Ναυτιλία

Γιάννης Αλαφούζος: H Kyklades Maritime εξετάζει άνοιγμα 400 εκατ. δολαρίων στα τάνκερ με καύσιμο LNG

  • Εριέττα Κομνηνού
Γιάννης Αλαφούζος

Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Kyklades Maritime


Στην όλο και πιο μεγάλη λίστα των ναυτιλιακών που στρέφονται σε παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου εισέρχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας  Αλαφούζου.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε συζητήσεις με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, για την παραγγελία δύο τάνκερ σε αρχικό στάδιο, με option για δύο ακόμη παραγγελίες. Τα πλοία θα μπορούν να λειτουργούν με LNG αλλά και με συμβατικά καύσιμα.

Οι συζητήσεις, σύμφωνα με το tradewinds, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ωστόσο, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή πριν προχωρήσει στην παραγγελία θέλει να εξασφαλίσει τη ναύλωση των δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η τιμή που πιθανόν θα πληρώσει για τα συγκεκριμένα πλοία η Kyklades Maritime, θα κυμανθεί στα 103 εκατ. δολάρια έκαστο, με την παράδοση τους να τοποθετείται χρονικά το 2022.

Σημειώνεται ότι πηγές της αγοράς αναφέρουν πως ο ενεργειακός κολοσσός Total αναζητά, από πέρυσι, προς ναύλωση έξι πλοία VLCC διπλών καυσίμων.

Η Kyklades επέστρεψε στον κλάδο των VLCC το 2017, μετά από απουσία 12 ετών, με την παραγγελία δύο τάνκερ χωρητικότητας 319,000 dwt στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries. Στη συνέχεια η παραγγελία αυξήθηκε φτάνοντας τελικά στα οκτώ πλοία, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubber. Το κόστος τους κυμάνθηκε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, στα 86 εκατ. δολάρια έκαστο.

Η ναυτιλιακή πούλησε τέσσερα από αυτά, ενώ βρίσκονταν υπό κατασκευή, στην στην Ocean Yield του μεγιστάνα Kjell Inge Rokke σε μία συμφωνία που περιλαμβάνει το δικαίωμα επαναγοράς τους από την Kyklades.

Αργότερα τα νεότευκτα VLCC εντάχθηκαν στον στόλο της Okeanis Eco Tankers, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο και στην οποία οικογένεια Αλαφούζου κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής 55%.

Τέσσερα από τα VLCC είναι ναυλωμένα στην Koch Industries για δύο χρόνια, και ένα άλλο, το χωρητικότητας 319,000-dwt Nissos Keros (κατασκευής 2019), ναυλώθηκε από την νορβηγική Εquinor για τρία χρόνια, με ημερήσια ναύλωση 49,000 δολάρια. Τα άλλα τρία VLCC διατίθενται στη spot αγορά.

Εκτός από τα VLCC, η ναυτιλιακή ισχυροποιεί τη θέση της και στον τομέα των τάνκερ suezmax όπου δραστηριοποιείται. Πέρυσι προχώρησε στην παραγγελία έξι πλοίων χωρητικότητας 158,000 dwt, εξοπλισμένα με scrubbers, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries. Η τιμή τους κυμαίνεται στα 65 εκατ. δολάρια έκαστο.

Τα δύο από αυτά αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία τον Σεπτέμβριο, και θα ενταχθούν στο στόλο της Okeanis. Τα υπόλοιπα τέσσερα θα παραδοθούν το 2021.


ΣΧΟΛΙΑ