• Ναυτιλία

    Δημήτρης Προκοπίου: Συμφωνία με υψηλά ναύλα για την Centrofin

    • Εριέττα Κομνηνού
    Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής

    Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής


    Επικερδής συμφωνία ναύλωσης ενός τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου του στόλου της πέτυχε, σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία ναύλωσε το χωρητικότητας 105,700 dwt τάνκερ LR2, Namrata, κατασκευής 2008 στην θυγατρικής του ομίλου Gunvor Group, Clearlake Shipping, για έξι μήνες, σε τιμή άνω των 53.000 δολαρίων ημερησίως.

    Πρόκειται για μία από τις υψηλότερες τιμές αντίστοιχων συμφωνιών που έχουν συναφθεί το τελευταίο διάστημα.

    Παρά το γεγονός ότι μετά τη εκτίναξη των ναύλων στον κλάδο των τάνκερ κατά τις προηγούμενες εβδομάδες τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μία επιβράδυνση, η ψυχολογία παραμένει καλή για τα μεγάλα πλοία λόγω της ζήτησης που υπάρχει στην αγορά για εν πλω αποθήκευση πετρελαίου.

    Άλλες συμφωνίες αντίστοιχες της Centrofin αλλά με χαμηλότερα ναύλα που αναφέρουν ναυλομεσίτες είναι αυτή της SK Shipping η οποία ναύλωσε το χωρητικότητας 105,270-dwt Pro Triumph (κατασκευής 2009) στη Shell για έξι μήνες, στην τιμή των 50.000 δολαρίων ημερησίως.

    Η Maersk Tankers σύμφωνα με πληροφορίες ναύλωσε το χωρητικότητας 109,996-dwt LR2 Pioneer (κατασκευής 2008) στην Ampol για τέσσερις μήνες, με ημερήσια ναύλα 42.000 δολάρια.

    Το χωρητικότητας 74,695-dwt Nave Atropos (κατασκευής 2013) της Navios Maritime Acquisition, το οποίο διαχειρίζεται το pool Navig8, ναυλώθηκε για ένα έτος από την Clearlake έναντι 30.000 δολαρίων την ημέρα.

    Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και οι έμποροι ενδιαφέρονται κατά κύριο λόγο για ναυλώσεις χρονικής διάρκειας μέχρι έξι μηνών με δυνατότητα αποθήκευσης, προβλέποντας ότι η υπερπροσφορά στην αγορά πετρελαίου θα διαρκέσει κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους.

    Ωστόσο, δεδομένου ότι οι τιμές ναύλωσης στη spot αγορά έχουν εκτιναχθεί σε ιστορικά υψηλά, ορισμένοι πλοιοκτήτες επισημαίνουν ότι δεν βιάζονται να δεσμεύσουν τα πλοία τους για βραχυχρόνια διαστήματα.

    Την περασμένη εβδομάδα, καθώς αρκετά μεγαλύτερης χωρητικότητας τάνκερ αποσύρθηκαν από τα ταξίδια κλείνοντας συμφωνίες εν πλω αποθήκευσης, οι spot τιμές των ναύλων στα LR1 ξεπέρασαν τα 100.000 δολάρια ημερησίως και στα LR2 τα 150.000 δολάρια ημερησίως.

     



    ΣΧΟΛΙΑ