• Ναυτιλία

    Alphaliner: Έξι εταιρείες τακτικών θαλάσσιων γραμμών με κεφαλαιοποίηση άνω των 10 δισ. δολ. από την εκτίναξη των ναύλων

    Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων


    Σύμφωνα με την Alphaliner, ο αριθμός των εισηγμένων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με αποτίμηση άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανήλθε σε έξι αυτόν τον μήνα.

    Οι περισσότερες από τις μετοχές των γραμμών εμπορευματοκιβωτίων έχουν κερδίσει από 15% έως 40% από τις αρχές Ιουλίου, όταν η αγορά σημείωσε μεγάλη πτώση.

    Η δυναμική συνεχίστηκε την περασμένη εβδομάδα δεδομένου ότι η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στις προβλέψεις για ολόκληρο το έτος και η ONE αποκάλυψε κέρδη ρεκόρ δεύτερου τριμήνου.

    Η Hapag-Lloyd αναμένει λειτουργικά κέρδη (EBIT) 17,5-19,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2022 έναντι των αρχικών προβλέψεων 12,5-14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Μάιο.

    Η άνοδος των μετοχών αύξησε για άλλη μια φορά την κεφαλαιοποίηση των εταιρειών τακτικών γραμμών, διευρύνοντας τη λίστα με τις εταιρείες «μεγάλης κεφαλαιοποίησης».

    Δύο εισηγμένες ευρωπαϊκές και τέσσερις ασιατικές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν συνολική αξία άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αφού οι αυξανόμενες τιμές οδήγησαν την Wan Hai Lines να επανενταχθεί στον όμιλο με την μεγάλη κεφαλαιοποίηση.

    Η HMM και η SITC International με έδρα το Χονγκ Κονγκ, με αποτίμηση από την 1η Αυγούστου 9,4 και 9 δισεκατομμύρια δολάρια, ενδέχεται επίσης να ενταχθούν σύντομα στη λίστα.

    Πριν από την πανδημία, μόνο δύο εταιρείες, η Maersk και η Hapag-Lloyd ήταν εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης.

    Από την 1η Αυγούστου, οι 11 κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες είχαν συνολική κεφαλαιοποίηση άνω των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η χρηματιστηριακή αξία των ίδιων εταιρειών τον Ιανουάριο του 2020 ήταν περίπου 60 δισεκατομμύρια, προσαρμοσμένη για την ενσωμάτωση της ZIM τον Φεβρουάριο του 2021.

    Το ΔΝΤ έχει εν τω μεταξύ προειδοποιήσει ότι ο υψηλός πληθωρισμός και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν συγκεκριμένες επιπτώσεις και θα μπορούσαν να ωθήσουν την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση. Το Ταμείο μείωσε την προβλεπόμενη ανάπτυξή του σε 3,2% για το 2022 και 2,9% για το 2023.

    Αναλυτικά τα στοιχεία των εταιρειών τακτικών θαλάσσιων γραμμών:

    Maersk Group: Η εταιρεία της Δανίας έχει δει τις μετοχές της να αυξάνονται σχεδόν κατά 20% από τις αρχές Ιουλίου και αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου 20% κάτω από το υψηλό 52 εβδομάδων που κατέγραψε τον Ιανουάριο. Η JP Morgan ενημέρωσε την αξιολόγηση της εταιρείας σε «αγορά» την 1η Ιουλίου και έθεσε στόχο τιμής 30.800 DKK.

    Οι μετοχές της Hapag-Lloyd έφτασαν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου και έκτοτε έχουν αυξηθεί κατά περίπου 40%. Η μετοχή είναι περίπου 25% κάτω από το υψηλό των 52 εβδομάδων, αν και η Goldman Sachs και η JP Morgan διατηρούν βαθμολογία πώλησης.

    Evergreen Marine: Η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία σημείωσε ανάκαμψη στις αρχές Ιουλίου και σημείωσε άνοδο 20% τον περασμένο μήνα, αν και, όπως και άλλοι ασιατικοί μεταφορείς, οι μετοχές της παραμένουν σημαντικά κάτω από τα υψηλά, σημειώνοντας άνοδο 45% σε σύγκριση με το υψηλό της 52 εβδομάδων στο Μάρτιος.

    Οι μετοχές της ZIM αυξήθηκαν επίσης από την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, αν και έχουν αυξηθεί κατά 15% τον περασμένο μήνα. Η ZIM είναι περίπου 45% κάτω από τα υψηλά των 52 εβδομάδων, λέει η Alphaliner.

    Διαβάστε επίσης:

    ΝΕΕ: Συνολικά υπάρχουν 18.935 ενεργοί Έλληνες ναυτικοί

    Στο Ιράν επιστρέφει το δεξαμενόπλοιο Lana



    ΣΧΟΛΙΑ