Ναυτιλία

Γιάννης Αγγελικούσης: Τριπλό χτύπημα στην αγορά των μεγάλων τάνκερ

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής


Στον στόλο της ναυτιλιακής Maran Tankers, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, πέρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες, τρία τάνκερ VLCC του ομίλου Xihe Holgings με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 318.000 dwt Tai San (κατασκευής 2009), Tai Hung San (κατασκευής 2010), καθώς και το χωρητικότητας 319.000 dwt Pu Tuo San (κατασκευής 2011).

Τα συγκεκριμένα πλοία, μαζί με τέσσερα ακόμη τάνκερ, τα LR2, Ocean Pegasus (κατασκευής 2009) και Ocean Trader (κατασκευής 2008), το MR1 Ocean Victory (κατασκευής 2002) και το MR2, Nei Jiang κατασκευής 2009, βγήκαν προς πώληση από τον επόπτη του ναυτιλιακού ομίλου Xihe Holdings Pte Ltd, στο πλαίσιο της ανάκτησης κεφαλαίων για την αποπληρωμή των πιστωτών του, σύμφωνα με το Reuters.

Πληροφορίες που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και κατέθεσαν προσφορές και άλλες ναυτιλιακές για τα τρία VLCC, ενώ η Maran Tankers πλειοδότησε με 110 εκατ. δολάρια για την απόκτηση τους. Ακολούθησε η προσφορά κινεζικής εταιρείας ύψους 100 εκατ. δολαρίων.

Η διαδικασία πώλησης των άλλων τεσσάρων, μικρότερων δεξαμενόπλοιων, βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ για τα Ocean Victory και Bei Jiang η κατάθεση προσφορών γίνεται στην Grant Thornton.

Η Xihe Holdings περιλαμβάνεται στην αυτοκρατορία της οικογένειας Lim, μαζί με την εταιρεία εμπορίας πετρελαίου Hin Leong Trading και τη διαχειρίστρια στόλων, Ocean Tankers (Pte) Ltd, τις οποίες το δικαστήριο έχει θέσει υπό εποπτεία.

Σημειώνεται ότι τα επτά δεξαμενόπλοια αποτελούν μέρος του στόλου με τα 136 πλοία που έχει στην κατοχή του ο όμιλος Xihe, και περιλαμβάνει από παράκτιες φορτηγίδες μέχρι τεράστια τάνκερ VLCC.

O στόλος της Maran Tankers, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, αποτελείται, σύμφωνα με την εταιρική ιστοσελίδα της ναυτιλιακής, από 48 τάνκερ, εκ των οποίων τα 33 είναι τύπου VLCC.

Παράλληλα, υπό κατασκευή βρίσκονται δύο ακόμη VLCC που παρήγγειλε ο εφοπλιστής λίγο πριν εκπνεύσει το 2019, στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) της Νοτίου Κορέας. Τα δύο τάνκερ θα παραδοθούν στην εταιρία τον Μάιο και τον Ιούλιο 2021.

Στο μεταξύ, φέτος τον Ιούλιο η Maran Tankers παρέλαβε το πλοίο Maran Phoebe χωρητικότητας  157.947 dwt και εντός του Αυγούστου, το Maran Orpheusίδια χωρητικότητας, με ελληνική σημαία αμφότερα.

Με βάση το ναυπηγικό της πρόγραμμα, εντός του 2020 θα παραλάβει δύο ακόμη suezmax. Συγκεκριμένα, αυτό το μήνα αναμένει το Maran Aspasia και τον Δεκέμβριο 2020 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του Maran Solon, χωρητικότητας 157.000 dwt και τα δύο.

Όσον αφορά στην Maran Dry Management, την εταιρεία του ομίλου που δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίου, αποτελείται από 49 φορτηγά πλοία.

Από τις αρχές του έτους έχει παραλάβει τρία capesize, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας. Toν Ιανουάριο παρέλαβε το Maran Splendour, τον Μάρτιο τo Maran Fidelity και τον Ιούνιο το Maran Endeavour. Επίσης, τον Αύγουστο παρέλαβε το χωρητικότητας 210.000 dwt newcastlemax Maran Friendship.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ