Ναυτιλία

Αθ. Φειδάκης: Κέρδη από παράγωγα για την Globus Maritime στο τρίτο τρίμηνο του έτους

Φειδάκης Globus

Θάνος (αριστερά) και Γιώργος (δεξιά) Φειδάκης, εφοπλιστές Globus Maritime Ltd.


Μικρή άνοδο κερδών κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο του 2019 η ναυτιλιακή Globus Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στα κέρδη που εμφάνισε από επένδυση σε παράγωγα.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας διευκρίνισε ότι η προσαρμογή της στο νέο κανονισμό IMO 2020 θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, στα πέντε πλοία του στόλου της, τέσσερα supramax και ένα panamax.

Ειδικότερα, η Globus Maritime εμφάνισε καθαρά κέρδη 0,28 εκατ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο του έτους έναντι 0,25 εκατ. δολαρίων την ίδια χρονική περίοδο του 2018. Τα κέρδη που σημείωσε από παράγωγα χρηματοπιστωτικά μέσα ανήλθαν σε 1,43 εκατ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο.

Ανοδικά κινήθηκαν τα έσοδα της εταιρείας, που διαμορφώθηκαν στα 4,94 εκατ. δολάρια από 4,86 εκατ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο του 2018. Παράλληλα, αύξηση σημείωσαν τα λειτουργικά έξοδα φτάνοντας στα 2,43 εκατ. δολάρια από 2,04 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Οι εκτιμήσεις της διοίκησης

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους σημειώθηκε βραχυπρόθεσμη άνοδος στη spot αγορά, που μας επέτρεψε να εξασφαλίσουμε ναύλα υψηλότερα από τα συνήθη. Ωστόσο, η άνοδος είχε μικρή διάρκεια και οι διακυμάνσεις επέστρεψαν και θα είναι εμφανείς στο τέταρτο τρίμηνο. Κατά το τέλος του τρίτου τριμήνου με αρχές του τέταρτου σημειώθηκε μία ισχυρή πτώση η οποία ευτυχώς άρχισε να αντιστρέφεται στη συνέχεια», επισήμανε η διοίκηση της ναυτιλιακής.

Ωστόσο, επισημαίνει ότι ο διπλασιασμός και τριπλασιασμός των ημερήσιων ναύλων, έδειξε ότι υπάρχει δυναμική στην αγορά, και οι ανοδικές ξαφνικές κινήσεις είναι αναμενόμενες. «Φυσικά είμαστε ακόμη επηρεασμένοι από την αρνητική ψυχολογία που δημιούργησε ο εμπορικό πόλεμος, καθώς και η απαγόρευση της εξαγωγής μεταλλευμάτων στην Ινδονησία και της εισαγωγής άνθρακα στην Κίνα», τονίζουν τα στελέχη της Globus.

Για το τέταρτο τρίμηνο, η εταιρεία έχει προγραμματίσει επισκευές σε δύο από τα πλοία της, που αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 40 ημέρες. Όσον αφορά την αγορά, εκτιμά ότι θα υπάρχουν διακυμάνσεις, αλλά αναμένει ανοδική τάση. Οι τεράστιες αλλαγές που θα επέλθουν με την εφαρμογή του κανονισμού IMO 2020 είναι κοντά και η διοίκηση της εταιρείας πιστεύει ότι θα δούμε την πλήρη επίδραση αυτού του γεγονότος κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και ότι θα είναι θετικό για τη βιομηχανία.

Η Globus επισήμανε ότι θα επιλέξει τη χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο για να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς και τόνισε ότι εκτιμά πως αυτή είναι η καλύτερη προσέγγιση για τον τύπο και το μέγεθος των πλοίων της σε σχέση με τα scrubbers, η εγκατάσταση και λειτουργία των οποίων είναι δαπανηρή.