• Ναυτιλία

    Δημήτρης Προκοπίου: Πενταπλό χτύπημα στην αγορά των suezmax από την Centrofin

    Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής

    Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής


    Στην ισχυροποίηση του στόλου της με τρία συν δύο τάνκερ suezmax προχωρά η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η εταιρεία του ισχυρού πλοιοκτήτη προχώρησε στην παραγγελία τριών δεξαμενόπλοιων με option για δύο επιπλέον, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η συμφωνία υπεγράφη με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και η παράδοση των νέοτευκτων προγραμματίστηκε για το 2022.

    Σημειώνεται ότι πρόσφατα το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας γνωστοποίησε ότι έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή μέχρι πέντε τάνκερ τύπου suezmax, υψηλών προδιαγραφών, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, χωρίς ωστόσο, να αποκαλύψει το όνομα του αγοραστή. Η συνολική αξία και των πέντε πλοίων θα ανέλθει στα 290 εκατ. δολάρια.

    Με την κίνηση αυτή, αν επιβεβαιωθεί, μεγαλώνει η λίστα των Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν προχωρήσει από τις αρχές του έτους σε παραγγελίες νέων τάνκερ,  με έμφαση στα suezmax.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, από τα 40 δεξαμενόπλοια που έχουν παραγγείλει ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές από τις αρχές του έτους, τα 18 αφορούν suezmax (συνολικής αξίας 1,003 δισ. δολαρίων).

    Μεταξύ άλλων, ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης, έχει παραγγείλει στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries δύο τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158.000 dwt το καθένα, συνολικού κόστους κοντά στα 130 εκατ. δολάρια.

    Στην παραγγελία νέων τάνκερ suezmax προχώρησε και η ναυτιλιακή Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού. Σύμφωνα με την Intermodal, η Nereus Shipping, παρήγγειλε δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για την κατασκευή δύο επιπλέον, στην τιμή των 61 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για το 2022.

    Κινήσεις και στην αγορά ξηρού φορτίου

    Δυναμικό παρόν έδωσε πρόσφατα η Centrofin και στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking προχώρησε στην εξαγορά των χωρητικότητας 81,200 dwt πλοίων τύπου kamsarmax, SBI Parapara, SBI Jive, SBI Swing και SBI Mazurkaπου κατασκευάστηκαν το 2017. Τα πλοία ανήκαν στην γερμανική ναυτιλιακή Scorpio Bulkers.

    Οι τιμές πώλησης, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική, κυμάνθηκαν από 20,15 εκατ. δολάρια μέχρι 20,8 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

     

    Προς πώληση, άμεσα, και τα δύο κομμάτια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

    Τριπλασιασμός των Ιδίων Κεφαλαίων year to year για τη Seanergy

    Πέτρος Παππάς: Αύξηση κερδών και ρευστότητας στο τρίτο τρίμηνο για την Star Bulk

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ