• Business

    Πωλητήρια σε πλοία Μαρτίνου και Λιβανού

    • NewsRoom
    Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd. ναυτιλία

    Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


    Τα πωλητήρια που φαίνονται να μπήκαν σε ορισμένα πλοία της Thenamaris, συμφερόντων του ομίλου Μαρτίνου (Ντ. Μαρτίνος), αλλά και σε πακέτο μετοχών της Euronav συμφερόντων του Π. Γ Λιβανού, όπως και οι ανάλογες κινήσεις από άλλους ξένους ομίλους, προκάλεσαν ανησυχία σε κύκλους της αγοράς για επικείμενο καθοδικό γύρισμα των ναυλαγορών υγρού φορτίου και κυρίως των τιμών των δεξαμενόπλοιων.

    Οι κινήσεις των δυο Ελλήνων πλοιοκτητών συχνά λειτουργούν ως σηματωρός του κλάδου για ευρύτερες μεταστροφές, εξαιτίας του τεράστιου οικονομικού τους εκτοπίσματος. Έτσι, μετά από τρία και πλέον έτη ιδιαίτερης ισχύος της ναυλαγοράς του υγρού φορτίου, η οποία έχει συνοδευτεί από σημαντικότατη ανατίμηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων, δημιουργείται προβληματισμός κατά πόσο αυτός ο ενάρετος κύκλος βρίσκεται προ αναστροφής.

    Βέβαια, πριν από τις εν λόγο πωλήσεις έχουν προηγηθεί αγορές και παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις, το ύψος των οποίων προσμετράται σε δισεκατομμύρια δολάρια. Γεγονός παραμένει πάντως πως επιλέγουν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή να πουλήσουν. Και επειδή στη ναυτιλία οι μεγαλύτερες υπεραξίες είναι καρπός του asset play, της δυνατότητας δηλαδή να αγοράζει κανείς πλοία φθηνά και να τα πουλά ακριβά, οι πωλήσεις στην τρέχουσα περίοδο λειτουργούν ως καμπανάκι.

    Ο Παναγιώτης Γ. Λιβανός φέρεται να έχει περιορίσει δραστικά την συμμετοχή του στην εισηγμένη στο Euronext ναυτιλιακή διαχείρισης δεξαμενόπλοιων με δυο συναλλαγές. Η πρώτη μέσω παραγώγων στην Goldman Sachs και η δεύτερη μέσω βιβλίου προσφορών την προηγούμενη εβδομάδα. Ο συγκεκριμένος εφοπλιστής διαθέτει βέβαια και πολλά ακόμα εισηγμένα και μη ναυτιλιακά εταιρικά οχήματα όπως η GasLog αλλά και η Ceres.Και η άντληση μετρητών από την συμμετοχή του στην Euronav που έλεγχε από κοινού με την οικογένεια Saverys εκτιμάται ότι θα χρηματοδοτήσει την ανάπτυξή τους. Όμως η πώληση του μεριδίου του στην Euronav είχε τέτοια επιρροή στην αγορά που προκάλεσε μεγάλες πιέσεις σε όλες τις εισηγμένες του κλάδου.

    Ανάλογη κίνηση πραγματοποίησε η Greenbriar Equity Holdings που πούλησε την συμμετοχή της στην Ardmore Shipping και μάλιστα με discount 10%.



    ΣΧΟΛΙΑ