• Ναυτιλία

    Carl Schou στο Mononews: Συνδέουμε την ελληνική ναυτιλία με το μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο

    Carl Schou, CEO & President – Wilhelmsen Shipmanagement

    Carl Schou, CEO & President – Wilhelmsen Shipmanagement


    Η Wilhelmsen Ship Management είναι εταιρεία του ομίλου Wilhelmsen και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 11.000 ναυτικούς.

    Προσφέρει υπηρεσίες τεχνικής διαχείρισης καθώς επίσης και διαχείρισης πληρωμάτων για διαφορετικούς τύπους πλοίων, όπως υγραεριοφόρα (LNG/LPG), πλοία τύπου Ro-Ro και PCC/PCTC, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.

    Η Wilhelmsen Ship Management συντονίζει τις δραστηριότητές της από επτά γραφεία ανά τον κόσμο, παράλληλα διαθέτοντας ένα ευρύ δίκτυο 21 γραφείων πληρωμάτων σε 13 χώρες.

    Μεταξύ άλλων, η εταιρεία προσφέρει και υπηρεσίες εποπτείας, διαχείρισης, οργάνωσης δεξαμενισμών  βραχυπρόθεσμων ή μακροπρόθεσμων παροπλισμών, καθώς και ναυπήγησης νέων πλοίων.

    Ο Carl Schou, CEO και πρόεδρος της Wilhelmsen Shipmanagement, επισκέφθηκε την Ελλάδα, προκειμένου να διευρύνει τις σχέσεις της εταιρείας του με Έλληνες πλοιοκτήτες και φορείς.

    Απαντώντας στο ερώτημα του Mononews, για το πώς διαμορφώνονται οι σχέσεις της εταιρείας του με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, ο Carl Schou, είπε:

    «Σήμερα, η WSM διαθέτει joint-venture εταιρία στην Αθήνα, μαζί με την Diana Shipping και διαχειρίζεται 12 bulkers. Έχουμε επίσης αυξήσει τον αριθμό των υπαλλήλων μας στην τεχνική διαχείριση και την επιχειρηματική ανάπτυξη. Αποτελούμε μέρος του ομίλου Wilhelmsen, ο οποίος διαθέτει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό δίκτυο στον κόσμο. Είμαστε σε θέση να προσφέρουμε το ευρύ φάσμα των υπηρεσιών μας και την εμβέλεια του δικτύου ανθρώπων για να συμπληρώσουμε τον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.  Έχουμε πρόσβαση σε περισσότερους από 10.000 ικανούς ναυτικούς για να επανδρώσουμε την αυξανόμενη ελληνική ναυτιλιακή χωρητικότητα».

    Επίσης, σχετικά με το νέο μνημόνιο συμφωνίας με την Affinity Shipping και για υπηρεσίες αναφοράς και εμπορίας εκπομπών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε:

    «Η WSM και η Affinity shipping έχουν συστήσει από κοινού μια κοινοπραξία με την επωνυμία Hecla Emissions Management με έδρα το Όσλο της Νορβηγίας. Η Hecla έχει συσταθεί με σκοπό να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες σε όλες τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης που σχετίζονται με τη διαχείριση του ETS της ΕΕ. Η Hecla συγκεντρώνει την αλυσίδα αξίας του ETS σε μία ροή εργασιών και επιτρέπει στον πελάτη την εποπτεία μέσω της ψηφιακής της πλατφόρμας. Το πακέτο προσφοράς υπηρεσιών διαθέτει από τη δημιουργία accounts έως τη διεύθυνση και διαχείριση των απαιτήσεων του μητρώου και την άμεση πρόσβαση στην αγορά και πώληση EUAs. Η Hecla Emissions Management διαθέτει γραφεία στο Όσλο και στο Λονδίνο».

    Στη συνέχεια, τον καλέσαμε να σχολιάσει σχετικά με την εισαγωγή της εξειδίκευσης της WSM σε θέματα τεχνικής διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένης της επαλήθευσης της αναφοράς εκπομπών και της συμμόρφωσης με το υφιστάμενο σύστημα παρακολούθησης, αναφοράς και επαλήθευσης MRV της ΕΕ.

    «Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των καθεστώτων ελέγχου και των περιβαλλοντικών κανονισμών μας κρατά σε εγρήγορση» τόνισε και πρόσθεσε:

    «Βλέπουμε την ανάγκη να εκπαιδεύουμε συνεχώς τους ανθρώπους μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε την ικανότητα να διαχειριζόμαστε ανεμπόδιστα τα assets των πελατών μας. Με την εν εξελίξει υποβολή εκθέσεων εκπομπών και την παρακολούθηση του MRV της ΕΕ από την αρχή της επιβολής των κανονισμών έχουμε αυξήσει την εμπιστοσύνη στα ψηφιακά μας συστήματα για την υποστήριξη των πελατών μας στη διασφάλιση της συμμόρφωσης.

    Η μετάβαση αυτή ήταν απρόσκοπτη και είμαστε σίγουροι για την υιοθέτηση των πρόσθετων απαιτήσεων υποβολής εκθέσεων εκπομπών, καθώς διαθέτουμε ένα ισχυρό κεντρικό ψηφιακό σύστημα που είναι επεκτάσιμο και εξαιρετικά προσαρμόσιμο στις αλλαγές».

     Τον ρωτήσαμε στη συνέχεια να μας πει τη γνώμη του για το επιχειρηματικό κλίμα στην Ελλάδα και ευνοεί την ανάπτυξη επιχειρήσεων στον τομέα της ναυτιλίας. Μας είπε:

    «Έχουμε πολύ θετική άποψη για τον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο. Ο τομέας επεκτείνεται και καθώς η ναυτιλία γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη με την αύξηση των κανονισμών – μπορούμε να προσφέρουμε ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών που θα βοηθήσουν και θα υποστηρίξουν τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Αποτελούμε μια εταιρεία με 160 χρόνια ιστορίας στη ναυτιλία και αποδεδειγμένο ιστορικό, αλλά είμαστε ακόμη σχετικά νέοι στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά.

    Η διαχείριση πλοίων είναι υπόθεση εμπιστοσύνης και η εμπιστοσύνη για να χτιστεί χρειάζεται χρόνο. Εργαζόμαστε για την οικοδόμηση σχέσεων με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα και ελπίζουμε να γίνουμε αποδεκτοί ως αξιόπιστος συνεργάτης για την ανάπτυξη του κλάδου από κοινού.

    Για το πρόβλημα έλλειψης εργατικού δυναμικού στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ο Carl Schou, τόνισε:

    «Αυτό είναι κάτι που βλέπουμε σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές – και δεν είναι κάτι που έχουμε παρατηρήσει μόνο στον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα. Για το λόγο αυτό προσλαμβάνουμε αρκετούς εκπαιδευόμενους σε όλο τον κόσμο στα διάφορα γραφεία μας – προκειμένου να δημιουργήσουμε μια μελλοντική δεξαμενή ικανών στελεχών».

    Τέλος, απαντώντας στην ερώτηση για το ποιος είναι ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάπτυξη των υπηρεσιών της WSM, είπε:

    «Έχουμε χρησιμοποιήσει το AI για να αυξήσουμε την αποδοτικότητά μας. Πρόκειται για ένα κρίσιμο εργαλείο που υποστηρίζει τους ανθρώπους μας στις βασικές μας λειτουργίες, από τα οικονομικά μέχρι τη διαχείριση των πλοίων μας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε Ρομποτική Αυτοματοποίηση Επεξεργασίας (RPA) στη λειτουργία των κοινών υπηρεσιών μας για διαδικασίες που είναι επαναλαμβανόμενες και χαμηλής αξίας ώστε να απελευθερώσουμε το χρόνο  του προσωπικού μας για να επικεντρωθούν σε διαδικασίες που παράγουν μεγαλύτερη αξία.

    Η τεχνητή νοημοσύνη παίζει ρόλο για την υποστήριξη των ανθρώπων της WSM στην εκτέλεση των καθημερινών εργασιών τους. Είναι σημαντικό να διαθέτουμε ισχυρά συστήματα που να διευκολύνουν και να ενδυναμώνουν τους ανθρώπους μας να επιτελούν τις εργασίες τους. Ως εκ τούτου, έχουμε επενδύσει πολλούς πόρους για να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε μια σταθερή ισχυρή ψηφιακή πλατφόρμα».

    Διαβάστε επίσης:

    ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμοί προσεχώς για 2+1 μαρίνες

    Σημαντώνης: Η 2023 IMO Greenhouse Strategy στη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν αρκεί

    Intertek Caleb Brett: Άνοιξε στην Ελλάδα εργαστήριο δοκιμών πετρελαίου ναυτιλίας και αερίου



    ΣΧΟΛΙΑ