• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή αγοράζει το τελευταίο VLCC της Mercator

    O εφοπλιστής Νίκος Μουνδρέας, της NGM Energy


    Έντονη φημολογία υπάρχει και πάλι τις τελευταίες μέρες στην αγορά για αποχώρηση του ινδικού κολοσσού Mercator από την αγορά των VLCCs, με πληροφορίες να θέλουν την ελληνική ναυτιλιακή NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα να αποκτά το τελευταίο πλοίο τέτοιου τύπου της Mercator.

    Πρόκειται για το πλοίο Nerissa (χωρητικότητας 299.000 dwt, κατασκευής 2006), για του οποίου την απόκτηση η NGM Energy φέρεται να έχει συμφωνήσει έναντι 34 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Αντίστοιχες φήμες, είχαν κυκλοφορήσει και τον προηγούμενο μήνα, με την NGM Energy να ακούγεται και πάλι ως πιθανή αγοράστρια, αλλά με χαμηλότερη τιμή, στα 30 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, οι φήμες αυτές δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ.

    Αντίθετα, μία τιμή στην περιοχή των 34 εκατ. δολαρίων φαίνεται πιο λογική με βάση την εικόνα της αγοράς των τάνκερ και την αισιοδοξία που κυριαρχεί για τις προοπτικές της, παρά τις μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο ΟΠΕΚ.

    Η Mercator τα τελευταία τρίμηνα παρουσιάζει ζημίες, και για το λόγο αυτό η διοίκηση της εταιρείας έχει αναλάβει δράση για την πώληση των assets της που δεν της αποφέρουν ισχυρή κερδοφορία. Στα τέλη του προηγούμενου μήνα ανακοίνωσε την πώληση του τάνκερ MR2 Vedika Prem (χωρητικότητας 42.200 dwt, κατασκευής 1993), το οποίο οδηγήθηκε στα διαλυτήρια, ενώ πωλητήριο έχει μπει και στο μοναδικό της VLGC, το Sisouli Prem (χωρητικότητας 76.900 cbm, κατασκευής 1992), που εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει περί τα 10 εκατ. δολάρια.

    Εφόσον επιβεβαιωθεί η πώληση του Nerissa, η Mercator θα μείνει με μόνο τρία τάνκερ παραγώγων, κατασκευής από το 1999 έως το 2001. Το Nerissa, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, απασχολείται στην αγορά spot και κατά μέσο όρο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους απέφερε έσοδα 11.630 δολαρίων ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Ένα ακόμη νεότευκτο για τη Maran Gas. Στα 10 ανέρχονται τα υπό κατασκευή πλοία της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Μαρινάκης: Γιατί οι αναλυτές συστήνουν «αγορά» των μετοχών της Capital Product Partners

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Έλληνες Εφοπλιστές: Ικανοποίηση για την απόφαση του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα



    ΣΧΟΛΙΑ