• Business

    Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από το θρίλερ της Hanjin Shipping: Γιατί την άφησαν όλοι στην τύχη της;

    τράπεζες


    Σε πραγματικό θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της νοτιοκορεατικής ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin Shipping, η οποία επηρεάζει και ορισμένες ελληνικές εταιρείες του κλάδου, καθώς ο ένας επιρρίπτει την ευθύνη στον άλλο για το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις της Hanjin με τους δανειστές της, ενώ υπάρχουν και σαφείς πολιτικές προεκτάσεις στο ζήτημα, που προκαλεί διεθνή αναταραχή στον τομέα της ναυτιλίας.

    Όπως γράφαμε στο mononews.gr και το Σάββατο, η απόφαση της έβδομης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή τους στους πλοιοκτήτες από τους εφοδιαστές 60 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ναυλοσύμφωνο σε ισχύ, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά. Μπορεί επίσης να οδηγήσει και τα 37 ιδιόκτητα πλοία τύπου boxship της Hanjin, χωρητικότητας από 4.024 ως 13.000-teu, να πωληθούν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χρέη της προς τους πιστωτές της.

    Η διαδικασία της πτώχευσης ξεκίνησε την Τετάρτη 31 Αυγούστου και έγινε γνωστή λίγες ώρες αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hanjin, η Korea Development Bank (KDB), αποφάσισε να κλείσει τις στρόφιγγες χρηματοδότησης της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής και να την αφήσει να διαχειριστεί μόνη της το δύσκολο έργο της αναδιάρθρωσης του ισολογισμού της. Της κίνησης αυτής είχαν προηγηθεί και γεγονότα σύλληψης πλοίων της εταιρείας, όπως το χωρητικότητας 3.700-teu Hanjin Rome (κατασκευής 1998) – το οποίο συνελήφθη τη Δευτέρα 29 Αυγούστου στη Σιγκαπούρη – τη στιγμή που οι πλοιοκτήτες που συνεργάζονται με τη ναυτιλιακή εξέφραζαν ο ένας μετά τον άλλο την αγανάκτησή τους, μετά την αίτηση υπαγωγής της στον πτωχευτικό κώδικα.

    Γιατί όμως η KDB επέλεξε να αφήσει την Hanjin στην τύχη της; «Η μεγάλη πρόκληση ήταν ότι οι μέτοχοι δεν ήταν πρόθυμοι να παραδώσουν αρκετές μετοχές για να ικανοποιήσουν την KDB, και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η KDB να μην κάνει παραχωρήσεις», δηλώνει κορυφαίο στέλεχος μεγάλης τράπεζας στην Ασία, υποστηρίζοντας πως η πρόταση που έθεσε στο τραπέζι η Hanjin ήταν να διαγραφεί το δευτερογενές χρέος της και να αντικατασταθεί από μετοχές, να παραμείνει στη θέση του το εξασφαλισμένο χρέος στο βαθμό που το επέτρεπε ο ισολογισμός της και να αντικατασταθούν τα κορυφαία διοικητικά στελέχη που οδήγησαν την Hanjin σε αυτήν την κατάσταση.

    Όμως πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν μία βαθιά πολιτική διάσταση στην υπόθεση, επισημαίνοντας πως δεν θα μπορούσαν να γίνουν κραυγαλέες διευκολύνσεις από την πλευρά της KDB, αλλά και της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας, για την Hanjin, μετά τις ποινικές διώξεις κατά αξιωματούχων της KDB για παράτυπες πρακτικές χρηματοδότησης στον ναυτιλιακό τομέα της χώρας. Έτσι, χωρίς την εγγύηση της κυβέρνησης, δεν μπορούσε να προχωρήσει καμία συμφωνία διάσωσης της εταιρείας, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο αδιέξοδο – μάλιστα, οι διεθνείς δανειστές της Hanjin (περίπου 30 είναι οι τράπεζες που είναι εκτεθειμένες στην κορεατική εταιρεία) καταγγέλλουν ότι ουσιαστικά έμειναν έξω από τις συζητήσεις για την αναδιάρθρωση του χρέους της εταιρείας και υποστηρίζουν πως αν τους είχε επιτραπεί να έχουν έναν πιο ενεργό ρόλο στη διαδικασία ίσως να είχε αποτραπεί αυτή η καταστροφική κατάληξη.

    Μία κατάληξη που φυσικά προκαλεί αναταραχή στη διεθνή ναυτιλία, επηρεάζοντας και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, κυρίως την Navios της Αγγελικής Φράγκου και την Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα, που έχουν ναυλώσει πλοία τους στην κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/polemos-fonto-ti-chreokopia-tis-hanjin-pii-ellines-efoplistes-zimiononte-ke-pii-epofelounte/71448



    ΣΧΟΛΙΑ