• Ναυτιλία

    Μπαράζ αγορών bulkers από τους Έλληνες εφοπλιστές

    Ν. Λυκιαρδόπουλος, Κρίτων Λεντούδης

    Ν. Λυκιαρδόπουλος, Κρίτων Λεντούδης


    Αυξημένη κινητικότητα παρατηρείται στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων bulkers το τελευταίο διάστημα, με τους Έλληνες εφοπλιστές να δίνουν δυναμικό παρών στις συναλλαγές.

    Τους τελευταίους δύο μήνες το ενδιαφέρον για bulk carriers παραμένει υψηλό, μία τάση που αποτυπώνεται στον αριθμό των πραγματοποιθέντων πωλήσεων, αναφέρει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.

    Από την 1η Σεπτεμβρίου έχουν αλλάξει χέρια 101 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, αναφέρει χαρακτηριστικά. Από αυτά περίπου το 30%-35% εξαγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες.

    Με τα επίπεδα της ναυλαγοράς να βρίσκονται υπό πίεση, η μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων ήταν αναπόφευκτη παρά τις προσπάθειες των πωλητών να διατηρήσουν σταθερές τις αξίες των bulkers τους. Η μείωση αυτή έφερε τις προσφορές των πωλητών και των αγοραστών πιο κοντά, με αποτέλεσμα να επιτευχθεί ένας μεγάλος αριθμός συμφωνιών, τονίζει ο κ. Παργανάς.

    Ωστόσο, τις τελευταίες 1-2 βδομάδες παρατηρήθηκε σταθεροποίηση των τιμών. Είναι ενδιαφέρον να τονίσουμε ότι η μέση ηλικία των πωληθέντων πλοίων υπολογίζεται στα 14 έτη, καθώς ένας από τους λόγους που πυροδότησαν το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι τα premium που προσφέρει η αγορά της Μαύρης Θάλασσας εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου.

    Όσον αφορά τους Έλληνες αγοραστές, η μέση ηλικία των πλοίων που απέκτησαν ανέρχεται στα 12 έτη, με την πλειονότητα τους να είναι τύπου handysize.

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 23 Οκτωβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν εξαγοράσει 110 bulk carriers, επενδύοντας συνολικά 2,4 δισ. δολάρια.

    Ποιοι αγόρασαν bulkers

    H ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου εξαγόρασε το Panamax Nord Gemini (χωρητικότητας 81,900 dwt, κατασκευής 2017) στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 28,63 εκατ. δολάρια.

    Πρόσφατα η εταιρεία είχε πουλήσει σύμφωνα με την Intermodal το χωρητικότητας 82,329 dwt Alexandra (κατασκευής 2006) σε Τούρκους αγοραστές, με το τίμημα να ξεπερνά τα 16 εκατ. δολάρια.

    Με βάση τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής, η ναυτιλιακή Newport, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή, συνδέεται με την εξαγορά του χωρητικότητας 81,700 dwt Bulk Holland (κατασκευής 2017), στην τιμή των 29,7 εκατ. δολαρίων.

    Νωρίτερα φέτος η συγκεκριμένη ναυτιλιακή είχε εξαγοράσει δύο ακόμη φορτηγά πλοία, από την δανέζικη Lauritzen. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 38,200 dwt, Milau Bulker και Eva Bulker, κατασκευής 2012 και τα δύο, τα οποία κατά την Intermodal απέκτησε έναντι 23 εκατ. δολαρίων έκαστο. Μάλιστα, το Eva Bulker έχει μετονομαστεί σε Agia Fotini και το Milau Bulker σε Agia Ioanna σύμφωνα με το marinetraffic.

    Το Panamax Cymona Gemini (χωρητικότητας 83,000 dwt, κατασκευής 2006) πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Minoa Marine στην τιμή των 15,85 εκατ. δολαρίων. To πλοίο ανήκε στην Alassia Newships Management και κατά την ναυλομεσιτική Intermodal, η τιμή πώλησης ξεπέρασε τα 16 εκατ. δολάρια.

    Τον περασμένο μήνα, η ναυτιλιακή εξαγόρασε από την Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου το panamax Pedhoulas Trader (χωρητικότητας 82,300 dwt, κατασκευής 2006) στην τιμή των 15,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 15,31 εκατ. δολάρια.

    Η Minoa Marine με επικεφαλής τον Γιώργο Βασιλάκη ιδρύθηκε το 2015 και σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαχειρίζεται οκτώ φορτηγά πλοία τύπου panamax.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη εξαγόρασε το handy Lodestar Pacific χωρητικότητας 33,400 dwt που κατασκευάστηκε το 2015, έναντι 19 εκατ. ευρώ. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 18,65 εκατ. δολάρια.

    Κατά την Seasure Shipbroking, σε ελληνικούς στόλους κατέληξαν επίσης τα panamax Ocean Thyme (χωρητικότητας 82,300 dwt, κατασκευής 2014) και Nord Corona (χωρητικότητας 81,600 dwt, κατασκευής 2019) έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων και 29 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.

    Επίσης, ελληνική ναυτιλιακή εμφανίζεται ως αγοραστής του ultramax Nord Barents (χωρητικότητας 62,600 dwt, κατασκευής 2019), το οποίο άλλαξε χέρια στην τιμή των 33,3 εκατ. δολαρίων.

    Πωλήσεις

    Τις κινήσεις ανανέωσης του στόλου της συνεχίζει η Meadway Shipping & Trading του Κώστα Δελαπόρτα. Με βάση τα στοιχεία της Golden Destiny, η εταιρεία πούλησε πρόσφατα το χωρητικότητας 81,500 dwt kamsarmax Fiorela (κατασκευής 2011) σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Navios Maritime Partners συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου πούλησε στα μέσα Σεπτεμβρίου το χωρητικότητας 75,200 dwt panamax Navios Camelia, κατασκευής 2009, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάσατε ακόμη:

    Έλληνες εφοπλιστές: Στα 9 δισ. δολ. ο τζίρος από τις αγοραπωλησίες πλοίων – Αγόρασαν 220 πλοία και πούλησαν 192



    ΣΧΟΛΙΑ