ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Σε ρωσική ρουλέτα καλούνται να συμμετέχουν οι Πλοίαρχοι και τα Πληρώματα Ε/Γ Ο/Γ πλοίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στις θαλάσσιες ενδομεταφορές”, επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, με αφορμή τα τελευταία περιστατικά με ακτοπλοϊκά πλοία σε λιμάνια των Κυκλάδων.
“Το συμβάν του Ε/Γ Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» στην Άνδρο, προσθέτει ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, αλλά και το περιστατικό, προ ολίγων ημερών, με το FAST FERRIES ANDROS, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, δεδομένου ότι στις δύο αυτές περιπτώσεις, όπως και σε πολλές άλλες στο παρελθόν, ο αποδιοπομπαίος τράγος είναι οι Πλοίαρχοι, οι οποίοι συνελήφθησαν και κρατήθηκαν με τη διαδικασία του αυτόφωρου σαν να ήταν εγκληματίες”.
Στη συνέχεια, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, τονίζει: “Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική και εκθέτει ανεπανόρθωτα την Πολιτική Ηγεσία, το Αρχηγείο του Λιμενικού και κάποιες φορές, δυστυχώς, ακόμα και τις Εισαγγελικές Αρχές.
Όπως πολλές φορές έχει καταγγελθεί στο Σ.Α.Σ., δύο είναι τα πολύ σοβαρά προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την προστασία του πλοίου και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που διαθέτει τόσο μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα, μεγάλο ακτοπλοϊκό στόλο, για να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το έργο και ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η συχνότητα των προσεγγίσεων στα λιμάνια.
Δυστυχώς όμως, οι υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας έχουν παραμείνει στη δεκαετία 70-80, σε αντίθεση με την ραγδαία αύξηση του αριθμού των πλοίων, του όγκου τους και της μεταφορικής τους ικανότητας, καθώς γίνεται διακίνηση μερικών εκατομμυρίων επιβατών και οχημάτων, σε υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές εκατοντάδες χιλιάδες”.
Ο γενικκός γραμματέας Εμμανουήλ Τσικαλάκης, με έντονο ύφος, τονίζει: “Κι ενώ όλα αυτά είναι γνωστά, είναι τουλάχιστον περίεργο πως το Σ.Α.Σ. στο οποίο προεδρεύει ο Γ.Γ του Υπουργείου ο οποίος μάλιστα και βάσει του ΠΔ 77/23 άρθρο 10 παρ.1-2-3, είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για το σύνολο του Λιμενικού Σώματος καθώς και για τις λιμενικές υποδομές, να εισηγείται στον Υπουργό και να εγκρίνονται δρομολόγια με αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων του πεντάλεπτου, που ούτε στα χαρτιά δεν βγαίνουν και με δεδομένες τις καιρικές
συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο, που δυσχεραίνουν τον ασφαλή κατάπλου και απόπλου των πλοίων.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που στο τέλος το μάρμαρο καλείται να το πληρώσει ο Πλοίαρχος.
Ένα εξίσου πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει δει τόσο έντονα το φως της δημοσιότητας, είναι οι συλλήψεις Πλοιάρχων που έχουν γίνει στα ταχύπλοα σκάφη λόγω παραβίασης της νομοθεσίας. Απευθύνουμε προειδοποίηση προς πάσα κατεύθυνση, σε μικρομεσαία πολιτικά στελέχη αλλά και σε κάποιους προβεβλημένους Υπουργούς, ότι η ΠΝΟ και οι Ναυτεργάτες δεν θα επιτρέψουν την αλλαγή κανονισμών λειτουργίας στα ταχύπλοα και θα πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους λομπίστικους σχεδιασμούς φερέλπιδων στελεχών, γιατί αν περάσουν οι σχεδιασμοί και οι παρεμβάσεις τους, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα εφοπλιστικά κέντρα, θα είναι καταστροφικό γι’ αυτό που όλοι έχουμε ως χρέος να υπερασπιστούμε: Την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα θάλασσα.
Η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει ότι θα υπερασπιστεί το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών αλλά και των Νησιωτών και όλων των χρηστών των ενδοθαλασσίων μεταφορών, για να μπορούν να ταξιδεύουν όλοι με Ασφάλεια.
Δηλώνουμε επίσης ότι οι συνάδελφοι Πλοίαρχοι οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε νομικές διαδικασίες, να είναι σίγουροι, ότι η Ομοσπονδία θα είναι δίπλα τους, να τους στηρίξει με όποιο τρόπο χρειαστεί”. Καταλήγοντας, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, υπογραμμίζει:
“Συνάδελφοι, οι αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας και των προϋποθέσεων που διέπουν την εργασία μας, όποτε απαιτηθεί, γίνονται στα λιμάνια, στους καταπέλτες, στις γέφυρες και σε όλες τις επιστασίες των πλοίων και ΟΧΙ από τους καναπέδες και τα πληκτρολόγια. Και κάποιοι να μη λησμονούν ότι όλοι γνωριζόμαστε”…
Διαβάστε επίσης:
Οργανισμός Λιμένος Βόλου: Αύξηση τζίρου και κερδών
Το γερμανικό ναυπηγείο Meyer Werft θα κρατικοποιηθεί για να σωθεί
Costa Serena: Επιστρέφει στην Κίνα για κρουαζιέρες και με θεματική μυθολογία από την Ελλάδα