• Business

    Πόσα έβγαλαν τα σούπερ μάρκετ από τις online πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο


    Το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ που αναπτύχθηκε στην πανδημία ήρθε για να μείνει.

    Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 οι online αγορές έφτασαν στα 134 εκατ. ευρώ. Ποσό κατά 5% χαμηλότερο συγκρινόμενο με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021 όπου όμως η κατανάλωση λόγω της υγειονομικής κρίσης είχε εκτοξευτεί στο +122.

    Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την εξαμηνιαία έρευνα της Convert Group και αφορούν τους επτά βασικούς παίκτες της αγοράς στο λιανεμπόριο τροφίμων και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.

    Μετά από μία κάμψη στο πρώτο τρίμηνο του έτους  οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα προμηνύοντας πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλιού που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

    Λιγότερα προϊόντα στο καλάθι

    Η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών παραμένει ίδια είτε πρόκειται για αγορές μέσα από το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων είτε απευθείας από τα καταστήματα. Οι ανατιμήσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν ως αποτέλεσμα να μικραίνει το καλάθι.

    Αναφορικά με την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

    Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια.

    Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%)

    Οι κατηγορίες  που αυξήθηκαν

    Οι επιμέρους κατηγορίες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία στο πρώτο εξάμηνο με βάση τα στοιχεία της Convert Group  είναι τα  προϊόντα για κατοικίδια με αύξηση 14%  και +1% στα προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

    Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22%των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.

    Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

    Στην ίδια έρευνα καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%), ενώ τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

    H Δευτέρα, η πιο δημοφιλής μέρα για αγορές

    Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με μόλις το 54% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

    Διαβάστε επίσης:

    Elbisco: Η εκρηκτική αύξηση της τιμής των αλεύρων και ο πληθωρισμός συμπίεσαν πωλήσεις και αποτελέσματα

    Η BC Partners… απογειώνει τα Pet City



    ΣΧΟΛΙΑ