• Business

    Γιατί οι πλοιοκτήτες στέλνουν τα πλοία τους για scrap


    Αν η διάλυση είναι η λύση για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά της μεταφοράς ξηρών χύδην φορτίων, ίσως τα πιο πρόσφατα deals διάλυσης να είναι αυτό ακριβώς που έγραψε στη συνταγή του ο… γιατρός. Πηγές αναφέρουν πως το χωρητικότητας 74.700 dwt Germ (έτος κατασκευής 1993) θα διαλυθεί στο Μπανγκλαντές. Με τιμή 276 δολαρίων ανά ldt, αυτό μεταφράζεται σε 2,8 εκατομμύρια δολάρια για την ιδιοκτήτρια εταιρεία του, την κινεζική Dia Yuan International. Προς διάλυση οδεύει και το capesize Cape Mercury της U-Ming, χωρητικότητας 165.000 dwt (έτος κατασκευής 1997). Πηγές τοποθετούν την τιμή του σε 275 δολάρια ανά dlt, ήτοι 6,14 εκατομμύρια δολάρια για την ιδιοκτήτρια εταιρεία.

    Οι συμφωνίες αυτές έρχονται σε μία περίοδο όπου οι τιμές για μεταφορά ξηρών φορτίων δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, εν μέρει και λόγω εποχικότητας.

    Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 καταγράφηκε ρεκόρ διαλύσεων, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα εκτοπίσματος.

    «Δυστυχώς, και παρότι οι προσπάθειες για την αναδιάρθρωση της αγοράς έχουν υπάρξει σημαντικές, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό να καλυφθεί», δήλωσε ο Γιώργος Λαζαρίδης της Allied.

    «Όλες οι παραπάνω προσπάθειες πρέπει να αυξηθούν σημαντικά, συμπεριλαμβανομένου ενός υψηλότερου ρυθμού διαλύσεων, περαιτέρω ξεκαθαρίσματος των βιβλίων παραγγελιών και ακόμα χαμηλότερου ρυθμού νέων παραδόσεων, παράλληλα με μία προσωρινή εκκαθάριση του πλεονάζοντος τονάζ, μέσω του παροπλισμού των λιγότερο αποτελεσματικών τονάζ», σημείωσε. «Αυτό δείχνει δύσκολο να γίνει έτσι όπως έχουν τώρα τα πράγματα, αν και φαίνεται ότι πολλά θα γίνουν σε αυτόν τον τομέα κατά τη διάρκεια του 2016, ενώ θα είναι θετικό το αποτέλεσμα αν κατά την ίδια περίοδο η αύξηση της ζήτησης στην αγορά αρχίσει να ενισχύεται ξανά».

     



    ΣΧΟΛΙΑ