• Business

    Σε ελληνικά χέρια (με 13 εκατ.) το Archimedes του Χατζηπατέρα που είχε κατασχεθεί στη Σιγκαπούρη


    Ένα σύγχρονο kamsarmax απέκτησε η ελληνική εταιρεία Katsikis & Sigalas, και πιθανόν να προχωρήσει και σε περαιτέρω κινήσεις στο πλαίσιο του σχεδίου επέκτασής της. Η Katsikis & Sigalas προσέφερε το μεγαλύτερο ποσό (12,8 εκατομμύρια ευρώ) στη δημοπρασία για το χωρητικότητας 81.000 dwt Archimedes (έτος κατασκευής 2011) στη Σιγκαπούρη την προηγούμενη εβδομάδα. Ο διευθυντής της εταιρείας Βασίλης Κατσίκης επιβεβαίωσε την απόκτηση του πλοίου, ωστόσο αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο για το αντίτιμο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα παρόμοιο (αλλά ένα χρόνο νεότερο) πλοίο πωλήθηκε έναντι 12,5 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με το VesselsValue, η αξία του Archimedes είναι στα 11,7 εκατ. ευρώ.

    Η δημοπρασία αποκάλυψε ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από πλοιοκτήτες να αποκτήσουν σύγχρονα kamsarmax, πιθανόν υποδηλώνοντας τις προσδοκίες τους για μία πιθανή βελτίωση της κατάστασης στον κλάδο. Αρμόδιοι αξιωματούχοι στη Σιγκαπούρη επιβεβαίωσαν στο TradeWinds το έντονο ενδιαφέρον για το Archimedes, για το οποίο κατατέθηκαν τουλάχιστον 12 προσφορές.

    Το γεγονός ότι το πλοίο πωλήθηκε πάνω από την εκτιμώμενη αξία του, αντίθετα με τη συνήθη μειωμένη τιμή στην οποία πωλούνται συχνά τα πλοία σε δημοπρασίες, επίσης υποδεικνύει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από πλοιοκτήτες για την απόκτηση σύγχρονων kamsarmax.

    Το Archimedes βρισκόταν υπό τον έλεγχο της οικογένειας Χατζηπατέρα, μέσω της εταιρείας Kimina Marine. Το πλοίο κατασχέθηκε τον Οκτώβριο, όταν η Royal Bank of Scotland (RBS) κατήγγειλε την Kimina για παραβίαση δανειακής σύμβασης. Η Kimina υποστήριξε πως η κατάσχεση ήταν άδικη, καθώς ποτέ δεν είχε πρόβλημα καταβολής πληρωμών.

    Τον Δεκέμβριο η RBS συμφώνησε για την πώληση του πλοίου σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων (φήμες ήθελαν την οικογένεια Αγγελάκη να είναι πίσω από το deal), όμως το αίτημά της για εξωδικαστική πώληση του πλοίου απορρίφθηκε από δικαστήριο της Σιγκαπούρης.

    Το Archimedes θα γίνει το τρίτο μέλος στον στόλο της Katsikis & Sigalas. Το 2012 η εταιρεία αγόρασε δύο νεότευκτα panama από την κινεζική Henghou Industrial Development. Τα χωρητικότητας 76.000 dwt Houheng 5 (μετονομάσθηκε σε Panagia Stenion) και Houheng 1 (μετονομάστηκε σε Stahla), αμφότερα κατασκευασμένα το 2012, κόστισαν 21,1 εκατομμύρια ευρώ το καθένα.

    Εκείνη την περίοδο η επένδυση αυτή φαινόταν ελκυστική, καθώς η Houheng τα είχε παραγγείλει έναντι 29,9 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα. Όμως οι τιμές των bulkers, και ειδικά κινεζικής κατασκευής, συνεχίζουν να πέφτουν και πλέον τα δύο πλοία πιθανόν να αξίζουν τα μισά απ’ όσα είχε πληρώσει η Katsikis & Sigalas.

    Ο Βασίλης Κατσίκης σημείωσε πως η εταιρεία έχει ένα πρόγραμμα επέκτασης, και πιθανότατα θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της σε πλοία αντίστοιχου μεγέθους με το Archimedes.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Μαρίνος Κωνσταντακάτος: Πτώχευσε αλλά έχει εταιρία στα Panama Papers



    ΣΧΟΛΙΑ