• Ναυτιλία

    Ευάγγελος Πιστιόλης: Στην εξαγορά δύο τάνκερ προχώρησαν Top Ships και Gunvor Group

    Πιστιόλης

    Ευάγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής


    Η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, σε συνεργασία με την ελβετική Gunvor -με την οποία έχει δημιουργήσει κοινοπραξία από το 2017- προχώρησαν στην εξαγορά δύο τάνκερ MR. Τα δύο πλοία ανήκαν σε εταιρεία συμφερόντων του κ. Πιστιόλη.

    Πρόκειται για τα τάνκερ M/T Eco Yosemite Park και M/T Eco Joshua Park, χωρητικότητας 50,000 dwt, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubber και η τιμή πώλησης τους ανήλθε σε 27 εκατ. δολάρια έκαστο. Κατασκευάστηκαν το Μάρτιο 2020 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας.

    Σύμφωνα με την VesselValue, η αξία κάθε πλοίου εκτιμάται στα 38 εκατ. δολάρια.

    Όπως ανακοίνωσε η Top Ships, τα πλοία θα ανήκουν στην κοινοπραξία που δημιούργησαν η ελληνική ναυτιλιακή και η θυγατρική της Gunvor Group, Just-C Limited, στην οποία συμμετέχουν με μερίδιο 50% έκαστη.

    Τα δεξαμενόπλοια είναι ναυλωμένα στην Clearlake Shipping Pte Ltd, θυγατρική της Gunvor Group Ltd και μία από τις μεγαλύτερες ναυλώτριες τάνκερ διεθνώς, για χρονικό διάστημα πέντε ετών, με option για δύο επιπλέον έτη. Τα δυνητικά ακαθάριστα έσοδα που θα προκύψουν από τις συγκεκριμένες συμβάσεις ανέρχονται σε περίπου 91,7 εκατ. δολάρια.

    Η κίνηση αυτή πραγματοποιείται περίπου 2,5 μήνες μετά την πώληση δύο τάνκερ MR2 που κατείχαν από κοινού η  Top Ships, με την Gunvor, στην JP Morgan, όπως υποστήριξαν  ναυλομεσιτικές πηγές.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Lion Shipbrokers, ανέφερε ότι τα αδελφά πλοία Eco Holmby Hills και Eco Palm Springs, χωρητικότητας 49,703 dwt και κατασκευής 2018 στο ναυπηγείο Hyundai Vinashin, πουλήθηκαν σε πελάτες της JP Morgan έναντι 35 εκατ. δολαρίων έκαστο. Τα δύο τάνκερ είναι ναυλωμένα για πέντε χρόνια στην Clearlake.

    Επίσης, στις αρχές του 2020, η Top Ships προχώρησε στην πώληση των δύο τελευταίων τάνκερ τύπου MR1 του στόλου της.

    Όπως είχε ανακοινώσει η ναυτιλιακή, τα πλοία Eco Fleet και Eco Revolution, χωρητικότητας 39,208 dwt, κατασκευής 2015 και 2016 αντίστοιχα, άλλαξαν χέρια. Ωστόσο, δεν έγινε γνωστό το όνομα του αγοραστή.

    Η Top Ships δεν αποκάλυψε το τίμημα της συναλλαγής, ωστόσο, σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του Eco Fleet κυμαίνονταν τότε στα 28,5 εκατ. δολάρια και του Eco Revolution στα 26,37 εκατ. δολάρια.



    ΣΧΟΛΙΑ