• Ναυτιλία

    EuroDry Ltd (Αριστείδης Πίττας): Τα έσοδα αντανακλούν την πτώση των ναύλων

    Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry

    Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry


    Τα συνολικά καθαρά έσοδα της Eurodry, του Αριστείδη Πίττα, διαμορφώθηκαν στα 10,3 εκατομμύρια δολάρια, κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

    Τα προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθαν στα 2,5 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο, η εταιρεία, διαχειρίστηκε 10 πλοία, κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 12.179 δολάρια την ημέρα.

    Το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων εγκρίθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο τον Αύγουστο. Το 2022 παρατάθηκε για έναν ακόμη χρόνο. Μέχρι σήμερα, έχουν χρησιμοποιηθεί περίπου 3,25 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 216.551 μετοχών της εταιρείας.

    Επίσης, τα κυριότερα σημεία του πρώτου εξαμήνου 2023, διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Συνολικά καθαρά έσοδα 21,7 εκατ. δολάρια.
    • Η καθαρή ζημία ήταν 2,7 εκατ. δολάρια ή 0,98 δολάρια ζημιά.
    • Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημιά για την περίοδο ήταν 0,92 εκατ. δολάρια ή 0,33 δολάρια.
    • Προσαρμοσμένο EBITDA 4,8 εκατ. δολάρια.
    • Κατά μέσο όρο 10 πλοία λειτούργησαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 11.393 δολάρια ανά ημέρα.

    Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα:

    «Μετά την ανάκαμψη στις αρχές του δεύτερου τριμήνου, οι αγορές ξηρού χύδην υποχώρησαν και πάλι φτάνοντας προς τα κάτω τον Ιούλιο του 2023 στα πολύ χαμηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Αυτή η πτώση στους ναύλους της αγοράς επηρέασε τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο καθώς η πλειοψηφία των σκαφών μας ήταν εκτεθειμένη σε διακυμάνσεις των αγορών.

    Ωστόσο, κάποια κάλυψη FFA που είχαμε λάβει στις αρχές του έτους μετρίασε σημαντικά την επίδραση των αδύναμων αγορών. Ενώ οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες παραμένουν, η μακροοικονομική εικόνα βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με τον πληθωρισμό να υποχωρεί σε πολλές χώρες και διάφορους αναλυτές να αναθεωρούν θετικά τις προβλέψεις τους για τις οικονομικές προοπτικές. Οι όγκοι του εμπορίου χύδην ξηρού φορτίου αυξήθηκαν, ιδίως για το σιδηρομετάλλευμα και το κάρβουνο.

    Δεδομένου αυτού του θετικού κλίματος οικονομικής και ναυτιλιακής ζήτησης σε συνδυασμό με μέτρια προγραμματισμένη ανάπτυξη του στόλου, η διαφορετική εξέλιξη των τιμών των πλοίων και των τιμών της αγοράς γίνονται εντυπωσιακά. Ο στόλος παρέχει μια ισχυρή βάση για να αυξηθούν τελικά τα ποσοστά, υπό την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις αναλυτών. Έτσι, τοποθετούμε την εταιρεία να εκμεταλλευτεί αυτή τη δυνατότητα μεσοπρόθεσμα».

    Ο Τάσος Ασλίδης, Chief Financial Officer της EuroDry σχολίασε:

    «Τα καθαρά έσοδα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 μειώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022 ως αποτέλεσμα των μειωμένων ισοδύναμων τιμών χρονοναύλωσης που κέρδισαν τα σκάφη μας κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Οι ισοδύναμες τιμές χρονοναύλωσης ήταν χαμηλότερες κατά 48% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τις ισοδύναμες τιμές χρονοναύλωσης των σκαφών μας το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

    Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων των τελών διαχείρισης, ήταν κατά μέσο όρο 6.780 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 5.867 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους και 6.424 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με 5.806 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα για την ίδια περίοδο του 2022.

    Τα γενικά και διοικητικά έξοδα ήταν κατά μέσο όρο 876 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 σε σύγκριση με 695 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα για το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους έτος και 882 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με 778 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα ημέρα για την ίδια περίοδο του 2022. Η αύξηση οφείλεται εν μέρει στις προσαρμογές του πληθωρισμού και εν μέρει στον μικρότερο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιήσαμε ειδικά κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με το 2022».

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Ξηραδάκης (XRTC): Δημιουργούνται έντονες ολιγοπωλιακές συνθήκες στην ελληνική ακτοπλοΐα

    Βαρβιτσιώτης: Προτεραιότητα η ψηφιοποίηση του ελληνικού νηολογίου

    Νέα συνεργασία μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της Ashdod Port Company Ltd.



    ΣΧΟΛΙΑ