• Business

    Ρεβυθούσα: Ποιοι είναι οι τέσσερις μνηστήρες για τη μίσθωση του πλοίου του ΔΕΣΦΑ

    Μαρία Αγγελικούση - Βαγγέλης Μαρινάκης -Πήτερ Λιβανός - Γιώργος Προκοπίου

    Μαρία Αγγελικούση – Βαγγέλης Μαρινάκης -Πήτερ Λιβανός – Γιώργος Προκοπίου


    Σήμερα αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου στην Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) το θέμα της εξάμηνης ενοικίασης πλοίου  για τη Ρεβυθούσα από τον ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να δοθεί η τελική της έγκριση για να ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές από τις υποψήφιους μνηστήρες. Στόχος του ΔΕΣΦΑ, είναι να ενισχυθεί η χωρητικότητα της Ρεβυθούσας, άμεσα, μέχρι και κατά 70% σε σχέση με τα 225.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που είναι σήμερα.

    Μετά τη σχετική πρόσκληση του ΔΕΣΦΑ προσήλθαν προτάσεις από 4 ναυτιλιακές εταιρείες, που διαθέτουν σχετικά πλοία και οι δεσμευτικές προσφορές τους αναμένονται μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην πρόσκληση του ΔΕΣΦΑ οι ναυτιλιακές συμφερόντων των Αγγελικούση, Μαρινάκη, Λιβανού και Προκοπίου, που διαθέτουν πλοία LNG.

    Η επιλογή της μίσθωσης πλοίου έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, λόγω των απειλών της Ρωσίας για κλείσιμο της στρόφιγγας στο φυσικό αέριο, ενώ κινείται παράλληλα και η  αναζήτηση μόνιμης λύσης, δηλαδή η αγορά πλοίου, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022. Στόχος είναι το νέο μισθωμένο πλοίο να μπορέσει να εφοδιαστεί με LNG μέσα στο καλοκαίρι.

    Οι ενστάσεις της ΡΑΕ

    Στην προηγούμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΡΑΕ διατυπώθηκαν ενστάσεις που αφορούν το κόστος που προκύπτει από τις απώλειες αερίου λόγω της εξάτμισης του LNG που βρίσκεται στις δεξαμενές του πλοίου (boil off cost). Ο διαχειριστής έχει παρουσιάσει υψηλό κόστος απωλειών και μεγάλες διαφορές μεταξύ των προσφορών που έχει κατατεθεί ενώ η ΡΑΕ ζήτησε πρόσθετα στοιχεία.

    Οι αρχικές προτάσεις που έχουν υποβληθεί στον ΔΕΣΦΑ  κινούνται μεταξύ 73,5 εκατ. ευρώ και 94 εκατ. ευρώ.

    Επίσης, πρέπει να συμφωνηθεί ποιος θα πληρώσει το κόστος καθώς  πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν διαφωνίες στον ΔΕΣΦΑ για την ένταξή του στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του διαχειριστή. Μια από τις λύσεις που εξετάζεται είναι να πληρωθεί το κόστος για την εξαμηνιαία μίσθωση από το Ταμείο Ασφάλειας Εφοδιασμού. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβαρυνθούν οι χρήστες αφού το κόστος θα ενσωματωθεί στα τιμολόγια μέσω των τελών χρήσης του συστήματος μεταφοράς.



    ΣΧΟΛΙΑ