Με αιχμή την αγορά των ΗΠΑ, όπου το brand Carroten κερδίζει έδαφος τόσο στο ψηφιακό όσο και στο φυσικό κανάλι, ο Όμιλος Σαράντη μετατρέπει τις εξαγωγές σε βασικό επιταχυντή ανάπτυξης δίνοντας ώθηση στη στρατηγική της που συνδέεται με τον κλάδο ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.

Αν και οι εξαγωγές του ομίλου αντιπροσωπεύουν μικρό μόνο μέρος του ενοποιημένου τζίρου που εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 612 εκατ. ευρώ το 2025 ωστόσο αποτελούν βασικό μέρος της στρατηγικής που έχει χαράξει η διοίκηση της εισηγμένης.

1

Η επιτυχία του brand στην αμερικανική αγορά όπου τοποθετήθηκε σε 1.900 σημεία πώλησης μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο αλλά και η επικείμενη διεύρυνση του προϊόντικού χαρτοφυλακίου που σχεδιάζεται για το 2026 σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες αγορές, όπως η Αυστραλία  οδηγεί σε σημαντική υπέρβαση των αρχικών στόχων με τον πήχη των 30 εκατ. ευρώ εξαγωγών που είχε τεθεί για το 2028 να επιτυγχάνεται πολύ νωρίτερα.

 Όπως ανέφερε χθες ο CEO του ομίλου, Γιάννης Μπούρας κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου στους οικονομικούς αναλυτές, οι εξαγωγές το πρώτο εξάμηνο του 2025 κινήθηκαν στα 16,5–17,5 εκατ. ευρώ, έναντι 19 εκατ. ευρώ που ήταν το σύνολο της προηγούμενης χρονιάς με την πρόβλεψη να κλείσουν στα 24-25 εκατ. ευρώ στο τέλος της χρήσης.

No1 στην Amazon το Carroten στην κατηγορία των αντηλιακών

Η διεθνής πορεία του Ομίλου Σαράντη καταγράφει ήδη επιτυχία και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Tα προϊόντα Carroten στο  Amazon US βρίσκονται στην πρώτη θέση της κατηγορίας Tanning (Oils & Lotions), ενώ έχει κατακτήσει την 100ή θέση στην ευρύτερη κατηγορία Beauty & Personal Care, ανάμεσα σε περισσότερα από 70.000 brands.

Από τον Φεβρουάριο του 2025 η παρουσία της Σαράντης έχει επεκταθεί και στο φυσικό κανάλι, με διανομή σε 1.900 σημεία πώλησης. Η εξέλιξη αυτή καθιστά την αμερικανική αγορά στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση εκτός Ευρώπης.

Όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Χρήστος Βάρσος, η εξαγωγική δραστηριότητα παρουσιάζει έντονη εποχικότητα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων πραγματοποιείται στο πρώτο μισό του έτους, έως τον Ιούνιο, ενώ το δεύτερο εξάμηνο καταγράφει χαμηλότερη δυναμική ακόμη και με τη συνεισφορά της αγοράς της Αυστραλίας. Παρά ταύτα, το υψηλό περιθώριο EBIT, που διαμορφώνεται στο 40–41%, καθιστά τις εξαγωγές κομβικό παράγοντα για την ενίσχυση της συνολικής κερδοφορίας του ομίλου.

Παραμένει το ενδιαφέρον για εξαγορές

Την ίδια ώρα παραμένει ενεργό το ενδιαφέρον για εξαγορές. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννης Μπούρας, ο Όμιλος διαθέτει το πλαίσιο και κινείται ήδη στην αγορά για τον εντοπισμό πιθανών στόχων, με στόχο μία ή δύο ακόμη προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο.

«Παράγουμε ισχυρές ταμειακές ροές, έχουμε δεσμευμένο δανεισμό αλλά και συμφωνημένες γραμμές χρηματοδότησης, ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε σε αγορές όταν παρουσιαστεί η ευκαιρία. Το ζητούμενο είναι οι ίδιες οι εταιρείες να είναι προς πώληση σε λογική αποτίμηση. Έχουμε όλη την εσωτερική δυνατότητα και τη χρηματοδοτική επάρκεια για να υλοποιήσουμε ακόμη και μεγαλύτερες κινήσεις», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Στο επίπεδο των οικονομικών επιδόσεων, ο όμιλος Σαράντη εμφάνισε στο Α’ εξάμηνο του 2025 πωλήσεις ύψους 304,3 εκατ. ευρώ, οριακά αυξημένες κατά 0,5% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 20% και ανήλθαν σε 29,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν κατά 21,4% στα 36,5 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο καθαρού κέρδους βελτιώθηκε στο 9,6% από 8%, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής εστίασης στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου.

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία

Στο Α’ εξάμηνο 2025 οι πωλήσεις στην κατηγορία Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντηλιακής Προστασίας ενισχύθηκαν κατά 22,7% στα 55,0 εκατ. ευρώ από 44,8 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στο 18,1% από 14,8% πέρυσι.

Αντίθετα, τα προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας υποχώρησαν κατά 3,5% στα 50,7 εκατ. ευρώ από 52,6 εκατ. ευρώ, με συμμετοχή 16,7% έναντι 17,4%.

Στα προϊόντα Οικιακής Φροντίδας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,9% σε 101,7 εκατ. ευρώ από 104,7 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό συμμετοχής να περιορίζεται σε 33,4% από 34,6%.

Στα προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας, που αφορούν τις Polipak και Stella Pack, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 25,6 εκατ. ευρώ από 30,7 εκατ. ευρώ (-16,7%), λόγω εξορθολογισμού χαρτοφυλακίου.

Τέλος, οι Στρατηγικές Συνεργασίες κατέγραψαν αύξηση 2,1% με πωλήσεις 71,3 εκατ. ευρώ από 69,8 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συμμετοχή τους σε 23,4% από 23,1%.

Διατηρούνται οι προβλέψεις για 612 εκατ. ευρώ τζίρο και EBITDA 92 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη για τη φετινή χρήση η διοίκηση της εισηγμένης διατηρεί το guidance για πωλήσεις 612 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα λειτουργικά μεγέθη, καθώς το EBITDA να αναμένεται να ανέλθει στα 92 εκατ. ευρώ και το EBIT στα 70 εκατ. ευρώ. Μεγέθη που αντιστοιχούν σε αύξηση 12,7% σε σχέση με το EBITDA του 2024 (€81,6εκ.) και σε αύξηση 14,8% σε σχέση με το EBIT του 2024 (€61,0εκ.).

Διαβάστε επίσης

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε.: Αύξηση πωλήσεων κατά 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2025 – Στο +15,7% τα EBITDA

Pantelakis Securities για Fourlis και Sarantis: Μοιρασμένα σήματα, αλλά θετικές προοπτικές

Sarantis Group: Το μεγάλο στοίχημα στις ΗΠΑ και το πλάνο για ισχυρότερες επιδόσεις