• Ναυτιλία

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Το εντυπωσιακό deal της Enesel με τον John Fredriksen

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.


    Η ναυτιλιακή Enesel της οικογένειας Λαιμού είναι τελικά, όπως όλα δείχνουν, η εταιρεία που πούλησε τέσσερα πλοία στην Ship Finance International του John Fredriksen, σε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό deal που περιλαμβάνει και απόκτηση μετοχών της Ship Finance International.

    Η εταιρεία του John Fredriksen ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι απέκτησε τέσσερα containerships χωρητικότητας 14.000 teu, κατασκευής 2014, τα οποία είναι δεσμευμένα με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την εταιρεία από την οποία αγόρασε τα πλοία, ούτε για τις οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, πέρα από το ότι ο πωλητής θα αποκτήσει 4 εκατομμύρια μετοχές της Ship Finance International.

    Πληροφορίες της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν ότι η εταιρεία που πούλησε τα τέσσερα πλοία είναι η Enesel, της οποίας ο στόλος διαθέτει δέκα πλοία που ταιριάζουν στην περιγραφή της Ship Finance International. Πρόκειται για τα δέκα πλοία που παρήγγειλε η Enesel το 2012 από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, τα οποία καλύπτονται από μακροχρόνια ναύλωση με την Evergreen και εκτιμάται ότι κόστισαν 108 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

    Πηγές του TradeWinds αναφέρουν ότι το deal της Enesel με την Ship Finance International είναι της τάξεως των 460 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά και για τα τέσσερα πλοία (115 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο), ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται μετοχές της Ship Finance International αξίας 60 εκατ. δολαρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Enesel θα διατηρήσει την τεχνική διαχείριση των πλοίων.

    Μετά την κίνηση αυτή, η Enesel και η NS Lemos της οικογένειας Λαιμού θα μείνουν με έναν στόλο αποτελούμενο από συνολικά 10 containerships: τα έξι που έχει ναυλώσει η Evergreen και ακόμα τέσσερα. Η εταιρεία έχει επίσης παραγγείλει και τέσσερα νεότευκτα VLCCs στα ναυπηγεία Hyundai, με τιμή κοντά στα 80 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

    Από την άλλη, η Ship Finance International με την τελευταία αυτή κίνησή της έχει πλέον αποκτήσει 19 containerships μέσα σε δύο μήνες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Iάκωβος Αρχοντάκης (Thenamaris): Γιατί είναι συμφέρουσα η επένδυση σε δεξαμενόπλοια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποσειδώνια: Ιστορική αναδρομή στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση



    ΣΧΟΛΙΑ