμπορευσιμότητας των μετοχών. Οι εταιρίες διαχειρίζονταν δεξαμενόπλοια.

    Στη συνέχεια η Navios Maritime Partners απορρόφησε την εταιρεία containerships του ομίλου, Navios Maritime Containers, με τη μετοχή της τελευταίας να διαγράφεται από το χρηματιστηριακό ταμπλό. Η  Navios Maritime Partners έφτασε να διαχειρίζεται 85 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 49 δεξαμενόπλοια και 36 πλοία containers, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκατ. dwt.

    Όπως έχει πει τότε η Αγγελική Φράγκου, η συναλλαγή καθιστά τη Navios Partners μία από τις δέκα μεγαλύτερες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο με στόλο ξηρού φορτίου.

    Στη συνέχεια, η Αγγελική Φράγκου προχώρησε στη συγχώνευση της  Navios Maritime Partners L.P με τη Navios Maritime Acquisition Corporation, η οποία διαχειρίζονταν δεξαμενόπλοια, με αποτέλεσμα η νέα εταιρεία να διαθέτει 140 πλοία διαφόρων τύπων.

    Στη διάρκεια του 23ου Οικονομικού συνεδρίου για την Ναυτιλία του Marine Money, η Αγγελική Φράγκου, επιχείρησε να αιτιολογήσει το νέο της εγχείρημα:

    «Δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία σε τρεις τομείς κυρίως στην φορτηγό ναυτιλία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έχουμε δεκαπέντε τύπους πλοίων συνολικά . Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περιουσιακά στοιχεία. Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς. Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μεικτό στόλο».

    Ποια είναι η Αγγελική Φράγκου

    Η Αγγελική Φράγκου είναι κόρη του Καρδαμυλίτη καπετάν Νικόλα Φράγκου, ιδρυτή της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 χάραξε την δική της ρότα στη ναυτιλία και διευθύνει σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πάνω από 200 πλοία.

    Το έτος 2017, η Αγγελική Φράγκου συμπεριελήφθη από τους Lloyd’s ανάμεσα στους 100 πλουσιότερους του κόσμου και στις κορυφαίες 10 γυναίκες της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η Αγγελική Φράγκου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και ακολούθως πήρε master από το Columbia University. Στη συνέχεια, το 1987 εργάστηκε ως αναλύτρια στην Republic National Bank, όπου παρέμεινε ως το 1989.

    Σε ηλικία, μόλις 25 ετών αγοράζει το πρώτο της πλοίο, το Fulvia και ίδρυσε την εταιρία Franser και αργότερα την Maritime Enterprises Management. Εξαγόρασε στη συνέχεια την International Shipping Enterprises, την οποία το 2004 εισήγαγε στην δευτερογενή αγορά της Νέας Υόρκης, αντλώντας περί τα 200 εκατ. δολάρια.

    Η επόμενη κίνηση ήταν εντυπωσιακή, δεδομένου εξαγόρασε τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios της οικογένειας Δαυίδ. Η μεγάλη και εντυπωσιακή άνοδος της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έγινε όταν εισήγαγε τις μετοχές της Navios Maritime Partners το 2007 και της Navios Maritime Acquisition ένα χρόνο αργότερα, το 2008.

    Ο πατέρας της Νικόλας Φράγκος γεννήθηκε το 1926 στα Καρδάμυλα και ολοκληρώνοντας το γυμνάσιο μπήκε στη Ναυτική Σχολή. Ταξίδεψε στη συνέχεια στα πλοία και στο διάστημα αυτό νυμφεύθηκε την Στέλλα Φράγκου με την οποία απέκτησε τέσσερα παιδιά, τον Γιάννη, την Αγγελική, τη Μαρία και την Κατερίνα, που απεβίωσε.

     Ο καπετάν Νικόλας, το 1947 ανέλκυσε ένα φορτηγό πλοίο, το “Όστρακο” που είχε βυθιστεί από τους Γερμανούς, και ξεκίνησε την επαγγελματική πορεία του ως πλοίαρχος και ως εφοπλιστής. Το 1966 , υπήρξε σταθμός στην μετέπειτα πορεία του με τη συνεργασία του με Νίκο Μουνδρέα, με τον οποίο δημιούργησαν τη ναυτιλιακή εταιρεία Good Faith.

    Διαβάστε επίσης:

    Ρεκόρ κερδοφορίας για την Costamare με 114,1 εκατ. δολάρια

    Γιάννης Πλακιωτάκης: Διασφαλίσαμε σταθερές, συχνότερες και πιο ποιοτικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις για τους νησιώτες και τα νησιά μας



    ΣΧΟΛΙΑ