Ναυτιλία

Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής εισέρχεται στην αγορά των μεγάλων τάνκερ VLCC

  • Εριέττα Κομνηνού
Ευάγγελος Πιστιόλης

Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships


Στην αγορά των υπερτάνκερ, VLCC, εισέρχεται ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής, ο Ευάγγελος Πιστιόλης, όπως αναφέρουν πληροφορίες.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Group (HHI) για την κατασκευής δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 300,000 dwt, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συναλλαγής.

Tο ειδησεογραφικό πρακτορείο Yonhup news agency ανέφερε την Πέμπτη ότι το ναυπηγείο HHI ανακοίνωσε το κλείσιμο συμφωνίας με ευρωπαϊκές εταιρείες για δύο πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 300.000 dwt,  συνολικής αξίας 178 εκατ. δολαρίων (220 δισ. γουόν). Μάλιστα επισήμανε ότι θα παραδώσει τα τάνκερ στον πελάτη κατά το πρώτο εξάμηνο 2022.

Δεν είναι γνωστό αν πρόκειται για την ίδια συμφωνία, καθώς άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο εφοπλιστής θα πληρώσει λίγο πάνω από τα 90 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, καθώς θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Με δηλώσεις του στο tradewinds, ο κ. Πιστιόλης επισήμανε ότι τα VLCC αποτελούσαν για τον ίδιο ένα παιδικό όνειρο, ενώ εκτίμησε ότι τώρα είναι η κατάλληλη χρονική περίοδος για να εισέλθει στο συγκεκριμένο τομέα. Η εταιρεία του Central Shipping Group, που πραγματοποίησε τη συμφωνία διαθέτει την απαραίτητη επιχειρησιακή και χρηματοοικονομική υποδομή για τη λειτουργία τόσο μεγάλων, ακριβών πλοίων, ενώ ο ίδιος θεωρεί ευνοϊκές, για το συγκεκριμένο βήμα, τις ευρύτερες συνθήκες της αγοράς.

Σημειώνεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η Central διέθεσε περίπου 130 εκατ. δολάρια για δύο suezmax τάνκερ με scrubbers, τα οποία κατασκευάζονται στο ίδιο ναυπηγείο. Τα χωρητικότητας 158,000dwt πλοία αναμένεται να παραλάβει κατά το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Η άλλη, εισηγμένη εταιρεία του, η Top Ships διαθέτει στόλο με μικρότερα τάνκερ, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε από εταιρείες συμφερόντων του κ. Πιστιόλη τρία eco τάνκερ MR, χωρητικότητας 50,000 dwt, υψηλών προδιαγραφών και εξοπλισμένα με scrubber, στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Κάθε ένα από τα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου έχει συμφωνίες ναύλωσης με την Central Tankers Chartering Inc, που επίσης ανήκει στον εφοπλιστή, για χρονική διάρκεια πέντε ετών, με option για επιπλέον δύο έτη. Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από τις συγκεκριμένες συμβάσεις υπολογίζονται στα 127,5 εκατ. δολάρια.


ΣΧΟΛΙΑ