• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Αγορές πλοίων 3,45 δισ. δολαρίων στη second hand αγορά – Οι τελευταίες κινήσεις

    Γ. Γιουρούκος. Κ. Κωνσταντακόπουλος, Π. Χατζηιωάννου (κάτω) Στ. Τσαντάνης, Ηλίας Γκότσης


    Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίστηκαν και τον Ιούνιο οι εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι από τις αρχές του έτους έχουν δαπανήσει στη second hand αγορά κεφάλαια 3,45 δισ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, έως τις 20 Ιουνίου 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν εξαγοράσει 215 πλοία, εκ των οποίων 133 φορτηγά πλοία, 52 δεξαμενόπλοια και 21 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, βρίσκονται πρώτοι στη λίστα με τους 10 κορυφαίους αγοραστές του 2021, με τους Κινέζους να ακολουθούν, έχοντας ξοδέψει από τις αρχές του έτους 2,5 δισ. δολάρια για την απόκτηση 185 πλοίων.

    Τη μερίδα του λέοντος έχει αποσπάσει ο τομέας μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπου οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν διαθέσει 2,08 δισ. δολάρια για να ενισχύσουν τους στόλους τους στην πιο hot κατηγορία της ναυτιλίας αυτής της περιόδου.

    Δεν είναι τυχαίο ότι η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που δραστηριοποιείται σειρά ετών αμιγώς στον χώρο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεγάλη επιτυχία, αποφάσισε να εισέλθει δυναμικά στον κλάδο ξηρού φορτίου εξαγοράζοντας 16 bulkers.

    Τα νέα πλοία που απέκτησε η εταιρεία, χωρητικότητας μεταξύ  33.000 και 85.000 dwt, έχουν μέσο όρο ηλικίας 10 έτη και δραστηριοποιούνται στη spot αγορά.

    Οι αγορές του Ιουνίου

    Με δύο εντυπωσιακές κινήσεις που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες, ο στόλος της Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου αυξήθηκε στα 66 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 344,650 teu.

    Η εταιρεία εξαγόρασε 12 containerships από την Borealis Finance αξίας 233,9 εκατ. δολαρίων, ενώ λίγο μετά προχώρησε σε μία ακόμη συμφωνία για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 148 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για τέσσερα pamanax χωρητικότητας 5,470 teu, με μέσο όρο ηλικίας 11 έτη, τα οποία κατά την παράδοση τους θα ναυλωθούν από κορυφαία εταιρεία liner για χρονική περίοδο τριών ετών έκαστο, και με option για επέκταση της διάρκειας για τρία επιπλέον χρόνια.

    Στον στόλο της Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση κατέληξε το VLCC Athenian Victory, χωρητικότητας 317,441 dwt και κατασκευής 2009. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία εξαγόρασε το τάνκερ από την Athenian Sea Carriers της οικογένεια Κυριακού, έναντι 42 εκατ. δολαρίων.

    Στα μέσα Ιουνίου η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου εξαγόρασε ιαπωνικό panamax χωρητικότητας 78,000 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2013, στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πρόκειται για το πλοίο Kagara.

    Η εταιρεία συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσής της του στόλου της που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 και σύμφωνα με πληροφορίες, νωρίτερα αυτό το μήνα πούλησε ένα από τα παλαιότερα πλοία της, το χωρητικότητας 76,000-dwt panamax Maria (κατασκευής 2003), έναντι 12,3 εκατ. δολαρίων.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η Seanergy Maritime Holdings απέκτησε το capesize Ocean Clarion, χωρητικότητας 176,952 dwt και κατασκευής 2009, έναντι 24 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέαεξαγόρασε το capesize Lowlands Tenacity, χωρητικότητας 179,000 dwt και κατασκευής 2011, έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων.

    Σε στόλους Ελλήνων εφοπλιστών έχουν καταλήξει, σύμφωνα με την VesselsValue, τρία ακόμη πλοία.

    Το Supramax Amami K (58,600 DWT, κατασκευής 2012, Kawasaki) που πουλήθηκε στην τιμή των 19,50 εκατ. δολαρίων, τo Handy Bulker Spring Scenery (33,800 DWT, κατασκευής 2013, Jiangsu Yangzijiang) που άλλαξε χέρια έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων και το Bulker Grace Ocean (33,300 DWT, κατασκευής 2013, Shin Kurushima Onishi) που πουλήθηκε στην τιμή των 15,10 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμα:



    ΣΧΟΛΙΑ