ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μόδα δεν σταματά να μεταμορφώνεται. Tην περασμένη εβδομάδα, από την εισαγωγή της Human Made στο χρηματιστήριο του Τόκιο μέχρι τη δημιουργική συνεργασία του Jaquemus με την Nike και τις αναδιαρθρώσεις τον ιταλικό όμιλο Zegna, η βιομηχανία ισορροπεί ανάμεσα σε επιχειρηματική στρατηγική, καλλιτεχνική φρεσκάδα και κοινωνική ευθύνη.
Human Made — Από το streetwear στο χρηματιστήριο
Η Human Made, η streetwear μάρκα του Nigo με τη συμμετοχή του Pharrell Williams, έκανε το μεγάλο βήμα εισαγωγής της στο χρηματιστήριο του Τόκιο. Η πρώτη δημόσια προσφορά ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με τις μετοχές να κλείνουν με άνοδο 10% την πρώτη εβδομάδα. Η IPO τιμολογήθηκε στο ανώτατο επίπεδο (¥3.130 ανά μετοχή), συγκεντρώνοντας κεφάλαια ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων Γιεν. Το streetwear δεν είναι πλέον μόνο θέμα υποκουλτούρας ή νεανικής μόδας· έχει γίνει επένδυση και πολιτιστικό φαινόμενο με διεθνή εμβέλεια.
Zegna — Η 4η γενιά αναλαμβάνει τα ηνία του ομίλου
Από την Ιαπωνία στην Ιταλία, όπου ο όμιλος Ermenegildo Zegna ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στην ηγεσία του. Ο Gianluca Tagliabue αναλαμβάνει CEO του ομίλου, ο Gildo Zegna μεταβαίνει σε ρόλο εκτελεστικού προέδρου και οι Edoardo και Angelo Zegna, γίνονται Co‑CEOs του ομίλου πολυτελείας. Πρόκειται για μια κίνηση που συνδυάζει την οικογενειακή κληρονομιά με τη σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική, δείχνοντας ότι οι μεγάλες μάρκες πολυτελείας μπορούν να εξελίσσονται χωρίς να χάνουν την ταυτότητά τους.
View this post on Instagram
Jacquemus × Nike — Η μόδα συναντά το χιόνι
Στην καρδιά της δημιουργικότητας, ο Jacquemus συνεργάστηκε με τη Nike για τη συλλογή Après Ski. Τεχνικά τζάκετ και παντελόνια για χιονοδρομίες συνδυάζονται με τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό που χαρακτηρίζει τον Simon Porte Jacquemus. Η καμπάνια στο Instagram κέρδισε εκατοντάδες χιλιάδες like και σχόλια, αποδεικνύοντας ότι η μόδα μπορεί να γεφυρώσει τον τρόπο ζωής και τον αθλητισμό με χιούμορ και κομψότητα.
Black Friday — σε κρίσιμη περίοδο
Η φετινή Black Friday συνοδεύθηκε από τη χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλά οι πωλήσεις έδειξαν ανθεκτικότητα. Σύμφωνα με αναφορές του BoF, η μέση δαπάνη αναμενόταν να μειωθεί ελαφρά, όμως μεγάλοι λιανοπωλητές όπως Kohl’s, Abercrombie & Fitch και Gap συνεχίζουν να παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα. Τα υψηλότερα εισοδήματα στήριξαν τις συνολικές πωλήσεις, ενώ τα χαμηλότερα έψαξαν προσφορές για να καλύψουν βασικές ανάγκες. Η τάση δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν αξία, όχι μόνο εκπτώσεις.
View this post on Instagram
Kith — Το πρώτο κατάστημα στο Λονδίνο με βοήθεια Ronnie’s
Η Kith, η δημοφιλής αμερικανική μάρκα στιλ streetwear, γνωστή για τη σύγχρονη μόδα, τις αποκλειστικές συνεργασίες και τις καινοτόμες εμπειρίες εντός του καταστήματος συνδυάζει ρούχα, αθλητικά παπούτσια και αξεσουάρ με lifestyle concept, προσφέροντας στους πελάτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών. Η Kith άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα. Εντός αυτού λειτουργεί το πολυτελές εστιατόριο Ronnie’s, φέρνοντας μια νέα προσέγγιση λιανικής παρά τις δυσκολίες στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Travis Scott και Y‑3 — Η επιρροή των διασημοτήτων
Η εμφάνιση του Travis Scott με μπουφάν της Y‑3 στον πρόσφατο αγώνα της Formula 1 στο Λας Βέγκας, έφερε στο προσκήνιο τα ερωτήματα σχετικά με τις στρατηγικές συνεργασίες της Nike. Η παρουσία του επισήμανε την αλληλεπίδραση μεταξύ μόδας, μουσικής και αθλητισμού, αλλά και υπέδειξε πιθανά ζητήματα στρατηγικής για τον μεγαλύτερο συνεργάτη της μάρκας που δεν προέρχεται από τον χώρο του αθλητισμού.
Shein — Fast fashion υπό έλεγχο
Η γαλλική κυβέρνηση σε συνέχεια των παραβιάσεων ζητά προσωρινή αναστολή τριών μηνών για τη Shein μετά την ανακάλυψη επικίνδυνων προϊόντων στην ιστοσελίδα της. Η κίνηση αυτή δείχνει ότι οι fast fashion πλατφόρμες δεν μπορούν να κινούνται χωρίς έλεγχο, καθώς η ηθική και η νομιμότητα γίνονται σημαντικά κριτήρια για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Αντίο στην Pam Hogg
Η Pam Hogg, η εκκεντρική σχεδιάστρια μόδας και σημαντική προσωπικότητα της αντικουλτούρας του Λονδίνου τη δεκαετία του 1980, γνωστή για τα τολμηρά και πειραματικά της σχέδια, κυρίως λατέξ και avant‑garde ρούχα, έφυγε από τη ζωή. Οι δημιουργίες της φορέθηκαν από καλλιτέχνες όπως η Debbie Harry και η Lady Gaga. Η Hogg θεωρείτο είδωλο της punk και της εναλλακτικής μόδας, συνδυάζοντας μουσική, τέχνη και καινοτομία στις συλλογές της, αφήνοντας ανεξίτηλη επιρροή στη μόδα της υποκουλτούρας αλλά και των κυρίαρχων τάσεων.
Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της μόδας από χρηματοοικονομικά επιτεύγματα και δημιουργικές συνεργασίες μέχρι την κοινωνική ευθύνη και τις νομικές προκλήσεις, δεν αφορά μόνο το στιλ. Η Human Made, ο όμιλος Zegna, και ο Jacquemus κινούνται στρατηγικά, και μετατρέπουν τον πολιτισμό σε μοχλό ανάπτυξης.
Ο κλάδος εξελίσσεται ενσωματώνοντας την καινοτομία, την παράδοση και την κοινωνική ευαισθησία.
Διαβάστε επίσης:
Μόδα: η αισιοδοξία της Nvidia, η απαισιοδοξία της McKinsey και η νέα αγορά του Bezos
Μόδα: Κούκλες σεξ, όπλα, κι ένα διαζύγιο μετά από 14 χρόνια… Ναι, ο κόσμος τρελάθηκε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Ανεβαίνουν οι τιμές μετά τη στάση αναμονής του OPEC+
- Intralot: H Intracom απέκτησε 1 εκατ. μετοχές
- ΗΠΑ: Η ΤΝ «εκτόξευσε» τις online αγορές της Black Friday – Ρεκόρ 11,8 δισ. δολαρίων
- Νέα δοκιμασία για τις οικογένειες των θυμάτων της Αν. Αττικής ενώ εξετάζεται η αναστολή ποινής του πρώην ΓΓ Πολιτικής Προστασίας