• Ναυτιλία

    Μπιάγκης: Υπερ της κύρωσης τριών διακρατικών συμφωνιών, αλλά και ερωτήσεις σχετικά με τους ναυτικούς και τα λιμάνια

    Δ. Μπιάγκης: Υπερ της κύρωσης τριών διακρατικών συμφωνιών, αλλά και ερωτήσεις σχετικά με τους ναυτικούς και τα λιμάνια

    Δημήτρης Μπιάγκης-Υπεύθυνος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Κέρκυρας του Κινήματος Αλλαγής


    Ο Υπεύθυνος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Βουλευτής Κέρκυρας του Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης εισηγήθηκε σήμερα την κύρωση των τριών διακρατικών Συμφωνιών μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Τυνησίας και της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Κράτους του Ισραήλ, αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Ολομέλεια της Βουλής.

    Αναλυτικότερα, ο Δ. Μπιάγκης τόνισε:

    • Οι Κυρώσεις και οι διεθνείς συμβάσεις, μπορούν πολύ εύκολα να γίνουν «tabula rasa» εάν  η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός δεν αντιληφθούν επιτέλους τη σπουδαιότητα του χαρτοφυλακίου αυτού του Υπουργείου και δεν προχωρήσουν άμεσα, τεκμηριωμένα και αποτελεσματικά στη λήψη ουσιαστικών μέτρων για τη ναυτιλίας μας, τα νησιά και τους νησιώτες μας.

    • Οι διακρατικές συμφωνίες αποτελούν αναμφίβολα μία θετική εξέλιξη για την ναυτιλιακή προοπτική της χώρας μας. Η κυβέρνηση, όμως, οφείλει αυτή τη δύσκολη στιγμή να ενισχύσει την απασχόλησή και τις αποδοχές των ναυτικών και είναι σε λάθος κατεύθυνση οι πρωτοβουλίες περί μείωσης του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού Ελλήνων στις συνθέσεις πληρωμάτων των πλοίων υπό ελληνική σημαία. Εσφαλμένα, επίσης, υιοθέτησε τις χαμηλές τριτοκοσμικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας με το επιχείρημα ότι θα προσελκύσει νέους στο ναυτικό επάγγελμα, κυρίως στα κατώτερα πληρώματα.

    •  Οι επιδόσεις της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τουλάχιστον αναφορικά με τη διεθνή ναυτιλιακή παρουσία της χώρας μας είναι πολύ χαμηλές και δεν συνάδουν με το μέγεθος και τη δυναμική της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και των προσδοκιών όλων μας.  Δυστυχώς, η ναυτιλιακή πολιτική της χώρας μας όπως ασκείται τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από έλλειμμα οράματος, στρατηγικού σχεδιασμού, διαβούλευσης και διαφάνειας αλλά και τεκμηρίωσης και αποτελεσματικότητας.

    •  Η κυβέρνηση, πρέπει να απαντήσει για τις συσσωρευμένες αστοχίες και τις αδυναμίες της στον τομέα της ναυτιλιακής και νησιωτικής πολιτικής:

      -Για την υψηλή ανεργία και τη διαρκή υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων ναυτικών.

      -Για την απαξιωμένη και αναχρονιστική δημόσια ναυτική εκπαίδευση.

      -Για τα λάθη της στη διαχείριση και τον έλεγχο του COVID στα πλοία.

      -Για τη μη διεκδίκηση-επέκταση του μειωμένου Φ.Π.Α. σε όλα τα νησιά.

      -Για τη μη λήψη ουσιαστικών μέτρων ενίσχυσης των υποδομών των νησιών και της νησιωτικής οικονομίας και εργασίας.

       -Για την αδυναμία ελέγχου των αδικαιολόγητων αυξήσεων στα εισιτήρια των πλοίων.

      -Για τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού και της βιωσιμότητας στην ακτοπλοΐα.

      -Για την αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στο σύστημα τιμολόγησης των λιμενικών τελών από ορισμένους Οργανισμούς Λιμένων, π.χ. Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας. Είναι επιτακτική πια η ανάγκης υιοθέτησης ενός αναλογικού, δίκαιου, ομοιόμορφου, τεκμηριωμένου και διαφανούς τρόπου των τιμολογήσεων.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ