• Business

    Σ. Παληός: Ποια στρατηγική εφαρμόζει για την αντιμετώπιση της πτώσης των ναύλων

    Ο εφοπλιστής Σίμος Παληός, της Diana Shipping.


    Στρατηγικής άμυνας στη ραγδαία πτώση των ναύλων που καταγράφει η αγορά μεταφοράς χύδην φορτίου, εφαρμόζει ο έμπειρος εφοπλιστής Συμεών Παληός. Έτσι, προχώρησε σε μία ακόμη συμφωνία ανανέωσης των ναυλώσεων δύο panamax της εταιρίας του Diana Shipping στην Glencore Grain, σε τιμές χαμηλότερες των αρχικών αλλά ικανοποιητικές δεδομένων των συνθηκών.

    Σημειώνεται ότι λίγες ημέρες πριν ο Έλληνας εφοπλιστής ναύλωσε το χωρητικότητας 164.000 dwt Norfolk (κατασκευής 2002), στην SwissMarine του Peter Weernink, για χρονικό ορίζοντα 9 με 12 μηνών, και ναύλα 4.350 δολάρια ημερησίως, πολύ λιγότερα από τα 10.250 δολάρια ημερησίως που λάμβανε προηγουμένως. Ωστόσο, η τιμή αυτή, αν και χαμηλή, είναι καλύτερη από τη spot τιμή της αγοράς.

    Norfolk

    Η νέα συμφωνία με τη Glencore Grain, αφορά το χωρητικότητας 74.400 dtw πλοίο Ερατώ (κατασκευής 2004) που ναυλώθηκε στην τιμή των 4.650 δολ. ημερησίως -πλην της προμήθειας του μεσίτη κατά 5%-. Το συμβόλαιο, διάρκειας 11 έως 14 μηνών, τέθηκε σε ισχύ από τις 26 Μαρτίου, και αναμένεται να φέρει στην Diana Shipping καθαρά έσοδα 1,46 εκατ. δολαρίων.

    Το πλοίο κέρδιζε παλαιότερα 7.100 δολάρια ημερησίως.

    Erato-Diana

    Επίσης, η ναυτιλιακή ναύλωσε στη θυγατρική της Glencore το χωρητικότητας 77.500 dwt πλοίο Aταλάντη, κατασκευής 2014, έναντι 5.300 δολαρίων ημερησίως για διάρκεια 20 έως 25 μήνες, επίσης με προμήθεια 5% για το μεσίτη. Σημειώνεται ότι η προηγούμενη ετήσια ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου στην Glencore Grain απέφερε στην Diana κέρδη 8.000 δολαρίων την ημέρα.

    Με τις δύο παραπάνω ανανεώσεις ο Συμεών Παληός εξασφάλισε ακαθάριστα έσοδα τουλάχιστον 4,6 εκατ. δολαρίων για την εταιρία του.

    Atalandi_departure_b

    Ο έμπειρος εφοπλιστής διατηρεί κάποιες “κόκκινες” γραμμές στη στρατηγική που ακολουθεί κατά το κλείσιμο των συμφωνιών ναύλωσης, παρά το γεγονός ότι οι τιμές της αγοράς έχουν υποχωρήσει σε επίπεδα ρεκόρ.

    Ο αναλυτής Amit Mehrora της Deutsche Bank, παρά την αρνητική αξιολόγηση που έχει κάνει για τη μετοχή της εταιρίας, επισημαίνει ότι η διατήρηση της συντηρητικής πολιτικής που εφαρμόζει ο επικεφαλής της Diana Shipping στις ναυλώσεις μπορεί να φέρει αποτελέσματα, δεδομένου ότι οι τιμές της αγοράς αναμένεται να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα.

    Από την άλλη αν ανακάμψουν από τα μέσα του 2016 και μετά, υπάρχουν αρκετά πλοία της ναυτιλιακής που θα είναι διαθέσιμα να συνάψουν νέες συμφωνίες με βελτιωμένες τιμές.

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Smart Idea: Ο Νικόλας Μαρτίνος αναδιαρθρώνει το στόλο της Thenamaris

    Martinos nikolas



    ΣΧΟΛΙΑ