• Business

    Ryanair: Πρόβλεψη για λιγότερα κέρδη το 2024 – Γιατί την «άδειασαν» οι online ταξιδιωτικοί πράκτορες

    • NewsRoom

    Michael O’Leary, CEO Ryanair


    H μακροχρόνια διαμάχη με τους ιστότοπους ηλεκτρονικών κρατήσεων, οδήγησε τελικά την Ryanair στο να μειώσει τις προβλέψεις της για τα κέρδη του τρέχοντος έτους, καθώς, τον Δεκέμβριο, ορισμένοι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες σταμάτησαν ξαφνικά να πωλούν τις πτήσεις της, αναγκάζοντάς την να μειώσει τα ναύλα, για να καλύψει τις θέσεις.

    Η μεγαλύτερη στην Ευρώπη σε αριθμό επιβατών αεροπορική εταιρεία, προβλέπει κέρδη μετά από φόρους μεταξύ 1,85 και 1,95 δισ. ευρώ για το οικονομικό της έτος έως τις 31 Μαρτίου.

    Αυτό είναι χαμηλότερο από την πρόβλεψή της για τον Νοέμβριο μεταξύ 1,85 δισ. ευρώ και 2,05 δισ. ευρώ, ωστόσο εξακολουθεί να ξεπερνά το προηγούμενο ρεκόρ του 1,45 δισ. ευρώ το 2018.

    Τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο έως το τέλος Δεκεμβρίου ήταν 15 εκατ. ευρώ, σημαντικά χαμηλότερα από τα 49 εκατ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές.

    Σημειώνεται ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, κατηγορούσε για χρόνια τις ιστοσελίδες ότι προσθέτουν παράνομες πρόσθετες χρεώσεις, ενώ έχει ξεκινήσει μια σειρά δικαστικών υποθέσεων εναντίον τους, ωστόσο, αιφνιδιάστηκε όταν σταμάτησαν να πωλούν τα εισιτήριά της.

    Σύμφωνα με την χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, η ξαφνική διακοπή των πωλήσεων από τους διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες αύξησε το ποσοστό των κενών θέσεων στις πτήσεις κατά περίπου 1 ποσοστιαία μονάδα, οδηγώντας την αεροπορική εταιρεία στην αύξηση των κρατήσεων για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά με ναύλους ελαφρώς χαμηλότερους από το προβλεπόμενο.

    Η αναθεώρηση για τα κέρδη της εταιρείας, εξαρτήθηκε και από απρόβλεπτα δυσμενή γεγονότα κατά το τελευταίο τρίμηνο, όπως τη σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις περαιτέρω καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών της Boeing.

    Παράλληλα, η εταιρεία επηρεάστηκε και από το κόστος καυσίμων σε συνδυασμό με το bonus παραγωγικότητας, το οποίο συμφωνήθηκε με τους εργαζόμενους.

    Αισιοδοξία για το καλοκαίρι

    Την ίδια στιγμή, η εταιρεία διατείνεται ότι οι συνέπειες από την κίνηση των ταξιδιωτικών πρακτόρων έχουν αρχίσει να «σβήνουν», καθώς ορισμένοι αρκετούς την πλησιάζουν για να εξασφαλίσουν νέες, πιο διαφανείς συμφωνίες.

    Η κίνηση το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 7% σε 41,4 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ οι μέσοι ναύλοι ήταν 13% υψηλότεροι από πέρσι.

    Ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary δήλωσε ότι αναμένει το καλοκαίρι με κάποια αισιοδοξία, καθώς η περιορισμένη ευρωπαϊκή χωρητικότητα μικρών αποστάσεων θα σήμαινε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων.

    Υπενθύμισε ακόμη την δέσμευση στον στόχο του να μεταφέρει 300 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2034, από 183,5 εκατομμύρια το τρέχον έτος και ότι ήταν ανοιχτός στην αύξηση της παραγγελίας του για αεροσκάφη 737 MAX 10 από την Boeing, εάν άλλοι πελάτες ακυρώσουν παραγγελίες λόγω καθυστερήσεων.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι τα αποτελέσματα της Ryanair ακολουθούν την αντίπαλη EasyJet, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ισχυρές κρατήσεις και έσοδα για το καλοκαίρι.

    Όσον αφορά την ανταγωνίστρια Wizz Air Holdings, ανέφερε ότι η χωρητικότητα θα παραμείνει αμετάβλητη σε ετήσια βάση κατά το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2025, καθώς ο αερομεταφορέας αναγκάστηκε να καθηλώσει δεκάδες αεροπλάνα, λόγω προβλημάτων στους κινητήρες των αεροσκαφών.

    Διαβάστε επίσης: 

    Ryanair: Τέρμα ο «πόλεμος» με τις ταξιδιωτικές πλατφόρμες; – Νέα συνεργασία υπό όρους

    Πετρέλαιο: Ποιοι νέοι κίνδυνοι ακολουθούν την έξοδο της Shell από την Νιγηρία

    MIG: Απέκτησε γραφεία στη Σταδίου έναντι 2,8 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ